Tort Amandina

marți, 9 noiembrie 2010

Trebuie sa incep prin a multumi tuturor prietenilor si cititorilor mei fideli care ieri de ziua Sf Mihail si Gavril, m-au felicitat si urat asa cum au putut ei mai bine. Unii dintre ei mi-au facut si cadou cate un vot la concursul Hapi Hap, ceea ce m-a bucurat mult, la fel cum m-au bucurat si urarile de "la multi ani" primite din toate colturile lumii.

Multumesc foarte mult si va servesc cu o feliuta de tort. E virtual, din pacate.



Pentru blat:

6 oua
6 linguri zahar
3 linguri ulei
30 g cacao
6 linguri faina
esenta de rom
1 praf de copt


Se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma tare cu zaharul si un praf de sare, ca la bezea. Galbenusurile se amesteca cu uleiul si esenta. Se toarna totul peste albusul batut, apoi se pun cacaoa si faina amestecata cu praful de copt. Se omogenizeaza amestecand usor. Compozitia se toarna intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu in jur de 25-30 de minute. Se face testul cu scobitoarea. Se scoate pe un gratar, se lasa la racit apoi se taie in 3.


Pentru crema:

250 g margarina Rama Maestro
200 g zahar
4 linguri cacao
2 galbenusuri
50 ml coniac

Se topeste margarina partial, sa mai ramana bucati netopite.

Se mixeaza pana se raceste si se leaga din nou, obtinand o crema fina si pufoasa. Se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana se topeste. Adaugam cacaoa, galbenusurile unul cate unul si la sfarsit coniacul.

Sirop:

50 g zahar
1 plic cappucino cu rom
~100 ml apa

Apa se fierbe cateva minute cu zaharul. Se da deoparte, se adauga praful de cappucino si se omogenizeaza. Se lasa la racit.

Glazura:

150 g ciocolata amaruie
50 g unt
100 ml frisca lichida

Ciocolata rupta bucati mici se topeste impreuna cu untul si frisca lichida. Cand a ajuns la punctul de fierbere se da deoparte si se omogenizeaza. Se lasa la racit.

Crema se imparte in 2 parti si se repartizeaza intre blaturile bine insiropate. Se da la frigider minim jumatate de ora, apoi se acopera cu glazura de ciocolata si se orneaza dupa preferinta.


Acest tort se poate transforma foarte usor in prajitura Amandina, daca veti coace blatul in tava dreptunghiulara. ;)

Share This Post

32 de comentarii:

  1. Una tarta deliciosa.

    Comentarte, no se si lo sabes, que hay un concurso en mi blog, pueden participar desde cualquier parte del mundo.

    saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. wow super arata...felicitari!!!!
    Adinacarla

    RăspundețiȘtergere
  3. Jose Manuel, como se puede encontrar la direccion de este concurso ? Escribe-me por favor . Grasias.

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani, draga Mihaela. Ai o dedicatie speciala la mine pe blog.
    http://anishoara.blogspot.com/2010/11/fructele-de-la-portile-raiului-3.html

    Sa stii, ca de corul si tortul m-a impresinat foarte mult. Arata minunat. Mie nu-mio reusesc niciodata coardele de ciocolata de pe tort. Salutari.

    RăspundețiȘtergere
  5. minunat asa cum asteptam cu totii cu sufletul la gura! cred ca nu e om sa nu te doreasca de vecina!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos ti-a iesit!daca ar fi in fata mea l-as manca pe tot!yamy,yamy!!!La multi ani pentru ieri si eu am sarbatorit si nu am avut timp sa intru pe blog sa felicit toti sarbatoritii!te puup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am venit sa-mi iau felia de tort ca nu mai por de pofta ...hihihi.........pup si inca odata toate cele bune iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Arunca o privire aici: http://gastronomie.arely.ro/ Am gasit multe retete de-ale tale, luate cu poze cu tot. :(

    RăspundețiȘtergere
  9. Superb arata... Felicitari si La multi ani inca odata... pt ieri

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu te-am felicitat prin alte parti, doar pe blog am uitat... Dar tot m-am prezentat la o feliuta de tort... Mai ai si pentru mine ?
    Pupici si inca o data "La multi ani !"

    RăspundețiȘtergere
  11. Mmmmm!Dupa o zi dubla de munca mi-am revenit cu o bucata de tort de la Miha...ba nu,mint-au fost doua si da le-am mancat pe amnadoua!Delicios...gust dulce de dor de casa!

    RăspundețiȘtergere
  12. virtual da' buuuuuun!!! ce fain a iesit!!!!
    La multi ani!!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata impecabil!Hmmm ce moturi perfecte ai facut!Vreau si eu !Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  14. minunat....o felie si pentru mine...pupici

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani, Miha si multa fericire iti doresc!
    Sa mai sper si eu la o feliuta mica-mica?

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna Miha, la multi ani de ziua numelui si ti-am dat cu mult drag votul meu. Defapt, cred ai si castigat deja. Pupicei din Montreal!

    RăspundețiȘtergere
  17. Tortul arata nemaipomenit.
    Miha ,eu as vrea sa stiu cu ce as putea inlocui coniacul de la crema?

    RăspundețiȘtergere
  18. Ufff...Mirela...noroc de tine...ca mi-ai amintit sa ajung aici, sa multumesc pentru urarile de ziua mea. Lipsa asta de timp ma omoara.
    Va pup cu drag pe toti si va multumesc din suflet pentru gandurile voastre bune.

    Deci...Mirela...coniacul il poti inlocui cu orice alta aroma iti/va place. Esenta de rom, vanilie, sirop de menta...

    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  19. caut reteta tort si m-am oprit la tine...dar ce multe torturi ai!!!Imposibil sa nu gasesc ceva.

    RăspundețiȘtergere
  20. Adina, multumesc de vizita si sper sa gasesti ceva pe placul tau. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  21. Felicitari pentru premiu il meriti din plin ! Imi place mult blogul tau :). Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  22. acest tort este ...genial miha .l-aam fct sambata de ziua fiului meu care implinea duminica 14 ani.l-am fct cu etaj.copiii au cerut inca o portie.este fffff buuuun
    .esti nemaipomenita .tine-o tot asa .intru pe blogul tau in fiecare zi dar.. nu ti-am scris.dar la acest tort minunat n-am rezistat si-ti multumesc ca existi.

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc tare mult!

    La multi ani baietelului tau, sa fie sanatos si cu noroc in viata!

    RăspundețiȘtergere
  24. am incercat sa-l fac si eu dar mi-a iesit blatul cam mic :( si crema cam moale
    sper ca data viitoare sa-mi iasa ok

    RăspundețiȘtergere
  25. Poate ca nu ai batut albusurile suficient. Sau poate ai insistat prea mult cu amestecatul fainii si atunci a iesit aerul din aluat...

    Nu inteleg de ce a iesit crema moale, dar oricum se va intari dupa ce sta la frigider.

    RăspundețiȘtergere
  26. chiar acum repet reteta...am batut bine ouale am bagat blatul la cuptor si ma iau de crema,oricum este delicios...il recomand tuturor

    RăspundețiȘtergere
  27. Azi il execut si eu! Blatul e la cuptor deja.
    Multumesc Miha pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  28. Sa trimiti si la mine o felie, Mari! :))))

    RăspundețiȘtergere