Savarine

luni, 21 februarie 2011

Aceste savarine delicioase va sunt dedicate voua, tuturor celor ce sunteti alaturi de mine si ma sustineti zi de zi cu cate un vot in concursul de pe bucataras.ro Si nu numai!!! Poate cei ce n-au votat pana acum o vor face de acum incolo. Pana la sfarsitul lunii am nevoie de votul vostru. Momentan sunt pe locul 2 si desi sunt departe de locul 1...speranta moare ultima. :))))

Acesta este link-ul direct catre "Tortul Amandina", cel ce trebuie votat in acest concurs:

http://www.bucataras.ro/bucataras-premium/?bid=BP01094

Multumesc inca o data de sustinerea voastra si sper eu sa fiti in numar cat mai mare. :)))


Pentru aluat:

200 ml lapte
250 g faina
7 g drojdie uscata
2 linguri zahar
3 linguri ulei
1 ou

Pentru sirop:

400 ml apa
100 g zahar
3 linguri miere
esenta de rom

Pentru garnitura:

400 ml smantana pentru frisca
2 intaritoare de frisca
1 lingura zahar
sirop din dulceata

Se pune faina intr-un castron si se face in mijloc o gropita in care vom pune drojdia dizolvata in putin lapte cald. Se amesteca cu putina faina, formand o plamadeala si se lasa sa creasca la loc cald, in jur de 15-20 de minute. Se adauga apoi oul, restul de lapte, zaharul, putina sare si se amesteca cu faina. La urma se pune uleiul. Se amesteca foarte bine compozitia, obtinand un aluat omogen de consistenta unei smantani groase. Se acopera cu un prosop si se lasa la cald.

Eu n-am avut forme speciale de savarina si am folosit tava de briose.

Se ung formele cu unt, se presara cu faina sau pesmet si se umplu pe 3/4 cu aluat.


Se lasa sa creasca si cand a ajuns in gura formei, se da la cuptor, la foc mediu, in jur de jumatate de ora. Se lasa sa se raceasca in forma.


Intre timp se prepara siropul:

Se fierbe apa cu zaharul si mierea. Se dau cateva clocote. Se lasa la racit, apoi se adauga esenta de rom.

Frisca lichida foarte rece, se bate cu mixerul pana incepe sa capete o oarecare consistenta. Se adauga zaharul (pudra) si inatritorul de frisca si se mixeaza pana devine pufoasa.

Fiecarei saverine i se taie un capacel ( pojghita intarita de deasupra), apoi se insiropeaza foarte foarte bine. Se pun pe o farfurie, se unge fiecare "capacel" cu sirop de dulceata ( puteti folosi orice fel de gem, marmalada, dulceata) si se umplu cu frisca batuta.


Sursa

Share This Post

34 de comentarii:

  1. Invizibilule, intai votam si p-aia halim. :)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte bine arata,de fel nu imi plac savarinele dar pe astea am sa incerc sa le fac si eu,te-am votat si eu ,ca eu nu am nicio sansa

    RăspundețiȘtergere
  3. miha, yuuumiiiii...ca de altfel tot ceea ce faci tu! sunt dependenta de blogul tau, intru zilnic (neaparat!!!) pentru a vedea ce ai mai facut si, uneori, reusesti performanta de a ma convinge sa intru in bucatarie - ti-am mai spus asta!
    daca nu am cont facebook, nu pot vota???:(

    (ilda76)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ilda, ma bucur mult ca iti pot fi sursa de inspiratie. :* :*

    Din pacate, la acest concurs se poate vota doar daca ai cont FB. Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria, te invit la o savarina. ;) :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Corect, primesc savarine doar cei care au votat! :)) Eu vreau portia de azi, de ieri, si de alaltaieri, va rog! :)) Se poate si pe cele in avans!

    RăspundețiȘtergere
  7. Te han quedado de diez, que fantastico.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  8. Mulţumesc frumos! Ai votul 465 de la mine. Aruncă-mi câteva savarine. :X:X

    RăspundețiȘtergere
  9. nati, stau o saptamana, zi de zi, si coc la savarine, numai sa castig Kitchen Aid-ul. :))))

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Ionix-ul meu drag! :* :*

    RăspundețiȘtergere
  11. Miho, azi nu mai zic yumm yum ci te feleicit ! Bravo tie! fata, tu esti buna de presedinte!

    RăspundețiȘtergere
  12. felicitari aveti votul meu ptr.tortul amandina,acum cateva secunde l-am votat,aceasta savarina este minunata nu am mai mancat demult o savarina aici in portugalia din pacate nu se fac,in fine nu stiu ei ce pierd,felicitari ptr.blog il urmaresc de ceva vreme si imi plac retetele dvs.la nebunie

    RăspundețiȘtergere
  13. Miha, sper sa castigi mixerul, il meriti pe deplin, in fiecare zi pui cate o reteta noua, ma intreb cine mananca atatea bunatati? :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Iubesc savarina, eu am alta receta, dar a ta este minunata

    RăspundețiȘtergere
  15. Si eu am votat,mult succes!Silvia

    RăspundețiȘtergere
  16. alo! eu nu vreau savarine k am si eu din astea la mine pe blog chiar acum :)))) Eu vreau un tort de ciocolata :D

    RăspundețiȘtergere
  17. Fur si eu una ca arata bestial :))))))))))))) si te-am votata si eu zilele astea :) pupici .

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu stiu daca apare primul comentariu :) vreau ca arata bestial si votez ! :)

    RăspundețiȘtergere
  19. da cine e pe primul loc ca le-am luat la rand si nu am gasit altu cu voturi mai multe ???????

    RăspundețiȘtergere
  20. Delicioase savarinele!!!

    Te asteapa un concurs pe blogul meu!
    Sper sa ti se para interesant si sa participi :)

    O zi buna,
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  21. Pare delicioasa prajitura si nu f.grea !
    La "placinte" inainte !
    Bafta !

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna Miha draga! Merci de vizita si comment. Felicitari pentru bunatatile tale culinaresti. Arata de revista savarinele tale. Cred ca am sa-ti "fur" si eu reteta intr-o zi. Pupicei si o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  23. Mai, eu nu am mancat savarine de la tine?? nu po' sa cred:))
    deci,cum e regula? adun toate voturile si pt fiecare primesc cate doua? ok, iti zic pe 28 cu cate sa vii:)))
    pup miho, zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  24. inca nu am facut reteta dar as vrea sa stiu cate savarine imi iese din aceeasta reteta

    RăspundețiȘtergere
  25. am facut savarine si au esit delicioase doar ca nu leam ansiropat andeajuns. data viitoate or sa iasa mai delicioaase

    RăspundețiȘtergere
  26. Da, savarinele sunt bune bune daca-s insiropate foarte bine.

    Ma bucur ca ti-au placut! :)

    RăspundețiȘtergere