Ciocolata de casa in foi de napolitana

luni, 2 ianuarie 2012

Bine ne-am regasit in 2012 dragii mei. Sper sa avem un an mai bun decat cel ce-a trecut, sa ne dea Bunul Dumnezeu mai multa sanatate si mai multa intelepciune. Eu as mai avea nevoie si de niste timp...si de niste rabdare... :))

Desi pentru aceste sarbatori nu am gatit foarte multe, asa cum faceam in anii din urma, si inevitabil aruncam foarte multa mancare, timp liber tot n-am avut si n-am reusit sa fiu si pe aici. Multumesc din suflet tuturor pentru urarile ce mi le-ati facut. Va imbratisez si va doresc si eu toate cele bune.

Va voi servi astazi cu o ciocolata de casa. Pentru cine nu o vrea servita doar virtual, usa e larg deschisa. :))

Desi am tot facut ciocolata de casa in diferite variante, varianta asta prezentata de Gabi imi lipsea din colectie. :)) Si cum nu prea exista sarbatoare fara ciocolata de casa n-am ratat ocazia de a pune in aplicare. Multumesc Gabi!
 

1 pachet foi mari de napolitana

240 ml apa
500 g zahar
200 g unt
60 g cacao neagra

700 g lapte praf Raraul
esenta de rom
esenta de vanilie

 Apa si zaharul se pun la fiert intr-un vas. Se fierb pana se dizolva zaharul, circa 2-3 minute de cand incepe apa sa fiarba. Adaugam untul si amestecam pana acesta se topeste si siropul se omogenizeaza.

Laptele praf se cerne si se imparte in 2 castroane. In unul din ele se pune cacaoa si se amesteca.

 Turnam siropul in mod egal in cele 2 castroane, adaugam esenta de rom in compozitia cu cacao, esenta de vanilie in cea alba si omogenizam. Compozitia va fi moale, dar se va intari pe masura ce se raceste.

Punem ciocolata pe foile de napolitana, alternand straturile. Se acopera cu folie alimentara si se da la rece, punand o greutate deasupra. Dupa ce s-a intarit suficient se portioneaza dupa dorinta.


Reteta de ciocolata de casa a incercat-o si Felicia si a iesit foarte, foarte bine. Va invit si pe voi sa o incercati. :)


Share This Post

26 de comentarii:

  1. LA MULTI ANI ! UN AN NOU PLIN DE REALIZARI

    RăspundețiȘtergere
  2. LA MULTI ANI CU SANATATE SI BINECUVANTARI CIOCOLATA ARATA SUPER O VOI PROBA BESITOO

    RăspundețiȘtergere
  3. Bun, buuun!
    Asa-i ca imi dai si mie?
    La multi ani si pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani!
    Tare buna e ciocolata, si in varianta aceasta!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi, multi ani !
    Delicioasa, este reteta pe care o am si eu de la mama mea.
    Imi place foarte mult prezentarea !

    RăspundețiȘtergere
  6. Super !! Si eu vreau sa fac reteta !!! :) La multi ani Miha !

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani! Sa fie un an bun, asa cum ti-l doresti!
    Am admirat si la Gaby aceasta bunatate. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani cu sanatate! Anul care vine sa-ti aduca bucurii in casa, clipe de neuitat alaturi de cei dragi si binenteles inspiratie pentru retete cat mai minunate!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani fericiti, sanatosi si imbelsugati alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani! Tu ai facut invitatia, dar tine usa inchisa ca e frig afara.. stai linistita ca eu bat la usa intai si dupa aia ma infig in ciocolata!
    Te pup si te admir pt ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani,Miha!Sa fiti sanatosi si iubiti!
    Arata super ciocolatica,mai ai?:*

    RăspundețiȘtergere
  12. super arata ,o trecem in agenda

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani cu sanatate, noroc si fericire, putere, rabdare si intelepciune, echilibru in toate!:)
    An cu spor si numai bine iti doresc!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. super!am salivat o tura cand a postat Gaby reteta si acum fac playback,bis sau cum i-o mai spune cand ma uit la pozele tale.pup

    RăspundețiȘtergere
  15. Miha,please, niste intrbebari am:
    1. cele doua "creme" se lasa la racit si apoi se intind pe foile de napolitana? ce consistenta vor avea?
    2. ce (fel de) greutate se asaza peste? mai precis cat de greu trebuie sa fie ceea ce asez? (ma tem sa nu curga ciocolata presata fiind!)

    RăspundețiȘtergere
  16. Ilda, cremele nu se lasa la racit, se pun asa caldute. Pe masura ce se racesc se intaresc si devin mai greu de intins. Consistenta e... o ciocolata de casa moale. :))) Trebuie sa poti invarti cu usurinta lingura in castron.

    Asa cum ziceam, pe masura ce se raceste crema se intareste. Nu va curge dintre foi. Nu stiu exact ce greutate, eu am pus un fund de lemn si inca o prajitura ce-o aveam pregatita. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Miha, multumesc mult pentru raspuns! Imi va fi util!:) :*

    RăspundețiȘtergere
  18. buna arata super...asa am facut eu exact aceasi reteta dar dupa ce am pus cremele am rulat fiecare foaie ca pe rulada e foarte buna si asa pup

    RăspundețiȘtergere
  19. Daa...foarte faina si rulada. Am facut si eu candva. ;)

    Multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  20. Hi,hi...gand la gand cu bucurie...se pare ca am inceput amandoua anul cu ciocolata de casa! ;-)

    RăspundețiȘtergere
  21. Asta dovedeste ca stim ce-i bun pentru un inceput de an delicios. :))

    RăspundețiȘtergere