Branzoaice

marți, 6 septembrie 2011

Robert a vrut placinta cu branza, astfel ca a trebuit sa ma conformez. Si atunci mi-am adus aminte de branzoaicele lui Lory si-am zis ca e cea mai buna ocazie sa le incerc, sa-mi incerc maiestria. :))) Nu, n-am reusit sa fac trandafiri , aluatul a crescut mult, dar am reusit sa fac niste placinte cu branza bune si pufoase. ;))


 2 oua
10 g drojdie uscata
100 g zahar
200 ml lapte
60 g unt
~550 g faina
1/2 lingurita sare
esenta de vanilie


Pentru umplutura:

350 g branza de vaci
150 g zahar
2 oua
esenta de rom

Daca branza este moale se pune numai 1 ou sau se adauga 1-2 linguri amidon.

Branza se mixeaza cu blenderul vertical cu oua, zahar si esenta de rom pana devine ca o crema.

Drojdia o amestecam cu 1 lingura de zahar, 50 ml lapte caldut si putina faina. Omogenizam si lasam la loc caldut pana se umfla si apar basicute la suprafata.

Punem maiaua in cuva masinii de paine (sau intr-un castron daca se framanta cu mana), adaugam apoi ouale, restul de zahar, untul topit si racit, esenta de vanilie, laptele ramas si faina putin cate putin. E posibil sa trebuiasca mai putina faina, in functie de tipul de faina, de gradul ei de absorbtie.

Framantam pana se inglobeaza toate ingredientele si obtinem un aluat elastic. Lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.

Impartim aluatul in bucati potrivite ca marime, de cca 70 g fiecare. Fiecare bucata de aluat o intindem cu sucitorul, apoi se cresteaza pe margini, ca si cum am face un X, doar ca nu intersectam liniile. Ufff... greu cu explicatiile... :))) Punem cate o lingura de branza in mijloc, apoi adunam "petalele", formand un soi de trandafir. :))


Punem placintele intr-o tava tapetata cu hartie de copt si lasam putin la crescut.

Un galbenus de ou il desfacem cu 2 linguri de lapte si ungem bine placintele cu o pensula. Dam la cuptor la foc mediu pana se rumenesc.

Se pudreaza cu zahar si se servesc ca atare, calde sau reci sau alaturi de un pahar cu lapte sau iaurt, dimineata la micul dejun.

Share This Post

48 de comentarii:

  1. Ce mult imi plac,sunt delicioase!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un desert sau un mic dejun delicios!
    Imi place modul de impachetare.
    O seara placuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoasa taietura!retinut!Te pup si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumoase placintele. Numai ca eu tot nu-mi dau seama cum vin petalele.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place cum ti-au iesit.Iar la gust cu siguranta delicioase.O seara cat mai placuta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumoase le-ai facut !! si bune rau .. pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. impecabila prezentare si foarte bine explicat! o sa incerc si eu dar nu prea am curaj... nu stiu de ce aluaturile ma cam sperie mai repede pa apuc de un tort :). un salut, mihaela!

    RăspundețiȘtergere
  8. Yumm, yumm, Miha!Tare pofta mi-ai facut!

    RăspundețiȘtergere
  9. delicioase cred , iar dimineata langa o cana de lapte sunt nemaipomenite!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Îmi plac mult, si arata fantastic! Ca de altfel tot ce faci! :*

    RăspundețiȘtergere
  11. Coscodina mai esti tu , Miha draga ... auzi ,, un soi de trandafir" hihihi
    Am pastrat-o la favorite , sper sa-mi fac si curaj ptr a o pune-n practica , biensure , la masina de paine
    Diana te imbratiseaza cu drag !

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte fain le-ai impachetat. Cred ca au fost si gustoase.

    RăspundețiȘtergere
  13. Gratiela, si mie mi-a placut de cum l-am vazut la Lory. ;) Chiar ies niste placinte frumusele.

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Teo! Nu-i asa ca faci si tu? ;) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Cristina, nu stiu cum sa fac sa explic mai bine. Nu e greu de facut, cat e de explicat. :))) Intinzi aluatul, apoi il crestezi pe margini (vezi poze). Pe mijloc, se pune o lingura de umplutura, apoi fiecare bucata de aluat se ridica peste gramajoara de branza. Cam cum faci tu florile alea superbe pentru torturi. ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc Haplea! Zi frumoasa iti doresc! Si cu spor! ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Mihaela, nici eu nu-s tare prietena cu aluaturile, dar copiilor le plac, asa ca...ma conformez, ca vreau sa u ca nu vreau... :)))

    Multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Minoki, pune masina de paine la treaba. Si sa-mi trimiti si mie una cand faci. :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Asa e, Pisicuto...ai dreptate! ;) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  20. Diana, asa-i ca-s coscodina? :)))) Si ma mai fac! :))))

    Pupici si ma bucur ca te pun la treaba. :)))))

    RăspundețiȘtergere
  21. Mihaelaaaaaaaa (am strigat prea tare?!)vreau si euuuuuu!!!:)))

    RăspundețiȘtergere
  22. nu am inteles prea bine cum se aduna petalele alea

    RăspundețiȘtergere
  23. Quelle jolie gourmandise
    Je te souhaite une belle nuit
    Valérie.

    RăspundețiȘtergere
  24. Miha, ce norocos e puiutul tau drag:D!
    Arata super branzoaicele tale! Ce sa mai, deja le-am trecut pe listuta:D.

    RăspundețiȘtergere
  25. Foarte bune branzoaicele astea. Sotul meu a fost incantat (in principal de gustul lor),iar eu de aspect. Desi nu credeam, mi-au iesit foarte frumoase. Nu imi placea sa fac "poale in brau" clasice pentru ca la copt nu ramaneau frumusele,dar asa.... o sa fac mai des. Multumim de reteta.
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  26. Alina, ma bucur tare mult ca ai facut aceste placinte. Sunt de acord cu sotul tau...sunt foarte bune. :)) dar sunt de acord si cu tine, ca sunt tare frumusele. :))

    Pupici si te mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  27. Iulia, sper ca puiul sa constientizeze asta intr-o zi. Acum e inca prea mic sa am pretentii. :)))

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  28. Anonim, imi cer mii de scuze ca am ajuns atat de tarziu aici. Sper ca te-ai lamurit pana la urma cum vin petalele alea. Ii explicasem Cristinei intr-un cometariu mai sus.

    Daca mai ai nelamuriri scrie-mi, PROMIT sa raspund repede. :* :* :*

    RăspundețiȘtergere
  29. Amous draga mea, multumesc tare mult. Esti o draguta! :*

    RăspundețiȘtergere
  30. Ufff...Azizule drag...se pare ca trebuia sa strigi si mai tare. :))) Ca n-am auzit si uite cat de tarziu am ajuns aici. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  31. Ce bine arata. Imi trezeste amintiri de cand eram copil.
    Felicitari pentru site si pentru retetele pe care le impartasesti cu noi.

    RăspundețiȘtergere
  32. sa sti ca le-am incercat si eu iar trandafirii mi-au iesit la precizie :) le-au placut la toti...pe langa ca arata exceptional sunt si mortal de gustoase:) chiar azi vreau sa mai fac o portie...nu ma pot rabda pt ca sunt super bune:))) mersi ca ai postat aceasta minunata reteta....Deci fetelor merita sa incercati...pt mine e reteta preferata de branzoici:) sa aveti o zi faina:)

    RăspundețiȘtergere
  33. Multumesc tare mult de aprecieri si ma bucur tare mult ca v-au placut!

    :* :*

    RăspundețiȘtergere