Prajitura frageda cu mere

marți, 28 aprilie 2009



Pentru foi avem nevoie de:

3 oua
100 g zahar
1 plic praf de copt stins
200 g unt
4 cani faina

In cuva masinii de paine am pus la framantat faina cu untul partial topit. Cand au inceput sa se formeze firimituri am adaugat zaharul (pudra),un praf de sare,praful de copt stins cu zeama de lamaie si ouale unul cate unul. Iese un aluat elastic,nelipicios,care se inveleste in folie si se da la frigider pentru 1 ora.




Pentru umplutura avem nevoie de:

1 kg de mere
zahar dupa gust
50 g unt
1 lingurita scortisoara

Merele se dau pe razatoarea mare si se pun la calit impreuna cu zaharul,untul si scortiosara.Se lasa la racit.

Am impartit aluatul in 3 parti egale,pe care le-am intins cu sucitorul.
Am asezat prima foaie in tava (25/35 cm) unsa bine cu unt,am acoperit cu mere,alternand pana am terminat toate cele 3 foi.



Se coace la foc mic pana se rumeneste putin deasupra.



O prajitura intr-adevar frageda si cu un gust nemaipomenit de bun.

Share This Post

27 de comentarii:

  1. Arata foarte super prajitura, mai ales cu etaj, foarte interesanta reteta si este salvata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Iar ma superi cuscra, cu dulciurile tale... offf, cum sa fac sa maninc ca tine si sa nu ma ingras... Servesc o feliuta virtuala, ca sigur slabesc...

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Vicky de aprecieri si ma bucur tare mult ca ti-a placut! Te astept cu impresii despre ea,atunci cand o vei face.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cuscra,daca e numa virtula,poti servi si 2 feliute! :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Woow ce bine arata! Super, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  6. De cand ai pus poza asta salivez .
    Saptamana asta sunt la dieta dar cea viitoare recuperam cu una bucata placinta :)

    RăspundețiȘtergere
  7. arata excelent! ii pun gand rau! imi plac mult prajiturile cu mere! :D

    RăspundețiȘtergere
  8. miha,iar ai prajiturit o bunaciune!te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Lala,iti doresc multa vointa sa poti duce cura pana la capat! ;)
    Neaparat sa faci placintica,e tare buna si pentru pitici.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Diamond,multumesc!
    Si noua ne plac tare mult! ;)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. De mult pofteam la o praji cu mere de genul asta. Ieri am executat-o si sunt foarte multumita de cum a iesit. Am modificat putin ingredientele in functie de ce am avut prin casa, am pus margarina in loc de unt si 2 pliculete de amoniu in loc de praf de copt. A iesit foarte buna!!!!Multumesc Miha pt reteta. Esti cea mai harnica bloggerita, zilnic vii cu retete noi. Te pup si iti doresc o vara superba

    RăspundețiȘtergere
  12. Elisa,multumesc mult de urari si mai ales de complimente!

    Ma bucur nespus ca ti-a placut reteta! Cu siguranta o voi mai face si eu de multe ori,ne-a placut tare tare mult!

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am facut prajiturica! Nu au iesit foile groase ca ale tale,pt. ca am folosit tava aragazului, cam mare.Data viitoare fac in tava mai mica. O bunatate, laudata de tot familionul! Te pup si multam pt.reteta!

    RăspundețiȘtergere
  14. Flori,ma bucur tare mult ca v-a placut!

    Te pup si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. foarte faina :) bine ca am gait reteta aceasta ca arata minunataaaaa si in curan o sa o fac si pe asta :)) yamiii frumos blog ai p a

    RăspundețiȘtergere
  16. vreau sa fac si eu praj acum si nu stiu cata faina ai folosit!4 cani,aprox cat?

    RăspundețiȘtergere
  17. Alina o cana cantareste cca 140-150 g faina.

    Bafta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. multumesc miha ca mi-ai rasp!am vazut ca a facut si leo flori si m-am uitat acolo!Am pus 580-600g faina si a iesit perfect!multumesc mult pt reteta!Asa o facea si mami cand eram mica,darcu 2 foi!Chiar este cea mai frageda prajitura pe care am mancat-o!Multumesc pt reteta!te pup si LA MULTI ANI DE 8 MARTIE

    RăspundețiȘtergere
  19. Minunata prajitura,ca de altfel tot ceea ce faci tu. Am facut-o si eu ieri.In graba am uitat sa calesc merele si n-a iesit la fel de aspectuasa ca a ta dar gustul a fost divin.Intr-adevar foarte frageda.

    RăspundețiȘtergere
  20. Vio, arata super prajiturica ta. Ma bucur tare mult ca ai facut-o si mai ales, ca v-a placut.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  21. buna!imi spunneti va rog ce dimensiuni are tava?multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna. Tava este de 25/35 cm

    Voi scrie si in reteta, multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  23. Crezi ca as putea folosi untura in loc de unt? Multumesc si felicitari pt retetele minunate!

    RăspundețiȘtergere
  24. Irina, untura n-am folosit niciodata, desi am vazut multe retete cu rezultate excelente si din cate am inteles mult mai bun iese aluatul cu untura in loc de unt. Cred ca poti folosi, de ce nu, in fond? :)

    Si eu multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere