Prajitura cu ciocolata (2)

luni, 22 noiembrie 2010


 * Pentru blat:

* 4 oua
* 100 g zahar
* 100 g iaurt cu capsuni
* 2 linguri ulei
* 1 cana faina
* 1 praf de copt
* esenta de vanilie
* 2 linguri bilute de ciocolata


Ouale se bat cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul. Se adauga zaharul si uleiul cate putin si se mixeaza in continuare pana devin ca o crema. Punem si iaurtul, esenta de vanilie, apoi faina amestecata cu praful de copt. Se omogenizeaza amestecand usor, iar la sfarsit se pun si bilutele de ciocolata.

Compozitia de pune intr-o tava (20/30 cm) tapetata cu hartie de copt si se coace la foc mediu pana se rumeneste. Se scoate pe un gratar si se lasa la racit.

* Pentru crema:

* 250 g ciocolata
* 200 ml frisca lichida
* 100 g unt
* 5 piscoturi pisate

Ciocolata rupta bucatele se topeste impreuna cu frisca lichida intr-un vas la foc mic. Dupa ce s-a topit ciocolata se incorporeaza untul moale la temperatura camerei in crema calduta. Se da la rece pentru cateva ore, timp in care crema se va intari. Inainte de a monta prajitura se mixeaza pana crema devine pufoasa, apoi se amesteca cu piscoturile sfaramate, bucati mai mari sau mai mici, dupa preferinta.

* aschii de ciocolata pentru decor

Blatul copt si racit se taie in 2 ( eu am gresit si am taiat o parte mai groasa si una mai subtire. De fapt ar fi mers taiat in 3 dar mi-am dat seama cam tarziu :)) )  Se unge primul blat cu 2/3 din crema, se acopera cu cel de-al 2-lea blat. Acoperim cu restul de crema si aschii de ciocolata si dam din nou la frigider pentru minim 1 ora, dupa care se portioneaza.



Share This Post

4 comentarii:

  1. am venit sa vad ce bunatati mi-ai mai facut :))) mai ales ca a fost ziua baietelului tau si sigur ai facut ceva pe placul meu :))) la multi ani lui Robert

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult Ela!
    Sper sa gasesti ceva care sa-ti placa! :)) Ciorba n-am facut, sa stii!! :)))

    RăspundețiȘtergere