Placinta de foi cu mere

vineri, 7 mai 2010



* 1 pachet foi de placinta
* 1 kg mere
* 4-5 linguri zahar
* 50 g unt ( se va inlocui cu ulei, in cazul variantei de post)
* 1 lingura scortisoara
* 4-5 linguri nuca macinata
* ulei pentru uns foile (cca 100 ml)


* Sirop:

* 1 pahar apa
* 1/2 pahar zahar
* 1 lingurita miere

Se curata merele si se dau pe razatoarea cu ochiuri mari. Se pun la calit cu zahar, unt, nuci si scortisoara. Se lasa la racit, dupa care se imparte in 2.

Foile de pacinta se impart in 3 si se taie ma marimea tavii de copt.

In tava unsa cu ulei se pune prima parte din foi, fiecare unsa bine cu ulei (uleiul se poate inlocui cu unt topit), apoi un strat de mere, pe intreaga suprafata a foii. Se acopera cu un alt strat de foi, unse cu ulei, restul de umplutura. Deasupra vom avea ultima parte de foi unse, de asemenea, cu ulei.

Se da tava la cuptor, la foc potrivit, pana se rumeneste.

Deoarece primul strat de foi devine crocant la copt, am pregatit un sirop din apa, zahar si miere, pe care l-am turnat fierbinte peste placinta coapta. Daca va place crocantoasa, se poate renunta la sirop. Este foarte buna si fara.

Se lasa la racit, se portioneaza si se presara cu zahar pudra.

Share This Post

4 comentarii:

  1. Ce bine arata,bucatica aia de deasupra o vreau eu,se poate?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca de obicei, arata bine si delicios!! Imi inchipui ce miros frumos in casa..de mere cu scortisoara..

    Am postat pe blogul meu niste poze de cheesecake pe bat...sunt sigura ca adultii dar in special copii ar fi inebuniti dupa asemenea desert.
    www.kittytweedy.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha, o sa postez reteta pas cu pas pentru cheesecake-ul pe bat luni... poti sa faci orice reteta de cheesecake voiesti dar trebuie sa congelezi cheesecake-ul de doua ori...si desigur porti sa fii inventiva si sa schimbi reteta cum doresti...sunt sigura ca, copiilor o sa le placa sa decoreze fiecare biluta de cheesecake. ..mie cel mai mult imi plac (ca gust) cele decorate cu nuca de cocos. ..

    RăspundețiȘtergere