Poale-n brau moldovenesti

sâmbătă, 25 aprilie 2009

Poale-n brau moldovenesti


Pentru aluat avem nevoie de:

500g faina
2 oua
25 g drojdie
50 g zahar
150 ml lapte
50 g unt
1/2 lingurita sare

Pentru umplutura de branza avem nevoie de:

250 g branza
2 oua
100 g zahar
2 linguri smantana
esenta de rom

In cuva masinii de paine am pus faina,facand o gropita la mijloc,in care am pus drojdia inmuiata cu putin lapte caldut.Am lasat putin,pana a inceput drojdia sa spumeze.
Am adaugat ouale batute bine cu zaharul si sarea,untul topit si laptele.Am lasat masina sa-si faca treaba si cand aluatul arata asa...



Am trecut la treaba.
Aluatul se intinde intr-o foaie de 1 cm grosime si se taie patrate.



Pe mijlocul lor se imparte umplutura de branza.



In continuare,fiecare patrat se aduna catre mijloc,in forma de plic si se strang marginile,sa nu iasa branza.



Le mai punem cate un mot de aluat,le ungem cu ou batut si le transferam in tava tapetata cu hartie de copt.Le mai lasam putin sa creasca,apoi le dam la cuptor,pana se rumenesc.


Share This Post

15 comentarii:

  1. Din astea servesc si eu cu mare placere, cu mot sau fara mot... Multumesc pentru tratatie !

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mare placere cuscra draga!

    Pentru la vara sa pregatesc si niste poale-n brau? :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Normal, dar iti spun eu cind, ca sa le gasesc calde...

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamne, Miha, ma imbolnavesti! tu mai iesi din bucatarie? ce rasfatati trebuie sa fie ai tai :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am indraznit sa te trec in lista :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Gratiela,mai fac cate o pauza de cafea din cand in cand! :))

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Gratiela,sper ca nu pe aia neagra! :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. ar fi util sa spuneti la aceste retete cate bucati ies din cantitatea de ingrediente.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dle Mihai, numarul de bucati este variabil...in functie de cat de mari sau mici sunt taiate patratelele de aluat...de cat de multa sau putina umplutura se pune in aluat...Eu pot spune ca ies 12 buc, dar la fel de bine pot sa iasa 10 sau 15, nu? :)

    Va doresc o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Miha, 10-15 e ok ;-), mai gasisem o reteta dar cu 1kg de faina (cantitati duble) si nu stiam cate ies.

    http://veronicascakes.blogspot.com/2010/05/poale-n-brau.html

    RăspundețiȘtergere
  11. Cu placere, Mihai!
    Si pofta buna la placinte. ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Miha, impartaseste te rog cu noi secretul placintelor tale neexplodate :) desi am facut de mai multe ori placinte, de fiecare data imi expldeaza si iese umplutura din ele inainte sa apuc sa le dau la cuptor. desi am incercat sa pun umplutura mai putina, sa le lipesc bine marginile asa cum m-am priceput, tot dau pe dinafara si nu arata bine deloc... tu cum faci?

    RăspundețiȘtergere
  13. Geanina, probabil ca lasi prea mult la dospit. Dospitul depinde de temperatura camerei si de drojdie, putand fi 1 ora sau chiar 3. Aluatul este gata dospit cand si-a dublat volumul.
    Ori foaia e intinsa prea subtire si daca lasi la dospit creste si se rupe.
    Ori umplutura prea multa sau moale.
    Verifica si cantitatea de drojdie aferenta cantitatii de faina pe care o folosesti.
    Faina si toate celelalte ingrediente sa fie la temperatura camerei, nu reci, din frigider.
    Cam astea sunt "secretele" pe care le stiu...Sper sa-ti fi fost de ajutor!

    RăspundețiȘtergere
  14. BUNA MIHA!AM TOT VENIT LA TINE "IN BUCATARIE" SI MINTEA MI-A LUAT-O RAZNA. AM SI FACUT CATEVA DINTRE BUNATATILE TALE SI BINEINTELES " NU EXISTA CEVA MAI BUN!"... ASA AU SPUS CEI CARE AU DEGUSTAT.DAR MAI VIN DACA NU TE SUPERI, SI VREAU SA TE INTREB( PENTRU CA NU AM INCERCAT INCA ALUATURILE TALE CU DROJDIE) CE MASINA PENTRU FRAMANTAT SI DOSPIT AI? PENTRU CA ARATA INTR-UN MARE FEL TOATE ALUATURILE.SI DE ASEMENEA CE FAINA,PENTRU CA EU AM AVUT SUCCES SI INSUCCES DIN CAUZA FAINEI? MULTUMESC PENTRU TOT, CRISTINA

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna, Cristina!

    Masina de paine pe care o am e de la firma Alaska, cea mai ieftina pe care am gasit-o la vremea respectiva. Sa tot fie vreo 4 ani de atunci. Nu stiu cat conteaza masina, in procesul de preparare al aluatului. Alta n-am mai avut ca sa am termen de comparatie.

    Cat despre faina, nu pot sa spun ca am o marca preferata. Cumpar in functie de bugetul zilei respective si de ofertele din magazin. :) In general, m-am impacat bine, ca sa zic asa, cu faina Boromir. Acum am cumparat de la Lidl si vad ca este foarte buna.

    Multumesc frumos pentru aprecieri si incredere. Te pup.

    RăspundețiȘtergere