Cheesecake cu dulceata de afine

sâmbătă, 28 aprilie 2012

Eheee...iata ca a venit si week-end-ul. Si nu orice fel de week-end, ci unul prelungit. ;)

Nu am retete de mici sau gratare, dar am una de prajitura. :)) O prajitura cu branza, ce o puteti lua la picnic, daca v-ati propus sa petreceti acest week-end la iarba verde.





Pentru crusta:

200 g biscuiti simpli
100 g unt

In functie de tipul de biscuiti si de preferinta voastra, adaugati si 1-2 linguri zahar, daca este necesar.

Biscuitii ii macinam la robot pana obtinem un pesmet fin. Adaugam untul topit si amestecam. Vom obtine o compozitie ca niste firimituri. Punem intr-o tava cu inel detasabil (24 cm diatemtru) si presam cu mana, apoi cu fundul unui pahar, pana obtinem un blat uniform. Dam la rece pana pregatim umplutura.

Pentru umplutura:

500 g branza de vaci grasa
150 g zahar
200 ml smantana pentru frisca
3 oua
coaja de portocala confiata

Avand in vedere faptul ca vom servi prajitura cu dulceata de afine, am considerat ca zaharul este suficient. Puteti pune mai mult daca nevoia voastra de dulce o cere. :)


Punem intr-un castron toate ingredientele pentru umplutura si le mixam cu blenderul vertical, pana obtinem o crema fina de branza.

Turnam crema peste blatul de biscuiti si dam la cuptor la foc mediu, pentru 30-40 de minute, pana marginile incep sa se rumeneasca si compozitia este inchegata.


In cuptor vom pune un vas sau o tava cu apa (sub tava cu prajitura)

Lasam prajitura sa se raceasca in tava, apoi o dam la frigider pentru cateva ore.


Se portioneaza dupa dorinta si se serveste cu dulceata de afine sau orice alta dulceata va place voua.



Share This Post

14 comentarii:

  1. Iar ma ingras cu ochii... pedalez eu, dar degeaba, daca-mi bagi in ochi dulceata asta... Si la noi e liber pina miercuri, tre'sa inventez ceva, daca nu-i vremea "mumoasa", daca e cald, pic-nic in gradina... Va astept si pe voi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am clatite cu afine, dar poftesc teribil la o felie de cheesecake :) Arata bestial!!! Yummmmi!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac afinele mai ales combinate cu o feliuta de cheesecake!Frumos colorata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nebunie de cheesecake ce ai preparat acolo.

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat arata si mmmm, tare delicios!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte fain arata, draga Miha! Delicioasa branzica nu? Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. O minunatie de cheesecake!!!!!Frumos colorata!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. este neapaat sa pun vasuul cu apa sub cel in care am prajitura? nu reusesc sa le imbin. o alta intrebare ar fi daca crezi ca aceasta crema se poate prepara si la rece, in genul sa pun in ea gelatina. mrsi frumos :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Laurita, nu e musai, dar avand efectul de sauna in cuptor prajitura iese mai fina, nu se "usuca" foarte tare.
    Nu e neaparat ca tava cu prajitura sa fie in tava cu apa, trebuie doar sa pui un vas cu apa in cuptor.

    Crema se poate prepara si la rece, dar in acest caz eu as renunta la oua. Uite aici o idee de cheesecake fara coacere: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2012/02/prajitura-cu-mascarpone-fara-coacere.html

    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. nu o putem manca direct, fara sa o punem la frigider?:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ioana, poti sa o mananci si daca nu sta la frigider, dar prajitura e mai buna rece. Si in plus, se mai intareste, capata o alta textura. Incearca! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. hehe, deja ma uit cu jind la ea - proaspat scoasa din cuptor. Dar am sa urmez reteta pana la capat, ca sa nu-mi para rau:) Saru'mana pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere