Semifreddo de orez

miercuri, 24 august 2011

Mi-am cumparat de curand carticica cu delicii de ciocolata, din colectia Adevarul. Sincer, ma asteptam la altceva, la multa multa ciocolata, curgand valuri :))) dar n-a fost asa. Am gasit totusi cateva reteta interesante de desert, printre care si acest semifreddo de orez.

E bun si usurel...merita incercat. ;)

Semifreddo de orez


50 g orez
250 ml lapte
200 ml smantana pentru frisca
50 g zahar
2 galbenusuri
2 linguri coniac
esenta de vanilie

Laptele se pune la fiert. Cand da in clocot se adauga orezul spalat si scurs bine de apa. Se fierbe la foc mic, ametecand din cand in cand, pana orezul se umfla si absoarbe tot laptele. Dam deoparte si lasam la racit. Dupa ce s-a racorit aromam cu vanilie dupa gust.

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana isi dubleaza volumul si devin ca o crema. Adaugam coniacul si punem vasul la baine-marie. Amestecam continuu pana compozitia incepe sa se ingroase. Dam deoparte si lasam la racit.

Intre timp, batem smantana pentru frisca. O mixam pana isi dubleaza volumul si devine pufoasa.

Orezul l-am maruntit usor cu mixerul (poate ramane si intreg), apoi l-am amestecat cu compozitia de oua si frisca batuta, amestecand usor cu o lingura.


Turnam compozitia in forme individuale de aluminiu si dam la congelator pentru cca 3 ore.

Se rastoarna pe un platou si se orneaza cu ciocolata rasa.


Se poate servi si cu sos de ciocolata.


Share This Post

18 comentarii:

  1. Miha, arata mai bine decat in carticica cu pricina. Recunosc ca si eu zunt dezamagita... abia daca ma atrag 2-3 retete din toata cartea :(
    Iti recomand, in schimb,"500 de retete de dulciuri cu ciocolata"
    Ti-a mai ramas vreo portie si pt mine? Neaparat cu lingurita cu ursulet, ca tare draguta e!

    RăspundețiȘtergere
  2. wowww...Oana...500 zici? :)) Deja mi se invart rotitele... :)))

    Cu drag te astept la o portie. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca e delicios,tocmai bun pe caldura asta!Pupici Miha!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce fotografii frumoase! Adorabile :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci nu sunt singura nemultumita de aceasta carte? :(
    Desertul tau arata foarte bine.
    O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine cu siguranta este un desert delicios!

    RăspundețiȘtergere
  7. offf ....ce n-as da pentru o portie acum la mine acasa :)))as devora-o nu alta:))arata grozav!!!!felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Hmm nici mie nu-mi place carticica asa de mult cum ma asteptam .. dar sunt cateva acolo care mi-au facut cu ochiul ! arata foarte bine semifreddo-ul tau! o sa-l pregatesc si eu ! pupici Miha

    RăspundețiȘtergere
  9. Dulciurica asta are toate ingredientele care imi plac!Super,Miha!Pupici si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  10. M-am prezentat la o portioara mica... ca eu nu mai am timp nici sa maninc, nicidecum sa fac bunatati...

    RăspundețiȘtergere
  11. Nimic de invidiat la prietenii noştri italieni, îmi place
    Va doresc o seara frumoasa
    Valerie.

    RăspundețiȘtergere
  12. In primul rand felicitari pt. un blog atat de reusit!

    Am o intrebare: as putea inlocui coniacul cu rom inchis la culoare sau vodca?

    Multumesc anticipat pt. raspuns!

    RăspundețiȘtergere
  13. Da, se poate inlocui coniacul cu orice altceva sau se poate renunta la el, e doar chestie de gust.

    Multumesc frumos de aprecieri si te mai astept! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Voi reveni cu siguranta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Miha,am facut si eu de trei ori,ne place tare mult,super arata,Cris2711:-*:X

    RăspundețiȘtergere
  16. Imbratisari calde draga Cris! Ma bucur tare mult ca va place! :*

    RăspundețiȘtergere