Sunca de curcan

luni, 17 octombrie 2011

O sunca ce este foarte buna si inlocuieste cu succes mezelurile din comert. Ca si la pastrama de pui, trebuie nitica rabdare in procesul de preparare, dar rezultatul final merita totul.


1 bucata de piept de curcan (am taiat o parte dintr-un piept de curcan extrem de generos, cca 400 grame)
1 cana apa (sau supa daca aveti la dispozitie)
4 linguri ulei
2 foi de dafin
2 crengute de rozmarin
4 catei de usturoi
1/2 lingurita chimen
1/2 lingurira cimbru uscat
1/2 lingurita boabe de mustar
fulgi de ardei iute
1/2 lingurita piper macinat
1/2 lingurita enibahar
1/2 lingurita rozmarin uscat
1/2 lingura sare

Prepararea presupune doua etape consecutive: fierbere si coacere.

Mai intai am legat bucata de carne cu ata alimentara dandu-i forma de sul. Se pune intr-un vas termorezistent,se adauga apa (sau supa), 2 linguri de ulei, foile de dafin, crengutele de rozmarin si cateii de usturoi.

Se acopera cu un capac sau folie de aluminiu si se da la cuptor pentru aproximativ 45 de minute, la foc mediu.


Intre timp uleiul se amesteca cu fulgii de ardei iute, iar restul ingredientelor se piseaza sau se macina mare si se amesteca.

Se scoate carnea din tava, se unge cu ulei, apoi se tavaleste prin amestecul de condimente. Se pune din nou in tava (din care am scurs ce-a ramas in urma procesului de fierbere) si se da la cuptor la foc foarte mic, pentru 20-30 de minute. Carnea trebuie sa fie coapta dar nu uscata.

Se lasa la racit apoi se feliaza. Se poate servi ca atare, adaugata in salate sau alte preparate culinare.



Sursa

Share This Post

41 de comentarii:

  1. O alternativa cu adevarat sanatoasa!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte interesant... curcanul apoi e foarte dietetic ! Miha pot sa te intreb ce model de marca e aparatul tau de fotografiat?

    RăspundețiȘtergere
  3. ooo...intr-adevar...sanatos si gustos! Imi place tare mult de tine Miha, ca te gandesti la ce e mai bun pentru puiutii tai~

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu siguranta o trec pe lista.Foarte faina si apetisanta.
    Pupici la pitici.

    RăspundețiȘtergere
  5. O fi musai sa fie sul?!!:))))))Grozav de buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca doar asa as face barbatul sa manince piept de curcan... Imi trimiti citeva feliute la pachet ?!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte gutos. Ci ce masina sau program faci pozele astea minunate

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicios!! picii sunt tare incantati nu? ca eu una da!

    RăspundețiȘtergere
  9. arata fenomenal! sigur e delicioasa de te lingi pe degete!

    te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. Excelent...multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  11. Delicioasa si sanatoasa sunculita ta !!! Si noi facem asa ceva !!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. o idee foarte buna pentru puii nostrii!

    RăspundețiȘtergere
  13. arata nemaipomenit! si e foarte sanatosa, nici nu se compara cu ceea ce cumparam din magazine.

    RăspundețiȘtergere
  14. eu cu mana pe inima iti multumesc pentru reteta.la mine e o mare problema cu salamurile din comert si zic mai mereu pas.sigur sunca asta va sta in frigiderul meu mai mereu.pupici multi si felicitari ca le meriti!
    PS:cam cat timp poate fi pastrata la frigider?

    RăspundețiȘtergere
  15. Sarah, eu am facut cantitate mai mica, ce am mancat-o "azi si maine" :)) Pastrama de pui pe care o fac de obicei tine si cateva zile, acoperita, la frigider. Banuiesc ca si asta e la fel.

    Pupici si ma bucur ca-ti place.

    RăspundețiȘtergere
  16. Alinuta, e buna, merita incercata! ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Asa este Diana. Mai cumpar si de la magazin, desi ma stradui sa o fac cat mai rar si copiilor sa le dau si mai rar. Le spun ca e mancare pt oameni mari. :)))

    RăspundețiȘtergere
  18. Da Teo, pentru ei facem orice... ;) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  19. Cat, deci tu stii ca este buna, nu-ti mai spun eu. :))) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ruxy...pentru ce draga mea? Eu multumesc! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  21. Amoush, pupici si de la noi. Multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  22. Minoki, daaa... a fost marti. Si ce daca? :))))

    RăspundețiȘtergere
  23. Bianka, multumesc! Aparatul e un Nikon P100.

    RăspundețiȘtergere
  24. Cuscra, trimit si mai multe felii. Pentru cuscru fac si un curcan intreg. :))) Pupici cu lipici!

    RăspundețiȘtergere
  25. Azizule drag... daaa....neaparat. :)))) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  26. Cirmicica, multumesc frumos de aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  27. Pupici si de la noi Micule. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  28. Multumesc Ophelia! :*
    Tot ce fac fac pentru puii mei. ;)

    RăspundețiȘtergere
  29. Vica, multumesc! :*
    Aparatul e un Nikon P100, dar nu-l recomand.

    RăspundețiȘtergere
  30. Arata tare bine si cred ca e foarte buna...am salvat reteta si o sa fac si eu.pupici

    RăspundețiȘtergere
  31. am so incerc sper sa fie buna :)

    RăspundețiȘtergere
  32. NU AM GUSTAT DAR SUNT SIGUR K ESTE DELICIOS..........IL VOI FACE SI EU!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna Miha,te intreb si eu care sunca v-a placut mai mult,asta de curcan sau pastrama de pui?am niste piept de curcan si nu stiu ce reteta sa fac pentru ca ambele arata delicios.Multumesc anticipat si mult inspiratie ;).Anca.

    RăspundețiȘtergere
  34. Anca, amandoua sunt bune, n-as putea spune ca la noi in familie s-a facut o departajare clara. Piticii mananca bine din ambele.

    Eu zic sa le faci pe amandoua :))) Oricum cea de pui (care poate fi facuta si cu piept de curcan) necesita timp mai mare de marinare.

    Iti doresc spor si orice varianta ai alege sper sa va placa si sa papati cu placere. :*

    RăspundețiȘtergere