Tarta cu mousse de mere

marți, 4 ianuarie 2011

O tarte cu mere ( si cu putina ciocolata!! :)) ) foarte buna si foarte usor de preparat. E absolut delicioasa, va asigur! ;)

Tarta cu mousse de mere



* Pentru blat:

* 3 oua
* 3 linguri zahar
* 1 lingura ulei
* 3 linguri faina
* esenta de vanilie
* 1/2 lingurita praf de copt


Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana se obtine o bezea lucioasa. Galbenusurile se freaca cu ulei si vanilie, apoi se toarna peste bezea. Faina se amesteca cu praful de copt, apoi se incorporeaza usor in compozitie.

Compozitia se toarna in tava de tarta bine unsa cu unt si se da la cuptor la foc mediu, pana se aureste frumos deasupra. Se lasa la racit in tava.

* Pentru mousse de mere:

* 4 mere
* zahar (dupa gust si in functie de cat de dulci sunt merele)
* 2 batoane scortisoara
* 10 g gelatina
* 50 ml frisca lichida

Gelatina o punem la hidratat in cateva linguri cu apa rece.

Merele curatate de coaja se taie cubulete si se pun la fiert in putina apa. Cand da in clocot se adauga zaharul si batoanele de scortisoara. Se fierbe pana merele incep sa se inmoaie. Se pun intr-o sita si se lasa la scurs apoi se paseaza cu mixerul vertical, obtinand astfel un piure foarte fin de mere.

Cat inca piureul de mere este cald se adauga gelatina si se amesteca pana aceasta se dizolva. Se da la rece.

Frisca batuta se incorporeaza in piureul rece.

* Pentru stratul de ciocolata:

* 100 g ciocolata amaruie
* 50 ml frisca
* 50 g unt

Ciocolata rupta bucatele o topim la foc mic impreuna cu frisca si untul. Cand a ajuns la punctul de fierbere dam deoparte si omogenizam compozitia. Lasam la racit.

* Pentru decor:

* nuca macinata
* frisca

Blatul racit se rastoarna pe un platou si se insiropeaza usor cu cateva linguri de zeama in care au fiert merele. Turnam ciocolata si nivelam, apoi turnam piureul de mere si presaram putina nuca.


Dam tarta la rece pentru 1 ora, dupa care ornam cu moate de frisca si portionam.

Share This Post

24 de comentarii:

  1. arata foarte bine....pupici si un 2011 plin de bucurii...

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani!

    Nu e cam subtire stratul de ciocolata?:))...glumesc desigur, dar cunosc cat de mult va place ciocolata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iar ai facut ceva dulce si ciocolatos... Norocoaso, eu ma ingras doar cind ma uit, daca mai si maninca ma trimite soata inapoi in tara, ca sa nu schimbe usile...

    RăspundețiȘtergere
  4. ce bine arata....LA MULTI ANI si un an nou mai bun

    RăspundețiȘtergere
  5. miha ai dreptate ca e super bunnn,ai mei l-au terminat si mai vor inca o data,am gresit eu ordinea un pic( ca statea ala micul pe langa mine si vroia sa-si bage si el nasucul sa ma ajute ) si m-a incurcat un pic ca am uitat sa pun ciocolata si apoi merele,dar e bun si asa,mersi pt reteta si un an bun cu sanatate

    RăspundețiȘtergere
  6. Alialexa, la multi ani si un An Nou cat mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  7. Stefania, multumesc! Un an cat mai bun iti doresc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ellis, la multi ani draga mea!
    Sa stii ca asa m-am gandit si eu atunci, ca e cam putina ciocolata. :))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Maria draga, te astept in vizita, sa te servesc cu o feliuta de tarta, nu numai virtual. De aici poti sa iei cat poftesti. :))))

    RăspundețiȘtergere
  10. Cuscra, pupici! Si la multi ani!
    Lasa mey...ca la cat esti de slaba iti permiti macar vreo 2 felii. :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Luminita, la multi ani. Cu bucurii si sanatate.

    RăspundețiȘtergere
  12. Yaya, la multi ani cu bucurie!
    Cred ca e buna si ordinea ta. :)) Nu conteaza cum sunt puse, conteaza sa va placa. Si daca v-a placut nu pot decat sa ma bucur.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am facut si eu de dimineata aceasta tarta, este deosebita,si pentru ca imi place f mult ciocolata am topit mai multa glazura. Sper!!Multumim.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cristina, cu siguranta tarta ta este delicioasa cu mai multa ciocolata...Mmmmm...

    RăspundețiȘtergere
  15. Ceau Miha,
    am incercat si eu aseara aceasta tarta delicioasa...dar cred ca ceva nu am facut bine, deoarece crema a iesit cam subtirica :(
    Oare cu foaie de gelatina se poate face? as mai incerca si azi...
    Mersi, te pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Am pus gelatina granule.
    Am inmuiat-o in 2-3 linguri de apa rece si dupa cateva minute am adaugat-o la piureul de mere fierbinte.

    RăspundețiȘtergere
  17. Cred ca gelatina n-a fost buna sau pireul a fost prea fierbinte. Cu 10 g de gelatina trebuie sa se intareasca foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  18. O sa mai incerc sa pun gelatina cand piureul este usor caldut sau cu foi de gelatina... trebuie sa-mi iasa bine, ca tare-mi place aceasta reteta!
    Te pup si-ti multumesc pentru sfaturi!

    RăspundețiȘtergere