Papricas de pui cu galuste

duminică, 20 februarie 2011


1 kg pulpe de pui
2 cepe
3 linguri ulei de masline
1/2 capatana de usturoi
1 cana suc de rosii
1 lingura boia de ardei dulce
piper boabe
cimbru uscat
patrunjel uscat
sare

Pentru galuste:

150 g faina
200 ml apa
50 ml ulei
2 oua

Pulpele curatate si spalate se rumenesc usor in uleiul bine incins. Se scot intr-un alt vas si se pastreaza la cald. In uleiul ramas se caleste foarte putin ceapa tocata marunt, se adauga sucul de rosii, boiaua de ardei, cimbru si 1 cana cu apa. Sosul format se rastoarna peste carne, se adauga boabele de piper si sare dupa gust. Se lasa sa fiarba pana este gata carnea.

Galuste:

Se pune apa la fiert cu uleiul si cand a dat in fiert se adauga toata faina deodata, amestecandu-se energic, sa se incorporeze. Se ia de pe foc, se lasa sa se raceasca putin si se pun ouale, unul cate unul, amestecand continuu. Se pun la fiert in apa cu sare, formand cu lingurita galuste mici de marimea unei alune (mai mari :)) ) Se fierb cateva minute, pana se umfla si se ridica la suprafata, apoi se scurg si se pun in cratita cu carne, unde se mai lasa sa fiarba aproximativ 10 minute.

Se potriveste carnea sa aiba suficienta zeama, deoarece trebuie sa avem o cantitate egala de sos cu carne si galuste.

Aproape de final, cu 5 minute inainte de a fi gata, punem usturoiul pisat si omogenizam.

Se serveste cald, presarat cu patrunjel.

Share This Post

13 comentarii:

  1. Miha...papica asta buna imi aminteste de mancarea copilariei mele....
    Doamne da'buna poate fi !
    Felicitarile mele !

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna idee ... maine o prestez.
    Am indraznit sa-ti trimit o leapsa, pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie tot de copilarie imi aminteste..........era una din mancarurile mele preferate.
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicia, am scris in reteta..."Aproape de final, cu 5 minute inainte de a fi gata, punem usturoiul pisat si omogenizam."

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc tuturor de comentarii si aprecieri. :* :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Te rog iarta-ma eram in graba si nu am citit pana la sfarsit.Am facut "papricasul" este foarte bun dar pe mine ma incanta foarte mult galustile...ai mei copii au fost incantati.

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicia, sa va fie de bine masa. ;) Ma bucur tare mult ca v-a placut! :* :*

    RăspundețiȘtergere
  8. super tare reteta...am facuto..e super!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma bucur ca ti-a placut! Sa-ti fie de bine masa! :)

    RăspundețiȘtergere