Prajitura cu branza si caramel - Caramel Cheesecake

luni, 28 martie 2011

O alta prajitura ce o adaug in lista cu retete de prajituri preferate si pe care o recomand cu caldura. Este delicioasa si..unde mai pui ca e si usor de facut? Doar ca asteptarea e cam grea. :)))



Pentru blat:

200 g biscuiti digestivi (se pot folosi si din cei obisnuiti)
25 g cacao
100 g unt

Biscuitii se macina la robot. Rasturnam pesmetul intr-un castron, amestecam cu cacaoa, apoi turnam untul amestecand cu o lingura. Vom obtine o compozitie nelegata, doar niste firimituri, dar care la apasare cu lingura devine compacta.

In functie de tipul de biscuiti s-ar putea sa mai avem nevoie de putin unt.

Biscuitii am considerat eu a fi destul de dulci si n-am mai pus zahar, dar in fuctie de preferintele voastre puteti adauga 1-2 linguri.

Compozitia o punem intr-o tava (24 cm diametru) cu inel detasabil. Repartizam pe toata suprafata tavii, apoi tasam compozitia cu o lingura sau cu fundul unui pahar. Solutia din urma o recomand a fi mai usoara si eficienta.

Pentru crema:

450 g branza de vaci grasa si cremoasa
100 ml frisca lichida
3 oua
150 g zahar
esenta de rom

Punem toate ingredientele intr-un castron si mixam cu un stick blender pana obtinem o compozitie omogena.

Daca branza este mai uscata se mai adauga frisca lichida.

Turnam compozitia de branza peste blatul de biscuiti. Punem tava intr-o alta tava mai mare, in care am pus apa, pana la jumatate si dam la cuptor la foc mediu pana se rumeneste usor deasupra. Stingem focul si lasam prajitura in cuptor pana se racoreste, turnam deasupra topping-ul de caramel racit, apoi o dam la rece pentru cateva ore.

Pentru topping-ul de caramel:

150 g zahar
50 g unt
100 ml frisca lichida

Zaharul se caramelizeaza intr-o craticioara. Cand a devenit auriu si lichid, se da deoparte si turnam frisca lichida (atentie la aburi!) Punem din nou pe foc si amestecam continuu pana se topeste caramelul si compozitia incepe sa se ingroase, moment in care punem si untul. Mai fierbem cateva minute (amestecand continuu, sa nu se prinda de cratita) pana caramelul ajunge la consistenta smantanii. Se da deoparte de pe foc si se lasa la racit.


In functie de preferinta fiecaruia se poate orna cu frisca.

Share This Post

60 de comentarii:

  1. Daaaaa, mia placut, ca e simplu de facut. Asta e yumm, yumm!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da ce curgatoare e !!! Eeeee... fur o felie virtuala si te pupicesc caramelat...

    RăspundețiȘtergere
  3. UAUUUUUUU.............trebuie sa fie delicios. Eu merg sa incerc sa fac cornurile cu nuca, sper sa imi iasa bune si macar pe jumatate la fel de frumoase ca ale tale. Ai un blog super si din fericire am ocazia sa invat sa fac dulciuri ( sunt o incepatoare in ale dulciurilor). O zi buna, Vero.

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow cum arata!!! E clar pe lista de asteptare. O sa revin curand cu impresii :). Pupici si o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. pfuuuuu, cum curge el acolo..moaaaaa
    nu mai vin la tine :(((((

    gaby_d

    RăspundețiȘtergere
  6. vai, ce frumos arata, caramelul ala e de poveste!

    RăspundețiȘtergere
  7. ioiiiiiiiiiiiiiii jale mare,cred ca a fost nebunie.Super o sa-l incerc cat de curand.Pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Toata lumea a facut cheesecake in week-end :))!!! Arata super fain, Miha! Abia astept sa incerc si eu reteta cu caramel!
    Te pup,
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunat arata, si atat de inalt la cata branza ai pus, super!!! ma incanta retetele simple si bune :)

    RăspundețiȘtergere
  10. UAAAAA SUPER RETETA O PROBEZ SI EU

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata minunat , eu sunt mare amatoare de cheesecake-uri.

    RăspundețiȘtergere
  12. Si eu m-am indragostit de cheesecake, ca tare e usor de facut. Pe asta o s-o fac next, ca m-a innebunit caramelul ala.

    RăspundețiȘtergere
  13. ce buuuun! o sa-l incerc sigur! maine chiar! sa putea sa inlocuiesc branza de vaci cu branza philadelfia sau imi recomanzi alta? ( in spania nu gasesc branza de vaci romaneasca) un salut, mihaela!

    RăspundețiȘtergere
  14. Mino, maine vii la mine si-mi aduci si mie o felie din cheesecake-ul tau, daaaa? :)))

    RăspundețiȘtergere
  15. Pupici caramelati :)) si de la noi cuscra draga! :*

    RăspundețiȘtergere
  16. Veronica, ma bucur ca-ti place aici la mine. Tin pumnii sa iasa cornurile mult mai frumoase decat ale mele. ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Ancuta, pupici! Abia astept sa vad rezultatul manutelor tale. :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Gabi, ba io zic c-o sa mai vii. :))) Hai, ti pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc Zazuza! De povesti delicioase cu zane bune. :)))

    RăspundețiȘtergere
  20. Am facut azi cornurile si au iesit supeeeeeeeeeeeeer (e prima data cand fac cornuri). Nu vreau sa ma laud dar au iesit la fel de frumoase ca ale tale doar ca eu nu aveam nuci si le-am umplut unele cu ciocolata si altele cu cocos. O seara placuta, Vero.

    RăspundețiȘtergere
  21. Michelle, multumesc. Il incerci si tu? :)) :*

    RăspundețiȘtergere
  22. Multumesc Nadina, draga mea. Te astept cu impresii. Pupici cu lipici!

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc Diana! :*
    Da, se pare ca a fost week-end-ul cheesecake-urilor. :)))

    RăspundețiȘtergere
  24. Anonim, multumesc! Ma bucur ca ti-a placut si ca vei incerca reteta. ;) Sper sa va placa la fel de mult cum ne-a placut si noua.

    RăspundețiȘtergere
  25. Dorina, multumesc!
    Daca esti amatoare de cheesecake, neaparat sa-l treci pe lista. E tare bun.

    RăspundețiȘtergere
  26. Brandusa...si pe mine. :))) Permanent eram tentata sa bag degetul in caramelul ala. :)))

    RăspundețiȘtergere
  27. Mihaela, branza Philadelphia este foarte potrivita. Sa ai spor! ;)

    RăspundețiȘtergere
  28. Vero, daca ai sti cat de mult ma bucur. Am o mare bucurie cand retetele de pe blog sunt incercate si mai ales reusite.
    Varianta cu ciocolata o voi face si eu curand. :*

    RăspundețiȘtergere
  29. am trecut sa vad ce minunatii ai mai facut si nu-mi pare rau !

    RăspundețiȘtergere
  30. Valeeeeeeeeeeeeeeei , m-ai imbolnavit si azi , mai Miha , mai ...........

    RăspundețiȘtergere
  31. Oare merge cu mascarpone?

    RăspundețiȘtergere
  32. Diana, cum sa te imbolnavesti mai fata mai? :))) Doamne fereste! :*

    RăspundețiȘtergere
  33. Ioana, sigur ca merge si cu mascarpone. Cred ca va fi muuuult mai fina crema. :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Arata atit de bine ca abia astept sa ajung acasa sa-l fac. Intrebare : tava cu cheesecake va sta efectiv in apa din tava mai mare? Nu intra apa pe la imbinarea partii detasabile?

    RăspundețiȘtergere
  35. Misha, tava cu prajitura sta intr-o tava mai mare in care am pus apa. Da, sta efectiv in apa. Nu, n-a intrat apa. Dar, daca te temi ca s-ar putea intampla asta pui tava cu apa cu o treapta mai jos.

    RăspundețiȘtergere
  36. Ei bine cu asteptarea asta e cel mai greu.Eu fac si trebuie sa si mananc ........hihihi.
    Apetisanta!

    RăspundețiȘtergere
  37. De nota 100 tia iesit!..Miha est de milioane...ai niste retete super de aceea ma inspir de aici de cate ori am ocazia!

    RăspundețiȘtergere
  38. Am facut-o si a iesit extraordinara, chiar daca am dat-o in bara cu topingul. Frisca lichida s-a brinzit (inca ma intreb de ce) dar nu a deranjat. Toata lumea a fost super incintata de prajitura, deci mai fac.

    RăspundețiȘtergere
  39. Ce fel de frisca ai folosit Misha?

    RăspundețiȘtergere
  40. Am revenit cu impresii: delicioasa!!! A meritat asteptarea din plin :). Pup!

    RăspundețiȘtergere
  41. N-am gasit decit Hulala. Adevarul e ca nu stiu unde sa gasesc alt fel de frisca.

    RăspundețiȘtergere
  42. Misha, n-am facut niciodata caramel cu frisca vegetala. Nu pot sa spun sigur daca din cauza ei s-a branzit compozitia.
    Frisca lichida naturala (smantana lichida pentru frisca) gasesti la raionul cu UHT-uri. Sunt mai multe firme care comercializeaza: Milli, La Dorna...
    Eu cumpar din Kaufland, cutii mici de 250 g de la Viam (brandul lor, din cate am inteles) sau din Plus de la Aplo, la fel, cutii mici de 200 g. Astea sunt mai ieftine si mult mai bune decat Milli, de exemplu, cu care am avut si experiente nu tocmai placute.

    RăspundețiȘtergere
  43. Woaaa, cum arata!! Ca in cele mai frumoase vise !

    RăspundețiȘtergere
  44. vai Miha ce frumos e! felicitari si pt fotografii!

    RăspundețiȘtergere
  45. Multumesc frumos Ina! Daca ma lauzi tu...ma umflu-n pene. :))) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  46. Multumesc Andra!
    Stii...cateodata...visele pot deveni realitate. :))

    RăspundețiȘtergere
  47. hrrrrrr este foarte foarte bun si arata foarte bine

    RăspundețiȘtergere
  48. cum ati facut sa aiba peretele acela de branza dupa coacere?

    RăspundețiȘtergere
  49. Raluka, nu i-am facut nimic. Asa s-a "asezat" singura crema de branza. Dupa ce s-a racit mijlocul s-a lasat putin si marginile au ramas putin mai ridicate.

    RăspundețiȘtergere
  50. Superbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb! Felicitari pentru blog. Multumesc de idee. Sper sa il fac in weekend.

    RăspundețiȘtergere