Tarta cu ciocolata si ananas

joi, 24 martie 2011

Dragilor, neaparat sa incercati reteta asta de tarta. E atat de buna, ca nu-ti vine s-o imparti cu nimeni. :))))




3 oua
100 g zahar
1 banana mare (bine coapta)
100 g faina
1 lingura nuca macinata
1 lingurita praf de copt

Ouale se bat cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul, apoi punem zaharul si mixam pana devin ca o crema. Banana o pasam cu furculita si o punem in crema de oua. Faina amestecata cu praful de copt si nuca macinata o incorporam usor in compozitie.

Compozitia o turnam intr-o tava de tarta, unsa cu ulei si tapetata cu faina si dam la cuptor la foc mediu, in jur de 30-35 de minute (pana se rumeneste usor deasupra si marginile se dezlipesc de tava). Scoatem blatul pe un gratar si lasam la racit.

Pentru umplutura:

100 g ciocolata amaruie
150 ml frisca lichida
1 compot de ananas (din care veti pune cat doriti, mai mult sau mai putin)

Ciocolata rupta bucatele si amestecata cu frisca lichida o topim la foc mic. Cand a ajuns la punctul de fierbere dam deoparte si omogenizam. Punem la rece pentru cel putin 1 ora.

Crema va fi moale. Daca doriti sa aiba o consistenta mai ferma puneti doar 100 ml frisca sau o mixati dupa ce sta la rece, pana devine pufoasa. Eu am preferat sa o las asa, pentru ca atunci cand tai felii, ciocolata sa curga valuri valuri. :)))

Blatul se insiropeaza usor cu un sirop de apa cu zahar si putina esenta de rom (sau zeama de la compot).  Turnam crema, acoperim cu un strat de bucatele de ananas


si ornam cu moate de frisca.

Share This Post

12 comentarii:

  1. Ce bine suna combinatia aceasta, mi-e pofta deja :)

    RăspundețiȘtergere
  2. la cat de bine arata,eu sigur n-as imparti-o cu nimeni

    RăspundețiȘtergere
  3. uaaaaa ai niste retete superbe felicitari

    RăspundețiȘtergere
  4. imi place ideea de blat cu nuca,in loc de cel cu migdale! incearca-l si cu migdale si pui si esenta de migdale .arata tare apatisant tarta ta!
    pupu-te!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc fetelor de aprecieri! Va pup si va doresc un week-end minunat! :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Iote ca m-am trezit si eu a treia zi dupa scripturi... Dar daca tot ai spus ca nu o imparti cu mine (adica cu nimeni)-... ma duc sa ma culc... Imi place reteta dar si forma de tarta, uite asta lipseste din colectia mea, tre'sa iau masuri... Pup si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc cuscra! O duminica frumoasa si voua.

    RăspundețiȘtergere