Prajitura cu mere si aluat cu suc de rosii

sâmbătă, 4 aprilie 2009


Pentru foi avem nevoie de:

10 linguri de ulei
10 linguri de zahar
10 linguri suc de rosii
1 plic de amoniac stins cu otet
500 g faina




Se amesteca toate ingredientele si framantam pana se incorporeaza toata faina.


Se imparte aluatul in 4 parti,se intind pe dosul tavii tapetate cu faina si se coc in jur de 7-8 minute.


Pentru umplutura avem nevoie de:

5 mere (atatea am folosit eu si n-au fost de ajuns pentru cele 4 foi,asa ca am folosit numai 3)
50 g unt
zahar dupa gust
1 lingurita scortisoara


Merele se dau pe razatoare si se calesc putin impreuna cu zaharul,untul si scortisoara. Se lasa la racit. Compozitia de mere se repartizeaza uniform intre foi,se da la rece si se taie a doua zi,cand e foarte bine inmuiata.



 

E o prajitura din cartea de bucate a bunicii. :) Am avut oarece retineri in ceea ce priveste sucul de rosii in aluat, dar chiar a fost bun. ;) Si daca se renunta la untul din compozitia de mere poate fi o prajitura de post grozava.

Share This Post

6 comentarii:

  1. Hihi, chiar vroiam sa te intreb de cind tii post mataluta, pe urma am vazut untul din compozitie. :-D

    RăspundețiȘtergere
  2. ... si eu am facut astazi prajitura cu mere cu aluat fraged fara suc de roii. o sa incerc si varianta asta ca am auzit ca este foarte buna...irinaririna

    RăspundețiȘtergere
  3. eu la foile cu bulion pun crema de gris si dulceata. Am sa incerc si cu mere.

    RăspundețiȘtergere
  4. Natalia,de acum daca am terminat capitol alaptare,probabil ca n-o sa mai am scuze sa nu tin post...:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Irina,chiar a fost buna,peste asteptarile mele. :) Nu stiu care e "minunea" dar nu se simte deloc gustul de suc de rosii.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ingrid,am citit si eu zilele astea de aceste foi cu crema de gris si era tare laudata. Am trecut acolo la listuta in asteptare. :)

    RăspundețiȘtergere