Prajitura Zburlita cu ciocolata

marți, 4 august 2009

L-am antrenat pe Robert,din nou,in prepararea unei prajituri.Dupa succesul ce l-a avut cu inghetata cu lamaie,a inceput sa-i placa la bucatarie. :))
Nu stiu de ce,dar blatul de biscuit nu s-a inmuiat,desi crema a fost facuta cu unt. Replica lui Robert cand a vazut-o taiata,a fost: "Zburlita asta e facuta de mine?" :)) Si Zburlita i-a ramas numele. :))

Trecand peste aspect,a fost o prajitura foarte buna. ;) Am si martori! :)))




Pentru blaturile de biscuit avem nevoie de:

2 cani faina
100 g unt
100 g zahar
2 oua
1 varf de cutit cu bicarbonat

Toate ingredientele le-am pus la masina de paine.Am obtinut un aluat elastic si nelipicios,pe care l-am impartit in 2 parti.



Am intins aluatul cat mai subtire





si am copt pe dosul tavii tapetate cu faina.

Am avut un rest de aluat,pe care am exersat taiatul si memorarea de diferite forme geometrice. :)



Pentru blatul 2 avem nevoie de:

5 oua
150 g zahar
2 cani de nuca macinata

Mai intai am macinat nuca.



O munca tare istovitoare. :)



Separam albusurile de galbenusuri si le mixam spuma tare impreuna cu zaharul si un praf de sare.Adaugam galbenusurile si mixam bine dupa fiecare.Urmeaza si nuca,omogenizam.



Turnam compozitia obtinuta in tava tapetata cu hartie de copt si coacem in jur de 40 de minute.Lasam la racit.

Pentru crema avem nevoie de:

200 g unt
3 oua
100 g zahar
5 linguri cacao

Ouale le mixam cu zaharul pana isi dubleaza volumul si devin ca o crema.



Adaugam cacaoa si punem pe foc mic,amestecand continuu.Cand incepe sa se ingroase,dam deoparte,lasam sa se raceasca,dupa care adaugam untul frecat.

Peste primul blat de biscuit punem jumatate din crema.Acoperim cu blatul cu nuca.Punem si cealalta jumatate de crema si al doilea blat de biscuit.

Dam la rece pana a doua zi,dupa care se portioneaza.

Share This Post

8 comentarii:

  1. Hmmm,arata delicios,:))..retinut reteta,:))...ma gandeam ca poate trebuie sa stea vreo doua zile la frigider sa se inmoaie blatul acela de biscuit?!...stiu ca ale mele blaturile care le coc pe dosul foi si au bicarbonat le las 2 zile sa se inmoaie...oricum mersic mult de reteta!
    Pupici lui Robert patiserul,:))...scump tare!!

    RăspundețiȘtergere
  2. patiserul e scump foc,il pup,iar pe mami o felicit!cred ca azi e numai buna praji!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela,deci asta e secretul?Sa rezisti 2 zile pana sa mananci prajitura? :)) Hmmm...nu cam mult? :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc draga Alison!Pupici cu lipici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sperand sa-ti faca placere,te astept la mine pe blog sa-ti ridici un premiu.
    Pentru o super bucatareasa,cu drag goldie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Miha,hihihihi...da,cam greu sa rezisti,dar...merita,ca apoi e moale,faina,:)))...pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Treci pe la mine dupa un premiu dulce :) Cu dedicatie speciala pentru Robert !

    RăspundețiȘtergere