Tiramisu cu nuci caramelizate

luni, 23 ianuarie 2012

Daca vrei sa te rasfeti intr-un week-end, dupa o saptamana istovitoare de munca, acest Tiramisu este ideal.

Noua ne-a placut foarte mult si inca de cand am vazut reteta la Laura am stiut ce-o sa fac cu mascarponele ce-l aveam in frigider. :))



Pentru caramel:

200 g miez de nuca
150 g zahar

Caramelizam zaharul intr-un vas mic. Cand a devenit lichid si de culoarea chihlimbarului adaugam nuca si amestecam usor, pana toata nuca este acoperita de caramel. Rasturnam pe o bucata de hartie de copt si lasam la racit. Dupa ce s-au racit si caramelul s-a intarit foarte bine se pun intr-o punga mai groasa si se sfarama cu ciocanul de snitele.

Pentru prajitura:

1 pachet piscoturi (200 g)
150 g iaurt grecesc
250 g mascarpone
200 ml smantana pentru frisca

200 g ciocolata alba

Ciocolata o topim la foc mic impreuna cu smantana pentru frisca. Dam deoparte si lasam sa se racoreasca, apoi punem vasul la frigider pana se intareste crema. Se poate pune si la congelator pentru a scurta timpul de asteptare.

Mixam crema de ciocolata pana aceasta devine pufoasa. Separat, mixam mascarpone cu iaurtul, apoi amestecam usor cele 2 compozitii, amestecand cu o spatula. La sfarsit, adaugam ~ jumatate din cantitatea de nuci caramelizate, restul se pastreaza pentru ornat.

Pentru insiropat:

1 cana cafea tare, neindulcita

Inmuiem piscoturile in cafea. Se insiropeaza foarte putin si numai pe o parte, astfel incat sa poata absorbi si din umezeala cremei.

Intr-o tava de chec tapetata cu folie de aluminiu sau folie alimentara se formeaza un strat de piscoturi. Turnam jumatate din crema, acoperim cu un alt strat de piscoturi putin insiropate, restul de crema si inca un strat de piscoturi. Invelim bine in folie si dam la frigider pentru cateva ore, pana se intareste.

In plus, vom avea nevoie de ~ 100 ml frisca batuta, pentru decor.

Rasturnam prajitura pe un platou,


acoperim cu un strat subtire de frisca si tapetam cu restul de nuci caramelizate.


Delicios!

Share This Post

21 de comentarii:

  1. Miha nota 10. Prajiturilor cu nuci caramelizate (krantz- ul) nu le pot rezista!

    RăspundețiȘtergere
  2. WOW cum arata!Felicitari pentru reteta si pentru prezentare! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie mi-a ramas gandul la el, cand l-am vazut la Laura.Arata bestial si isi asteapta si la mine randul.O zi buna!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oau!! Prajitura mea preferata iar cu nuci caramelizate inca nu am incercat!! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte fain arata! Ador nucile caramelizate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cat de bine arata! Ador tiramisu! O sa incerc si varianta aceasta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Negresit, trebuie incercata:)Super:X O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Super arata!!!Nu am mancat, dar cred ca e grozava!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Que rico, me llevo un trocito! Besos.

    RăspundețiȘtergere
  10. arata minunat,Miha! am si eu reteta in plan

    RăspundețiȘtergere
  11. Mmmm... cat de bine arata!!... Yammyyy!

    RăspundețiȘtergere
  12. imi place, daca as avea mai mult timp cu siguranta as incerca-o, dar deocamdata ma multumesc doar cu pozele:)Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc tare mult de aprecieri! Va imbratisez cu drag si va indemn din toata inima sa faceti prajitura. Este delicioasa cu adevarat! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. arata senzational..dar iaurtul grecesc?unde il gasesc sau pot folosi si iaurt natural normal?felicitari pt toate retele,amalia

    RăspundețiȘtergere
  15. Amalia, eu am cumparat din Lidl. E un iaurt mai gras, cred ca 10% grasimi. Poti inlocui cu orice alt iaurt gras, daca nu gasesti chiar de ala grecesc.

    RăspundețiȘtergere
  16. Incredibila frumusete! Cred ca e divin...pup si o zi frumoasa tare sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc Ruxy draga mea! Zi frumoasa si tie iti doresc din inima. :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Vai, asa ceva, tiramisu fara mine!! Pai, se poate??Si cu nuci caramelizateee...plang...de pofta! Las' ca fac si io, fara tine, na :P

    RăspundețiȘtergere
  19. Hai ma Liana...ca vin dupa miros. :)))

    RăspundețiȘtergere
  20. m-am pus sa fac acest tiramisu care arata incredibil de bine.sper sa imi iasa la fel de bine ca in poza!

    RăspundețiȘtergere