Briose cu nuca si cacao

joi, 14 aprilie 2011

De curand mi-am achizitionat de pe site-ul http://www.pentrucopt.ro/ cateva forme si tavi pentru prajituri.

Astazi va voi prezenta formele de silicon pentru briose/muffins de care sunt foarte incantata. Pe langa faptul ca sunt foarte usoare, nu necesita ungere cu ulei sau unt, sunt foarte usor de intretinut si spalat, au si un pret rezonabil.

Daca veti vizita site-ul Pentru copt sunt sigura ca veti gasi si alte chestii de care veti fi incantati. ;)

Briose cu nuca si cacao

2 oua
10 g drojdie uscata
100 g zahar
200 ml lapte
60 g unt
550 g faina
1/2 lingurita sare
1 lingura coaja de portocale confiata

Da, este acelasi aluat de cozonac, ati ghicit! :))) Mie imi place foarte mult si nu stiu daca voi mai incerca altul prea devreme. Dar voi, puteti folosi orice alt aluat, fara probleme.

Drojdia o amestecam cu 1 lingura de zahar, 50 ml lapte caldut si putina faina. Omogenizam si lasam la loc caldut pana se umfla si incep sa apara basicute la suprafata.

Punem maiaua in cuva masinii de paine, adaugam apoi ouale, restul de zahar, untul topit si racit, coaja de portocale, laptele ramas, sarea si faina putin cate putin. Framantam pana se inglobeaza toate ingredientele si obtinem un aluat elastic. Lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.

Pentru umplutura:

~200 g nuca macinata
50 g cacao neagra
100 g zahar (sau mai mult, daca va place dulce)
1 lingurita scortisoara macinata
~100 g unt

Nuca o amestecam intr-un castron impreuna cu cacaoa, zaharul si scortisoara.

Scoatem aluatul pe masa usor infainata si il impartim in 2. Fiecare parte de aluat o intindem intr-o foaie dreptunghiulara de cca 0.5 cm grosime. Ungem fiecare foaie cu untul moale la temperatura camerei, apoi presaram cu amestecul de nuca si cacao. Presam putin cu mana, apoi rulam cat mai strans posibil.

Cu ajutorul unui fir de ata taiem rulouri (bagam ata pe sub rulou, apoi ca si cum am face un nod taiem rulourile) de cca 2 degete grosime. Mie mi-au iesit 18 bucati.

Fiecare rulou il punem in forma de silicon, lasam 15-20 de minute la crescut,


apoi dam la cuptor la foc mediu, pana se rumenesc. 

Share This Post

17 comentarii:

  1. Ce frumos arata.
    De parca le-ai pus in ordinea in care sa le pap, pana ajung la laptic :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare frumoase. Mi-au placut si mie formele de silicon de pe site.
    trebuie sa fac si eu o proba aluatului pana de Pasti :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabyyyyy 6 briose si lapticul? Sa nu-ti cada rau, mai bine mi-ai lasa si mie vreo 3 :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. ma poti lamuri cu o chestie legata de briose, te rog...
    pui compozitit apt briose in hartiute si cu totul in tava aia cu gaurele, sau pui compozitia direct in tava si apoi se pun coapte in hartiute?

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Gabi! :*
    Ordinea este aleatorie, numa' ai grija sa nu te incurci. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Ancuta! :*
    Sper sa-ti placa si tie. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Alina, briosele le-am copt in forme individuale de silicon, le vezi in poza, acelea colorate. Arata ca si cosuletele de hartie pt briose, doar ca sunt de silicon. Le-am pus intr-o alta tava, ca sa le pot baga in cuptor.
    Dupa ce s-au copt, le-am pus in cosulete de hartie pt briose.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mersi frumos
    Intreb pt ca trebuie sa fac briose pt prima data, si cu ceva spectatori , si am inteles ca au tavi speciale si hartiute speciale...
    Vreau insa sa ma lamuresc dinainte
    Multumesc frumos Miha

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, am si eu o tava din aia, dar mi-am luat astea de silicon pentru ca mi se par a fi cu mult mai practice.
    Unde? Unde gatesti cu spectatori? :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu pot zice inca nimic, ...surpriza..sper placuta

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi plac si achizitiile si rezultatele ... imi place si site-ul cu ... de toate ( de copt )

    RăspundețiȘtergere
  12. Mi-au tras cu ochiul chiar ieri aceste spirale frumoase si cum aveam deja desertul m-am hotarat sa le fac sarate umplute cu salam ,branza,ardei tocat marunt si pasta de tomate din tub.Chiar acum se coc.Mersi pentru idee Miha .

    RăspundețiȘtergere
  13. Mirela, buna si varianta ta. Ma bucur ca te-am putut inspira! :*
    Am facut si eu ceva asemanator aici: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2010/06/mini-pizza.html

    RăspundețiȘtergere
  14. Gasiti tot felul de forme din silicon si la dragonul rosu, preturile sunt f.acceptabile. Succes la gatit in continuare! Rozalia, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere