Rulada cu crema de lamaie

joi, 24 iunie 2010

La multi ani Natalia draga! Tot binele din lume ti-l doresc, sa fii sanatoasa...Si da, esti o prietena speciala. Na, ca am spus-o public. :)))



* Pentru blat:

* 4 oua
* 4 linguri zahar
* 2 linguri ulei
* 4 linguri faina
* esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana spuma devine lucioasa. Galbenusurile se amesteca bine cu ulei si esenta de vanilie, apoi se adauga peste albusuri.

Se adauga faina si se amesteca usor, cu miscari de jos in sus. Aluatul obtinut se toarna intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu, in jur de 15 minute.

Blatul se rastoarna pe o bucata de hartie de copt presarata cu zahar si se ruleaza cu grija, sa nu se rupa. Se lasa cateva minute apoi se deruleaza si se unge cu crema.

* Pentru umplutura:

* 1 ou
* 1 lamaie
* 75 g zahar
* 50 g unt
* 250 ml frisca


Sucul de lamaie amestecat cu zahar se pune la fiert.

Oul se bat usor. Se toarna incet sucul fierbinte, amestecand. Se pune din nou pe foc mic si se amesteca usor pana la fierbere.

Se fierbe 5 minute (amestecand mereu), pana se ingroasa. Se da vasul deoparte, se adauga untul si se omogenizeaza. Se da la rece pana se raceste complet. Se adauga 3-4 linguri de frisca ( puneti frisca pana obtineti consistenta dorita) si se omogenizeaza. Restul de frisca se foloseste la ornat.

Peste blatul derulat se pune crema si se ruleaza din nou cu atentie. Se inveleste rulada in folie de aluminiu si se da la rece pentru cateva ore.



Eu am taiat-o mult mai repede ( cred ca m-am molipsit de nerabdare de la Gaby :))) ) si crema nu era foarte bine intarita. Dimineata arata mult mai bine bucata ce-a mai ramas, dar era prea ciufulita de Amira ( si-a bagat degetele in moatele de frisca :)) ) si n-am mai avut ce poza. :))

Share This Post

3 comentarii:

  1. Buna reteta. Astept sa ma inviti la o felie de rulada. Sa stii ca nu te refuz! O seara linistita!

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha, multumesc mult pentru dedicatie!

    RăspundețiȘtergere
  3. faina reteta i-mi place!si deja ti-am furat o feliuta!o seara faina!

    RăspundețiȘtergere