Petit chinois

joi, 17 iunie 2010




* Pentru aluat:

* 550 g faina
* 100 g zahar
* 10 g drojdie uscata
* 2 oua,
* 200 ml lapte,
* 150 g unt
* esenta de vanilie
* 1 praf de sare

Mai intai pregatim o maia din 50 ml lapte, 1 lingurita de zahar, drojdie si 1 lingura faina. Lasam la dospit, pana incepe sa faca basicute.

Faina o punem in cuva masinii de paine, apoi maiaua si restul ingredientelor. Folosim programul de framantare+dospire.


* Pentru umplutura:

* 600 ml lapte
* 100 g zahar
* 3 galbenusuri
* 3 linguri amidon
* coaja rasa de la o portocala
* esenta de vanilie

Laptele il punem la fiert. Galbenusurile le mixam bine cu zahar, pana devin ca o crema. Adaugam amidonul si amestecam usor, sa nu se formeze cocoloase. cand laptele a dat in clocot , turnam incet peste galbenusuri, mixand incontinuu. Punem din nou in vas si fierbem compozitia pana incepe sa se ingroase. Adaugam coaja rasa de la portocala si esenta de vanilie. Lasam la racit.



Aluatul il rasturnam pe masa infainata si-l intindem intr-o foaie de cca 0.5 cm. Repartizam uniform crema de vanilie



si rulam cat mai strans posibil. Cu o ata vom taia felii late,



pe care le vom aseza intr-o tava rotunda tapetata cu hartie de copt.



Lasam din nou la crecut, apoi dam la cuptor la foc mediu pana se rumenesc.

Foarte bune si pufoase.


Multumim de reteta Silvia.

Share This Post

11 comentarii:

  1. Woooooow ce bunatate!!!!Arata senzational!!!!Fur reteta(cu permisiunea ta bineinteles)!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Se ve deliciosa esta receta. Para pegarle un bocado. Un saludo

    RăspundețiȘtergere
  3. wow!!arata fenomenal!! Cu siguranta am sa incerc si eu reteta asta!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am facut niciodata , tot imi zic sa "confectionez" si eu da acuma mananc de la tine , asa ca imi trece pofta!!!!!Arata tare bine,intotdeauna mi-a placut aspectul si asa pufoasa cred ca este tare buna.
    Zile bune la sfarsit de saptamana!

    RăspundețiȘtergere
  5. Judy, m-as bucura nespus sa faci si tu bunatatea aceasta, nu trebuie sa-mi ceri permisiunea. ;)
    Multumesc si o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Kitty, multumesc! Te pup si astept impresii. ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Maria, daca o sa le faci n-o sa-ti para rau, vei vedea.
    Te pup si un week-end minunat iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai da ce minunatie ai facut tu aici!!!Arata senzational!!!I-mi vine sa bag mana prin ecran sa-ti fur o bucatica ca mor aici incet in fata tel!!!Sigur am s-o incerc si eu ca tare bine mai arata numai sa-mi iasa!pup si sa ai un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere