Tort cu 3 feluri de inghetata

duminică, 30 august 2009





Pentru blatul de bezea avem nevoie de:

4 albusuri
200 g zahar
sucul de la 1 lamaie

Albusurile se bat spuma tare.Apoi se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana compozitia devine lucioasa.Se adauga si zeama de lamaie. Se coace la foc mic,pana blatul de bezea devine uscat. Eu l-am pus la cuptor la foc mic,cu usa cuptorului deschisa,timp de vreo 4 ore si jumatate.

Pentru inghetata avem nevoie de:

500 g mascarpone
750 ml frisca lichida
4 galbenusuri
150 g zahar
150 ml lapte
4 lingurite ness
4 linguri Nesquik
esenta de vanilie

Galbenusurile le-am mixat cu zaharul pana au devenit pufoase ca o crema. Am adaugat laptele fierbinte,am omogenizat si am dat din nou pe foc,pana s-a ingrosat putin compozitia.Am lasat la racit.

Intre timp am batut frisca si am amestecat-o cu mascarpone.Dupa ce compozitia de oua s-a racit am adaugat cate putin in amestecul de frisca,amestecand continuu.

Am impartit compozitia in trei parti egale.In una am pus ness-ul dizolvat cu putina apa,in cea de doua am pus Nesquik-ul si in ultima esenta de vanilie.

Am pus vasele la congelator,pana s-a intarit putin,cred ca in jur de-o ora.

In tava in care am copt blatul,tapetata cu folie alimentara am pus compozitia pentru inghetata,strat dupa strat si am acoperit cu blatul de bezea.Am invelit totul in folie si am dat din nou la congelator,pana la congelarea completa.



Inainte de servire,l-am rasturnat pe platou si am ornat cu frisca si o incercare nu tocmai reusita :)) de cosulet de ciocolata,umplut cu inghetata.



Si inca o sectiune:

Share This Post

4 comentarii: