Prajitura cu ciocolata alba si nuci caramelizate

vineri, 18 martie 2011

Aceasta reteta o am de la o buna prietena de familie, din caietul cu retete de prajituri al familiei. O prajitura completa as spune, care are tot ce e mai bun la un loc: ciocolata, nuca si caramel. Incercati si va veti convinge. ;)

 Pentru blat:

5 albusuri
100 g zahar
200 g nuca macinata
4 linguri faina
1 praf de copt

200 g ciocolata alba

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se bat pana se obtine o spuma tare si lucioasa, ca pentru bezea. Faina o amestecam cu nuca macinata si praful de copt, apoi o incorporam usor in spuma de albusuri, amestecand usor cu o lingura, cu miscari de jos in sus.

Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu, pana se aureste usor deasupra, in jur de 30-35 minute. Se scoate blatul pe un gratar si se lasa la racit.

Peste blatul racit se pune in strat ciocolata alba rasa pe razatoarea cu ochiuri mari.

  
Pentru crema:

150 g zahar
200 g unt
6 galbenusuri
200 g nuca sfaramata

Zaharul se caramelizeaza la foc mic. Cand a devenit lichid si auriu la culoare, se da deoparte si se adauga untul taiat cubulete. Se amesteca usor (atentie la aburi), se pune din nou pe foc si amestecand continuu se fierbe pana compozitia incepe sa se ingroase. Se adauga galbenusurile unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare. Compozitia se va ingrosa, ajungand de consistenta smantanii. Adaugam si nuca sfaramata (nu macinata).

Omogenizam, lasam sa se racoreasca putin si turnam crema peste blat. Dam la frigider.


Glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 ml frisca lichida
50 g unt

Ciocolata o topim la microunde impreuna cu untul si frisca lichida. Omogenizam, lasam sa se raceasca si turnam peste prajitura. Dam din nou la frigider, pentru 2 ore, apoi se portioneaza.


Reteta incercata si de Ilda:

Share This Post

38 de comentarii:

  1. Magnifico este pastel, eres la reina de los pastelitos.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce buna trebuie sa fie!!!
    Vrewau si eu, tu, Miha, tu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ador prajiturile cu nuca, iar a ta e un rasfat cu nuca si-n blat si-n crema. Cu prima ocazie o incerc. Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar asa!!!...tot ce e mai bun e in aceasta prajitura:ciocolata,caramel,nuci!Am s-o incerc si eu...promit!
    Te pup si un weekend placut!
    Ps.galbenusurile se adauga cind e fierbinte compozitia sau se lasa sa se raceasca un pic?

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Gabi. :*
    Si...stii, nu? FA-TI! :))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Sara! :* Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Carmen. :*
    Galbenusurile se pun in crema fierbinte.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma 'nervezi cu reteta ta, postezi vinerea retete pacatoase ca sa ma ling pe buze fara sa maninc... Oricum iau o feliuta mica, ca nu ma vede nimeni... yamiii.... buna...

    RăspundețiȘtergere
  9. te astept cu drag pe la mine http://lily-musat.blogspot.com/2011/03/nou-forme-de-copt-accesorii-patiserie.html

    RăspundețiȘtergere
  10. Este similara cu Snickers aceasta prajitura :) like it!

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicitari pentru tot ce faci .De fiecare data reuusesti sa ma uimesti.TINE-TOT ASA!! PS spune-mi care este site-ul de unde pot comanda tocatorul minune de care ne-ai povestit.Nu iti mai gasesc postarea.

    RăspundețiȘtergere
  12. Iar ai aparut cu ciocolata? Vrei sa ma omori? Ca mie imi place si aia alba si aia neagra. Nu vrei sa te muti la Bucuresti? :D

    RăspundețiȘtergere
  13. super reteta! crezi ca as putea sa pun doar jum din cantitatea de unt si cealalta jum sa fie de smantana lichida pt frisca? mutumesc, Mihaela!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Mino! Te-as pofti pe la mine, dar stiu ca nu vrei. :)))

    RăspundețiȘtergere
  15. Lili, multumesc de invitatie. Am vazut niste chestii tare interesante pe acolo. Ma tenteaza. :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Explora, eu stiu ca prajitura Snickers e cu crema de ciocolata/cacao...nu stiam si de varianta cu ciocolata alba.

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim, despre postarea asta este vorba? http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2011/02/concurs-kitchen-aid.html

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihaela, poti face si asa, desigur. Uite si aici o alta varianta de caramel http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2009/09/cubulete-cu-caramel.html

    RăspundețiȘtergere
  19. Sunt convinsa ca si asta-i bestiala , dar draga de ea cred ca de data asta a scapat de plagiat ... e cam mult zahar ptr mine , deci , sa-mi zici si mie ,,FA-TI" ... neaaaaaaa ... hihihi

    RăspundețiȘtergere
  20. Doamne cum arata Miha! Esti extraordinara!!!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Miha vin la tine,ma primesti?Dar vin cu toata gasca,pupppppppppppp

    RăspundețiȘtergere
  22. Diana, imi pare rau ca nu ma poti plagia, poate data viitoare. :* :* :*

    RăspundețiȘtergere
  23. Ruxy, esti o draguta, ca intotdeauna. Te pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  24. Nadina...ce fain ar fi!!! Cu drag te-as primi...oricand. Te pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  25. si eu fac prajitura asta dar a mea iese mai frumosa pt ca fac crema de zahar ars un pic diferita(pun galbenusurile frecate cu 5 lg.de zahar peste zaharul topit cu margarina si nuca care se inabuse in zaharul caramel inainte de a adauga galbenusuriile)

    RăspundețiȘtergere
  26. eu nu prea sunt fan nuca.nu as putea inlocui cu migdale?

    RăspundețiȘtergere
  27. N-am incercat niciodata cu migdale, dar sunt sigura ca va fi buna. De ce nu?

    RăspundețiȘtergere
  28. Si eu am facut-o foarte des prajitura asta dar fara glazura de pe deasupra, doar cu ciocolata neagra rasa. Nu lipseste de la nici o sarbatoare doar ca nu am postat-o inca...

    RăspundețiȘtergere
  29. Mimita, eu nu stiam de bunatate de prajitura pana nu mi-a dat prietena mea reteta. :)

    RăspundețiȘtergere