Fursecuri cu ciocolata si vanilie

sâmbătă, 10 decembrie 2011

Am revenit acasa, dupa ce joi seara am sarbatorit primul an de Christmas Dinner Electrolux, alaturi de echipa Electrolux si de bloggeri de exceptie. Am revazut persoane dragi, am cunoscut persoane dragi din mediul virtual si care chiar sunt dragute si in realitate...Ma bucur ca de acum blogurile pe care le apreciam au si o fatza :)) Multumesc Electrolux si GoodFood!

Pentru ca vreau sa mai prelungesc putin atmosfera de Craciun, astazi va aduc aceste fursecuri cu ciocolata si vanilie pe care le vom pregati si pentru Craciun. I le vom lasa Mosului langa brad, alaturi de un pahar cu lapte. Pentru ca si Mosul bea lapte, nu-i asa? :))


Pentru aluatul cu vanilie:

100 g unt
100 g zahar
1 ou
50 g migdale macinate
~250 g faina
2 pliculete zahar vanilat
1 lingurita praf de copt

Untul moale, la temperatura camerei, se mixeaza cu zaharul si zaharul vanilat pana devine ca o crema. Se adauga oul si se mixeaza bine. Migdalele macinate, praful de copt si  un praf de sare se amesteca cu faina, se omogenizeaza si se rastoarna peste crema de unt. Aluatul se pune in folie alimentara si se da la rece pentru minim 1 ora.

Pentru aluatul cu ciocolata:

100 g unt
50 g ciocolata neagra + 2 linguri lapte
1 ou
100 g zahar
~250 g faina
1 lingurita praf de copt
1 lingura cacao

Ciocolata se topeste la microunde cu 2 linguri de lapte. Se omogenizeaza si se lasa la racit. 

Untul moale la temperatura camerei se mixeaza cu zaharul pana devine ca o crema. Se adauga oul si se omogenizeaza. Adaugam apoi ciocolata racita si faina amestecata cu praful de copt, un praf de sare si cacaoa. Se da la rece pentru 1 ora.

Aluatul cu vanilie il impartim in 2 parti. La fel si cel cu ciocolata.


Fiecare parte de aluat se intinde sub forma de sul si le grupam cate 2, una alba, una neagra.


Rasucim sulurile de aluat, apoi le rulam cu palmele pe masa, formand un sul.


Cu o bucata de ata taiem felii din sulul de aluat, pe care le vom pune apoi intr-o tava tapetata cu hartie de copt.


Dam tava la cuptor la foc mediu, pentru cca 15-20 minute, pana incep sa se rumeneasca pe talpa. Se scot pe un gratar si se lasa la racit.


Si pentru ca imi pare extrem de rau ca n-am apucat sa particip la provocarea lansata de Diana, ma inscriu acum repede repejor la cea a Brandusei. :)

Share This Post

32 de comentarii:

  1. Woooooooooooooooooooow , ce misto sunt , mai Miha !
    Felicitari , felicitari , felicitari !
    Ptr ca sunt destul de usurel de executat , am pastrat reteta la favo .
    Wk bestial si de la Onesti .
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha, sunt super biscuiteii tai si de efect. Sarbatori Fericite!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata tare bine...o sa le fac si eu..pupici si o seara placuta

    RăspundețiȘtergere
  4. arata minunat si usor de preparat ms mult pt retete

    RăspundețiȘtergere
  5. Am luat reteta si o s-o fac si eu de Craciun. Poate-mi aduce si mie mosul ceva!
    Mari

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc frumos si va doresc sa va aduca Mosul tot ce visati! :* :* :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt perfecte langa paharul cu lapte chiar si ptr noi ;) ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumusele ! Si cred ca sunt delicioase !

    RăspundețiȘtergere
  9. Hmmmmmm ce minunati sant yumi,yumi, mosul se va bucura cu siguranta...
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Te rog spune-mi cu ce pot inlocui migdala.....pot cu nuca de cocos macinata si cam cate fursecuri ies din compozitia data??????????

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicia, cred ca ar merge niste nuca, mai degraba.

    Nu mai stiu exact cate bucati au iesit, vreo 30 si ceva. Depinde cred de cat de mult intinzi sulul de aluat, la sfarsit. Le poti face cu diametrul mai mare sau mai mic...

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Diana draga! Duminica frumoasa iti urez si eu! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Mihaela! :* La fel si tie iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Lily! Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  15. Cat, multumesc! Sa speram ca o sa fie si pe placul Mosului. :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Mirela, multumesc! Noua ne-au placut! ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Lia, sa speram ca asa va fi! Multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  18. mmm,unde-i ciocolata hop si eu,mai sunt???ca sunt in stare sa mananc portia copiilor!!
    sa ai bafta la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  19. Am facut si eu...au iesit super!!!! In loc de migdale am pus nuca macinata. Si au iesit mai mult de 30 buc...cam dublu...

    RăspundețiȘtergere
  20. Bubulina, ma bucur ca ti-au placut! Sa papati sanatosi! :*

    RăspundețiȘtergere
  21. Miha, au iesit tare bune! Deja am comanda la inca o portie, sa fie si ptr Mos! ;)

    RăspundețiȘtergere
  22. Hi hi...cu siguranta ca Mosul va fi incantat! :))

    RăspundețiȘtergere
  23. Le-am si facut!:)Foarte bune.
    Azi a fost zi de biscuitit:)

    RăspundețiȘtergere
  24. Si la noi. :))

    Pup si ma bucur ca va plac!

    RăspundețiȘtergere
  25. Si pentru ca arata asa bine poza, am hotarat sa-i facem si noi mosului aceste fursecuri si sa le lasam alaturi de paharul cu lapte sub brad. Si mosul chiar a venit si le-a gustat, a lasat o urma pe un fursec, si una pe o prajitura semiluna...s-a vazut pe pahar ca a baut din lapte, si a mai lasat si un biletel...
    Miha, multumim, baietii mei m-au ajutat sa fac aceste fursecuri, ei au facut sulurile si apoi le-au taiat cu ata.
    Si ii multumesc din nou Lacramioarei...care mi-a dat link-ul direct la aceste fursecuri.

    RăspundețiȘtergere
  26. Gabriela, ma bucur tare mult ca ati reusit sa-l impresionati pe Mos. Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere