Colac cu scortisoara

miercuri, 14 decembrie 2011

Eu m-am hotarat...il mai fac o data de Craciun. Nu stiu daca in loc de cozonac sau pe langa cozonac :)) dar il fac sigur. Se face foarte usor si arata tare bine, de mare efect.


1 ou
7 g drojdie uscata
50 g zahar
125 ml lapte
30 g unt
~350 g faina
1/2 lingurita sare
1 lingurita coaja de portocale confiata

75 g unt
4 linguri zahar
 1 lingura scortisoara

Drojdia o amestecam cu 1 lingura de zahar, 50 ml lapte caldut si putina faina. Omogenizam si lasam la loc caldut pana se umfla si apar basicute la suprafata.

Punem maiaua in cuva masinii de paine, adaugam apoi oul, restul de zahar, sarea, untul topit si racit, coaja de portocale, laptele ramas si faina putin cate putin. Framantam pana se inglobeaza toate ingredientele si obtinem un aluat elastic. Lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.

Untul moale la temperatura camerei se amesteca intr-un castron impreuna cu zaharul si scortisoara.

Framantam putin aluatul, sa-i scoatem aerul, si-l intindem pe masa usor infainata intr-o foaie dreptunghiulara de cca 1 cm grosime. Ungem foaia cu 3/4 din amestecul de unt cu scortisoara, apoi rulam foaia pe lungime, cat mai strans posibil. Cu un cutit bine ascutit taiem ruloul in jumatate, pe lungime, lasand cativa centimetri la un capat. Cele 2 fasii de aluat le rasucim, incercand pe cat posibil sa lasam in exterior partea taiata. Rasucim si unim capetele formand colacul, pe care-l punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt.


 Ungem cu restul de unt cu scortisoara si dam la cuptor la foc mediu pentru vreo jumatate de ora, pana se rumeneste frumos.


Se serveste alaturi de un ceai sau o cana cu lapte. Delicios!


Sursa retetei

Share This Post

30 de comentarii:

  1. Ce frumos e. Si eu o sa-l fac, vad eu cand;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super bine, merita incercat ! de gust nu mai zic nimik... e excelent ! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ce frumos arata ! da...sigur merita incercat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu m-am hotarat! Il fac si eu de Craciun...
    Arata atat de pufos si aromat...!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua! esti amabila sa-mi spui ce faina ai folosit pentru cozonac, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur tare mult ca te-ai hotarat sa-l incerci si tu. <3<3<3 Asa-i ca-i bun tare de tot ? :)) Pupicei, scumpa mea! :*:*

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim, de obicei cumpar faina alba 000 de la Boromir.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ana Maria, multumesc! E buuuun...bun rau! Pup si eu!

    RăspundețiȘtergere
  9. Raluca, multumesc! Ma bucur ca ti-a placut si tie! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ophelia, e de mare efect! Categoric, merita incercat! Pup, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mirela, multumesc! Da...e excelent! Pentru iubitorii aromei de scortisoara bineinteles. ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. cred ca poate fi facut si de o persoana nepriceputa la framantat, asa ca o sa incerc ci eu

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata de milioane!! Acum trebuie si degustat, evident :D Ai pus in masina de paine si ai adaugat faina pe parcurs, in timp ce amesteca? Eu am mai facut aluat de cozonac la masina si le-am pus pe toate de la inceput. Eram curioasa daca e vreo diferenta :) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Am sa-l incerc si eu cu siguranta,ador scortisoara!Pupici Miha!

    RăspundețiȘtergere
  15. auleuuu ce imi faci!!!ma provoci sa il incerc!!chiar in momentul asta beau un ceai...ce m-as servi si eu din el :))!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Superb colacu cu scortisoara! Ador genul asta de împletituri "desfacute"!

    RăspundețiȘtergere
  17. Felicitari!!! Minunat!
    L-am mai "vizionat" si pe blogul Anei Maria Ciolacu - Aceleasi felicitari si pt tine dar care o fi denumirea originala??

    http://www.justlovecookin.com/2011/11/estonian-kringel.html

    RăspundețiȘtergere
  18. Sorina, daca te uiti bine, ai sa vezi ca am pus link cu sursa de inspiratie, adica tocmai blogul Anei. Nu mi-am insusit mai mult decat munca mea! :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Am dat publicare la mesaj mai repede... inainte de a-ti multumi oricum pentru felicitari. :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Uaau!Arata demential!Sarbatori fericite Miha!

    RăspundețiȘtergere