Prajitura Blanc

marți, 31 mai 2011

Vi s-a intamplat vreodata sa va obsedeze vreo prajitura, incat sa nu aveti liniste pana n-o vedeti in farfurie? :))) Cam asa am patit eu cu prajitura Licutei. Si cand am mai vazut-o si la Gabi, deja n-am mai avut stare. :)))

Am intrat in bucatarie si nu stiu cum-necum din neagra a iesit alba. :))) Ce sa fac daca-mi place sa ma joc? :)))
 

 Pentru blat:

150 g biscuti
75 g unt



Biscuitii se macina fin in robotul de bucatarie. Se toarna apoi untul topit si racit si se mixeaza pana compozitia devine ca niste firimituri.

Rasturnam intr-o tava de chec tapetata cu folie alimentara, presand apoi cu o lingura. Dam la rece pana pregatim crema.


Pentru crema:

180 g ciocolata alba
50 g unt
350 ml lapte evaporat
15 g gelatina

Gelatina o punem la hidratat in cca 50 ml apa rece.

Ciocolata rupta bucatele o punem la topit cu untul si jumatate din cantitatea de lapte evaporat. Cand a ajuns la punctul de fierbere dam deoparte, omogenizam si lasam sa se racoreasca. Cand a ajuns la o temperatura suportabila la deget, adaugam gelatina hidratata si amestecam pana se dizolva. Incorporam apoi si restul de lapte evaporat.

Turnam in tava, peste blatul de biscuiti si dam la rece pana se intareste.

Intre timp preparam sosul pe care il vom turna deasupra prajiturii. Puteti prepara mai mult, cu siguranta veti dori ca prajitura sa pluteasca in acest sos. :))

Pentru sos:

200 g dulce de leche
lapte

Punem dulce de leche intr-un castron, apoi turnam deasupra lapte rece si omogenizam. Cantitatea de lapte depinde de consistenta pe care doriti sa o dati sosului.

Rasturnam prajitura pe un platou, scoatem folia usor si acoperim cu sos. 


Cu aceasta reteta voi participa la provocarea lunii mai "Dulce Romanie", provocare gazduita in acesta luna de Alina-Explora Cuisine

Share This Post

39 de comentarii:

  1. Que verdadera delicia, esto se ve divino.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna prajitura :P
    Vezi ca ai scris 150 g gelatina,cred ca era 15 :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Andreea! :* Din viteza... :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Me parece una delicia!!!. tengo que hacerlo porque me ha encantado. un saludo.

    RăspundețiȘtergere
  5. Faina si alba si cred, tare buna.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata superb prajitura Miha! multumesc ca te-ai gandit la provocare, si o sa o afisez in postare, doar sa-mi trimiti poza in atasament :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si zici ca dai si tu maine o feliuta? Doamne ce norocoasa sunt ca am asa prietena!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele... 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu :). Multumesc anticipat Miha.. O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  9. bai, tu ne exorcizezi!!ha ha ha arta excelent ,pup o zi minunata !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Präjitura este definitiv gustoasä.
    Ce mä impresioneazä pe mine este faptul cä Tu si Gaby reusiti cu Equipment normal sä scoateti asa Rezultate.Ca de exemplu aicia in Tavä de Chec fäcut Blatul semirotund. Asta numesc eu Creativitate si Indeminare....Respect

    RăspundețiȘtergere
  11. superba prajitura , dar ce-i cu adevarat remarcabil e ca scrii si tu intr-un final sursa de inspiratie. In multe din retetele tale se regasesc retetele altor bloggeri. Faptul ca iei de la unul aluatul , de la altul umblutura si de la altul glazura, schimbi coniacul cu visinata si cacaua cu ness nu e o scuza sa nu precizezi sursa.

    RăspundețiȘtergere
  12. Daca ai fi mai atenta (si poate vei fi data viitoare) ai observa ca nu am absolut nici o problema in a preciza sursa unei retete. Daca tu ai o problema cu mine, ce-ar fi sa o rezolvam fara sa ne ascudem in anonimat?

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Gabi, de aprecieri si inspiratie!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Alina ca m-ai primit la spartul targului. :))) :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Minoki, eu ti-am dat...Acu astept review-ul. :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. Antonina, multumesc de invitatie. Cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc frumos Mona draga! :* La fel si tie!

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc de aprecieri, Anonim. Desi imi vine sa-ti spun pe nume. :))) Dar iti respect dorinta! :*

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonimii astia care stiu doar sa arunce cu pietre dar niciodata sa isi faca publica identitatea, ah ce i-as mai scutura putin asa.

    Si sa trecem la lucruri serioase:
    Miha scumpa mi-a plouat in gura, expica-mi insa la ce spui tu lapte evaporat ca am inebunit cautand chesti aasta.

    RăspundețiȘtergere
  20. Alexa, uite aici am pus o poza cu laptele evaporat. http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2011/04/prajitura-cu-lapte-si-biscuiti.html

    Se gaseste de cumparat in Plus. Daca nu gasesti se poate inlocui cu smantana pentru frisca.

    RăspundețiȘtergere
  21. Super ideea si delicioasa prajitura...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  22. Arata suuper bine prajiturica.Yuuumy

    RăspundețiȘtergere
  23. Cum este laptele evaporat?Mari

    RăspundețiȘtergere
  24. Mari, aici am pus o poza cu laptele evaporat: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2011/04/prajitura-cu-lapte-si-biscuiti.html Se gaseste de cumparat la Plus.

    RăspundețiȘtergere
  25. ce minunatie ai facut tu aici....ca de obicei...

    RăspundețiȘtergere
  26. Multumesc Ela. Pupici cu lipici! :*

    RăspundețiȘtergere
  27. super aceasta prajitura,am sa o incerc si eu doar ca nu stiu de unde sa cumpar lapte evaporat?sau pot inlocui cu ceva?felicitari dinou.Aneta,Lisabona

    RăspundețiȘtergere
  28. Aneta, aici am pus o poza cu laptele evaporat: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2011/04/prajitura-cu-lapte-si-biscuiti.html

    Daca nu gasesti se poate inlocui cu frisca lichida (smantana dulce pt frisca) fara probleme.

    O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  29. multumesc mult am sa incerc cu siguranta aceasta delicatesa,ador blog-ul dvs.este preferatul meu ptr.ca aici gasesc orice,felicitari inca odata,o saptamana cat mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  30. Voiam si eu sa intreb cum ai facut dulce de leche????sau este de cumparat in alimentare???
    Dupa cate stiu eu trebuie preparat in casa prin fierberea laptelui condensat timp de 2 ore sau facut la microunde pana prinde gustul caramelului.....mersi

    RăspundețiȘtergere
  31. Am aratat aici cum am facut dulce de leche: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2011/05/dulce-de-leche.html Am pus link-ul si aici in reteta. :)

    Da, este facut prin fierberea laptelul condensat, dar cine are posibilitatea poate folosi si din cel cumparat.

    Zi frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere