Tort cu visine

luni, 25 iulie 2011

Un tort cu visine atat de bun... Cu blat pufos si gust dulce acrisor... mmm... este irezistibil.

Eu am folosit visine din compot... Eheeee, daaa...am facut si compot de visine. :))) Dar puteti folosi si fructe proaspete, va fi mult mai aromat si ramaneti si cu ceva compot pentru la iarna. :)))


1 borcan 800 g compot de visine
4 oua
4 linguri zahar
2 linguri apa clocotita
2 linguri ulei
4 linguri faina
esenta de vanilie


Visinile se pun intr-o sita sa se scurga de zeama si li se scot samburii.

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul si esenta de vanilie pana se albesc si devin ca o crema. Adaugam apoi, pe rand, uleiul si apa clocotita, amestecand bine dupa fiecare. Cernem faina si o incorporam in crema de oua. Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare, dupa care le incorporam in compozite, amestecand usor cu o spatula, cu miscari de jos in sus.

Pentru copt am folosit o cratita de inox, cu diametrul de 20 cm. Folositi un vas de care sunteti siguri ca nu se prinde sau tapetati cu hartie de copt pentru siguranta

Se tapeteaza fundul vasului cu visinile curatate si scurse de zeama. Deasupra se toarna compozitia pentru blat


si se da la cuptor la foc mediu pentru 30-35 de minute, pana trece testul cu scobitoarea.

Se scoate tortul din cuptor si se lasa la racit in cratita. Cand s-a racit foarte bine se rastoarna pe un platou, se pune farfuria deasupra cratitei si se intoarce cu o miscare ferma.

Se poate servi ca atare sau ornat cu frisca.


Sursa de inspiratie

Share This Post

24 de comentarii:

  1. Ce bun e!!!
    Ce dor mi-e de aroma lui :D.
    Eu mai am visine la congelator, cred ca-l repet cand vine mama.

    RăspundețiȘtergere
  2. Que maravilla, te ha quedado preciosa.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  3. wow ce bine arata!!! as lua o feliuta ,mmm ce pofta mi-ai facut!

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte fain.contrastul de culori e super.pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Am zis ca nu mai intru sa vad minuni cu visine dar...n-am rezistat tentatiei...Arata minunat si visinile cu frisca....ma innebunesc!!!
    Iti doresc o saptamana minuanata!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Miaho iti amintesc periodic ca acusi vine ziua mea! Te pooop!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine ar merge o feliuta langa cafea.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma tot uit la poze si ma gandesc: cat de buun trebuie sa fie!! Uneori urasc internetul, doar iti starneste pofta si nici macar sa-l adulmeci n-ai cum:))

    In concluzie: yummmi! Arata deosebit!

    RăspundețiȘtergere
  9. La cit sint de obosita la ora asta, tare mi-as infige furculita intr-o feliuta visinoasa... Arata apetisant tortul, dar eu ma multumesc cu o feliuta... unde e ?!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Daniela, hai s-o cautam amandoua :)))). Da' furam cate doua, da?@:)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Cat de buuun trebuie sa fie,minunata combinatia!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumos executat!De gustos nu incerc sa-mi imaginez ca mi se face pofta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Fascinatie pura...arta faci tu Miha !!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce bine arata tortul asta! Acum ma provoci sa fac si compot de visine, ca in sfarsit am si eu :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Superb arata, ca tot ce faci tu !

    RăspundețiȘtergere
  16. Arata minunat si sunt sigura ca este bun!

    RăspundețiȘtergere