Toba de pui

marți, 11 ianuarie 2011

Un aperitiv ce va arata bine pe orice platou de aperitive. Este foarte usor de facut si poate fi mancat si de copiii mai putin mofturosi. :))


 * 1 pui
* 30 g gelatina
* sare si piper boabe
* 1 frunza de dafin
* 5-6 catei usturoi
* 1 cutie de carton (goala) de suc natural


Carnea bine spalata si portionata se pune intr-o cratita medie ca marime si se presara cu gelatina, sare si piper. Se adauga si foaia de dafin.

Intr-o cratita mai mare, pe jumate cu apa, punem cratita cu carne. Punem pe foc, aducem apa din vasul mare la punctul de fierbere, apoi dam focul mic mic si lasam carnea sa fiarba in suc propriu, sub capac, undeva in jurul a 3 ore. In tot acest timp mai intoarcem carnea de pe o parte pe alta de cateva ori.

Scoatem carnea pe un platou si o lasam sa se raceasca foarte bine, apoi o alegem de pe oase si dam pielea deoparte.

Usturoiul se piseaza si se adauga in zeama de la carne, se lasa cateva minute, apoi toata zeama se strecoara.

Pentru faza finala a retetei ar trebui o cutie de carton de la suc natural, din aceea de forma rotunda. Cum noi nu bem suc din comert, n-am avut, asa ca am pus intr-o cutie patrata, de la lapte.

Deci, in cutia taiata la un capat, se pune carnea scoasa de pe oase si rupta bucati cu mana. Turnam zeama deasupra, agitam putin cat sa se aseze carnea foarte bine si acoperim cu o folie alimentara. Dam la rece pana a doua zi, cand lichidul s-a inchegat foarte bine.

Taiem cutia de carton cu un foarfece, scoatem toba pe un platou si feliem dupa dorinta.

Sursa

Share This Post

10 comentarii:

  1. Multumesc Alison-ule drag! :*
    Nu e reteta mea, e de la Lena. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fain! Am notat reteta si se va executa...nu stiu cand, dar se va face;). Multam de idee!

    RăspundețiȘtergere
  3. da,am facut si eu toba de pui (dupa reteta Lenei) si a iesit super,se merita!Miha ,ai uitat sa specifici ca trebuie scoasa pielea de pe pui atunci cand se portioneaza!Felicitari pentru toate bunataturile pe care le postezi,am probat multe din ele,multzam fain!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc tuturor de aprecieri.

    Da, n-am mai scris de "fara piele" :) voi corecta in reteta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. As avea o intrebare Miha, cred ca gelatina si-a facut treaba, pt ca se vede dar mai ales pt ca am incredere in orice este spus si scris aici. Intreb totusi, gelatina nu isi pierde puterea odata ce se fierbe (chiar si in double boiler cum pare a fi aici)?! Stiu de la retetele de tort diplomat ca se specifica clar sa nu se puna la fiert ca nu se mai leaga. Aici parea fi bine merçi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gelatina isi pierde proprietatile daca da in clocot. Prin aceasta metoda gelatina isi pastreaza proprietatile, zeama din cratita nedand in fiert.
    Nu stiu sa explic mai bine fenomenul, banuiesc ca e ceva legat de chimie :)), materie la care sunt in plop. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte buna merita incercata

    RăspundețiȘtergere