Bagheta

marți, 1 noiembrie 2011

Ce poate fi mai bun decat mirosul de paine de casa proaspat scoasa din cuptor?  Cu coaja crocanta si miez moale, iti vine s-o rupi in 2 si s-o mananci pana la ultima firimitura. :))



500 g faina alba
250 ml apa
30 ml ulei de masline
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
1 lingurita miere
10 g drojdie uscata

Am preparat aluatul la masina de paine, programul de framantare + dospire.

In cuva masinii de paine se pune faina si sarea. Drojdia amestecata cu zaharul si mierea, se dizolva in putina apa calduta. Se toarna peste faina, adaugam restul de apa si uleiul. Se framanta un aluat elastic si omogen.

Scoatem aluatul pe masa unsa cu ulei si-l impartim in 3 parti egale (sau 4, in functie de marimea tavii)

Fiecare bucata de aluat o intindem cu mana pana ii dam o forma dreptunghiulara. Impaturim dreptunghiul pe lungime, astfel incat sa acopere 3/4 din suprafata. Lipim marginea apasand usor cu degetele, apoi din partea dublata incepem sa rulam, dand aluatului forma de sul. Sulul astfel format il intindem apoi cu mana (prin rulare cu palmele) pana ajunge la dimensiunea tavii.


In tava tapetata cu hartie de copt punem prima bagheta. Indoim putin hartia, astfel incat sa facem o margine. Repetam operatiunea dupa fiecare bagheta in parte. Lateralele le vom sustine cu 2 cutii de carton, de la folia de aluminiu sau cea alimentara. Astfel baghetele vor creste numai in inaltime, nu si in latime.



Cine are forma speciala de copt baghete va sari peste aceasta operatiune. :)

Acoperim tava cu folie alimetara si lasam vreo jumatate de ora la crescut. Le-am uns cu galbenus de ou desfacut cu 2 linguri de lapte, am crestat din loc in loc cu un forfece de bucatarie si am dat tava la cuptor la foc mediu pentru cca 25 de minute, pana s-au rumenit frumos.


Sursa de inspiratie

Share This Post

53 de comentarii:

  1. Helou, faci piine si nu ma inviti ?! Ma bucur ca ti-a placut, ai vazut ca dispare ca prin farmec... Stii ce publicitate fac pe canalele de tv italiane, ca piinea alba din comert e facuta cu conservanti care ingrasa ficatul si poti face diabet... abia acum a priceput barbatul meu de ce ii ieseau analizele asa de rele... Mama ce mult am vorbit, concluzia, piinea facuta in casa e sanatoasa si delicioasa... Hai ca te-am pupicit, iau un colt de piine ca mi s-a facut foame la cit am scris...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nimic nu se compara cu painea de casa. De vreo 4 ani de cand am luat masina de paine abia daca m-am mai atins de painea cumparata. Iar baghetele tale arata tare apetisante. Parca simt mirosul de paine calda! Dau fuguta sa fac si eu o portie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. cutiile alea n-au luat foc la cuptor?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu Alice. Si eu m-am gandit la asta, dar nu s-a intamplat nimic. ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Oana, si noi la fel...foarte foarte rar am mai cumparat paine din comert. ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cuscra, foarte buna a fost.
    Asa cum ziceam si Oanei, noi n-am mai cumparat paine din comert decat f rar, in rest fac acasa, tocmai din acest motiv, ca e mai sanatoasa si nu are toate porcariile bagate in ea.

    Te pupacesc si multumesc de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Stii unde e facuta piinea din comertul italian ?! In Romania... da, o congeleaza si dupa aia cind ajunge in Italia, o baga in cuptoare, de aceea piinea e frumoasa, grasa... dar daca o lasi pe masa fara sa o tii in punga se intareste automat... Si inca ceva... eu am uitat sa scriu, cutiile le iei cind bagi piinita in cuptor... ai fost norocoasa ca nu au luat foc... Pup !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. :))) Bine ca-mi spui dupa. :))) Oricum nu s-a intamplat nimic, pot face poze ca dovada. :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Hey, Miha! Chiar imi propusesem sa fac baghete week-end-ul ce vine. Acum ca mi-ai servit reteta, nu mai am nicio scuza :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Miha, arata minunat! o sa incerc si eu marea cu degetul si o sa fac niste baghete!
    te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  11. nimik nu poate fi mai bun :(((((( , ador painica facuta in casa !!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata minunat, ador painea de casa :-*

    RăspundețiȘtergere
  13. Perfecte pentru concurs!! cred ca-ti mirosea casa a primavara!! prin mail o bagheta te rog! pup

    RăspundețiȘtergere
  14. Minunate! Imi place pont-ul pentru copt!

    RăspundețiȘtergere
  15. Miroase a painica calda, yamiiiiii!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. A incercat cineva si cu faina integrala? Ies la fel de bune?

    RăspundețiȘtergere
  17. am sa fac si eu baghete:) m-ai convins :D

    RăspundețiȘtergere
  18. Minunate!! Felicitari, imi plac mult fotografiile!

    RăspundețiȘtergere
  19. am facut painea e minunata si crema de cicolata neagra la fel mersi pt retetele superbe besitoooo

    RăspundețiȘtergere
  20. Beautiful !!! Eu am o focaccia in cuptor, asa ca am cu ce ma alina. :) Pup, scumpa!xoxo

    RăspundețiȘtergere
  21. Buuun! Foarte bun!
    http://iulianberzuc.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  22. Vai cum pot arata ,daca le vede Cristi ,,papabun,, ....abia astept sa fac si eu ,pup o seara faina!!

    RăspundețiȘtergere
  23. ce frumos arata bachetele tale

    RăspundețiȘtergere
  24. deci e deci e deci...durere...foarte frumos si gustos...si cutiile alea de carton,nu iau fooooc/e foarte buna ideea.bravopup,mariana.

    RăspundețiȘtergere
  25. Hey Sabina... ma bucur ca ti-am dat imboldul necesar sa faci baghete. Week-end-ul a trecut, sper ca le-ai si papat de-acu. :)))

    RăspundețiȘtergere
  26. Pupici Emily. Ma bucur ca-ti plac, iar daca le vei face ma voi mai bucura inca o data. :))

    RăspundețiȘtergere
  27. Cat, de cand mi-am cumparat masina de paine, imi place sa incerc fel si fel de painici delicioase. ;)

    RăspundețiȘtergere
  28. Irina, ai dreptate! ;) Multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  29. Antonina, am trimis mail, ai primit bagheta? :))) Multumesc! :*

    PS: ce concurs? :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Multumesc Raluca! :*
    Sper sa-ti fie si tie de ajutor! ;)

    RăspundețiȘtergere
  31. Mihaela trimit si tie o bagheta? :)) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  32. Simona, n-am incercat cu faina integrala, dar e o idee buna. De ce sa nu fie bun? Eu cred ca va fi chiar foarte bun. :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Anonim, si eu multumesc de incredere si aprecieri! :*

    RăspundețiȘtergere
  34. Ana Maria, ce pofta mi-ai facut de-o foccacia...mmm... Pupici draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  35. Mariana, n-au luat foc, dar se pot scoate inainte de a baga baghetele la cuptor, asa cum zice Daniela. Chiar azi am mai facut o tura, fara cutiile alea (le-am tinut doar pana la momentul in care a trebuit sa le bag la cuptor) si au iesit foarte bine. ;)

    Multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  36. Daca nu framantam aluatul in masina de paine ,cum procedam?mai se lasa la dospit ,si daca da,cat?Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  37. Buna.

    Da, se lasa la dospit, pana aluatul isi dubleaza volumul. Cred ca in jur de 1 ora, la loc caldut, este suficient.

    RăspundețiȘtergere
  38. la ce temperatura le coacem?sai daca nu avem drojdie uscata putem fol drojdie proaspata si daca da,cata?multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna.

    Se coc la foc mediu, asa cum am scris in reteta. Asta inseamna ~180 grade pentru cine are aragaz cu termostat.

    Desigur ca se poate folosi si drojdie proaspata, echivalentul la drojdia uscata, adica 25 de grame. Atat este necesar pentru 500 g faina.

    Cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  40. aspectoase baghetutele, dar ceva mult mai simplu de facut paine ,am gasit pe justlovecookin.com la Ana Maria Ciolacu ,vad ca a lasat si ea un comment.
    De cand am descoperit-o pe Ana Maria o vizitez mereu ,iar aluatul de paine merge si la pizza ,pide...painea o fac din ce in ce mai diversificata ,ba impletita ba chifle si covrigei si le dau cu ou ,susan mac .O bunatate de paine neframantata are fata asta scumpica, reteta o fac cam la 3 zile dar cand o sa o fac din nou o sa fac si aceste baghetute aspectoase.imi place modul de prezentare ,te pupici de la malul marii ,lenna
    aici e alt mod de paine neframantata http://profumiecolori.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  41. Am facut si eu astazi paine neframantata. Foarte buna, asa ca te inteleg cand spui ca e o bunatate! :)

    Multumesc si pupam si noi!

    RăspundețiȘtergere