Rolls Cinnabon

marți, 27 aprilie 2010




* Pentru aluat:

* 240 ml lapte
* 100 g zahar
* 80 g unt
* 2 oua
* 2 si 1/2 lingurite drojdie uscata
* 1 lingurita sare
* 4 cani faina

* Umplutura:

* 100 g zahar
* 80 g unt
* 2-3 linguri scortisoara

* Glazura:

* 100 g unt
* 150 g branza Almette
* 150 g zahar pudra
* nuci

Se dizolva drojdia in laptele caldut. Se adauga apoi zaharul, ouale, untul moale, sarea si faina. Se framanta aluatul pana devine elastic, dar usor lipicios. Se acopera si se lasa la crescut pana isi dubleaza volumul.

Aluatul se rastoarna pe masa usor infainata si se intinde o foaie dreptunghiulara de cca 0.5 cm grosime. Se unge cu unt si se presara cu zahar si scortisoara, cat mai uniform posibil.



Se ruleaza cat mai strans, pe lungime, apoi cu o ata se taie rulouri de 4-5 cm. Taierea rulourilor cu ata este indicata, deoarece se taie perfect, iar straturile raman distincte.



Rulourile obtinute se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se lasa la crescut in jur de jumatate de ora.



Se coc la foc mediu, pana se rumenesc.

Glazura:

Crema de branza Almette se mixeaza cu untul moale si cu zaharul pudra, pana se obtine o crema pufoasa si delicioasa. :)

Se scot rulourile din cuptor si, fierbinti, se acopera cu grazura, iar peste grazura se presara nuca maruntita.



Absolut delicioase! Gabriela sa traiesti si sa-nfloresti, ca esti o comoara la casa omului. :))

Share This Post

16 comentarii:

  1. mvai, iti multumesc din suflet pt pontul cu taiatul! cat ma mai chinuiam sa tai se turtea tot... te pup dulce!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine arataa,cred ca sunt si foarte bune.Te pup si o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sant o bunatate!
    Iam facut si eu dar putin diferiti,iti las adresa daca ai timp sa-i dai o privire.

    http://vegetarian-gustos-si-sanatos.blogspot.com/2010/02/melci-cu-scortisoara-caracoles-de.html
    O zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  4. arata demential de bine. o umbrela nu ai ca-mi ploua-n gura :))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata minunat si apetisant!Ar trebui incercate!O is grozave!

    RăspundețiȘtergere
  6. CU SIGURANTA O SA LE FAC SI EU, CA TARE PAR DELICIASE, O ZI MINUNTA ITI DORESC

    RăspundețiȘtergere
  7. Hmm, aceste rulouri (inventate de Americani) sunt servite ca mic dejun la toate fast-food-urile de aici din America...nici nu sunt considerate "desert"...
    E pacat ca ai ales sa modifici reteta Gabrielei... rulourile tale nu prea arata a "rolls cinnabon" si daca ai ales sa folosesti zahar alb in loc de zahar brun si branza almete in loc de Philadelphia, imi inchipui ca gustul rulourilor tale nu este nici pe departe ce ar trebui sa fie...sper sa nu te simti ofensata ...
    Daca le schimbi numele cu...stiu si eu..."Rulouri cu scortisoara" sa zicem, atunci ar fi altceva, dar astea nu sunt "Rolls Cinnabon", imi pare rau!

    Iti dau un exeplu...am facut sarmale de cateva ori aici in America..ei bine, una din prietenele mele Americance careia i-au placut sarmalele la nebunie a ales sa le faca si ea dar a facut unele "mici modicicari" ici si colo...in loc sa puna carnea in foaia de varza si sa ruleze foaia, ea a ales sa taie varza in bucati mai mari si sa amestece carnea printre bucatile de varza (mult mai usor de facut si ma rapid, a zis ea)...arata ca un fel de...salata poate?? salata de varza cu carne printre?? nu stiu, dar eu nu am considerat ca alea erau "sarmale" ...de asemenea a ales sa foloseasca alt tip de carne ("italian sausage") si ...in fine, produsul final desi a fost surprinzator de gustos, nu a fost ceea ce am numi noi in Romania "sarmale"

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu cand incerc o reteta noua pe care nu am facut-o niciodata intotdeaua fac reteta originala la inceput si dupa aia incep sa experimentez in bucatarie si adaug (sau elimin) ingrediente care consider eu ca ar face ca gustul preparatului resoectiv sa fie mai bun. Cateodata, reteta originala este asa de gustoasa ca mi se pare perfecta si orice modificare nu ar imbunatati gustul preparatului, ci dimpotriva. Dar, intotdeaua cand modific o reteta nu o modific radical, ci pastrez ingredientele clasice ale retetei.
    Zaharul brun este unul dintre "vedetele" retetei...unul dintre ingredientele care face ca "Rolls Cinnabon" sa fie "Rolls Cinnabon" si nu alt produs!

    RăspundețiȘtergere
  9. Kitty, e parerea ta si ti-o respect.
    Crema de branza Almette din punctul meu de vedere e acelasi lucru cu Philadelphia. Doar ca din cate scrie pe ambalaj cea din urma mai are niste E-uri. Deci, o asa mare abatere de la reteta, in afara de zaharul brun n-am facut. :D Ca o fi mai bun cu zahar brun, nu te contrazic, dar te asigur ca sunt delicioase. :D

    Cat despre sarmale, poate ai sa te miri, dar sa stii ca ceea ce a facut prietena ta se cheama tot sarmale, doar ca "sarmale sparte" :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. Miha,
    Rulourile tale arata delicioase si sunt sigura ca gustul este foarte bun si delicios!! Asta fara nici un fel de indoiala!!
    Dar atunci cand ma gandesc la "rolls cinnabon" imi vine in minte :zahar brun, scortisoara, glazura pe deasupra si nucile presarate deasupra...
    Eu, pana sa vin in America, nu am auzit de cinnamon rolls sau de rolls cinnabon etc. Am avut cateva la un fast food si mi-au placut dar am stiut ca cele facute de casa ar fi mult mai gustoase asa ca am invatat sa le fac... o singura data cand deja facusem aluatul si ma pregateam sa fac umplutura de zahar brun/scortisoara am realizat ca nu aveam zahar brun...asa ca am pus zahar alb si scortisoara. Ei bine, gustul a fost foarte dezamagitor pentru ca molasa din zaharul brun le da un alt gust...in afara de asta, cand zaharul brun se topeste pentru ca are molasa in el si petru ca e deja umed (vorbesc aici de zaharul brun si umed pentru copt, nu de zaharul brun "uscat" pentru cafea)ei bine cand zaharul ala se topeste creeaza ca un fel de sos caramel ce da rulourilor un gust fenomenal si le face "lipicioase".

    Iti mai dau un exemplu:mici sau mititeii nostri. Am reusit sa fac aici multe preparate romanesti cu exceptia micilor. Nu gasesc sa cumpar mici cruji gata facuti si nu pot sa-ti spun cat de fericita am fost sa gasesc pasta de mici la un magazin bulgaresc...am cumparat destul de mult, am "zburat" acasa, am incins gratarul, i-am pus pe gratar...ei bine, condimentele folosite in pasta aia de mici nu erau aceleasi pe care le folosim noi in Romania....pentru sotul me, care este American si care mancase mici in Romnia doar de cateva ori, mici aia nu au fost diferiti de ceea ce mancase el in Romania...eu, ca orice Roman care manca mici foarte des, am simtit diferenta pentru ca am mancat mici toata viata ori el mancase mici doar de 3-4 ori..era ceva nou pentru el... Pntru cineva care nu a avut "Rolls cinnabon" facute ca la mama lor, cele facute cu zahar alb sunt,banuiesc, mai mult decat acceptabile dar odata ce ai gustat din cele "adevarate" ...nu stiu...cred ca e o problema de perceptie :)

    Sarmale sparte:) nu am auzit de asa ceva inainte.. si sa-ti spun sincer,erau mai gustoase decat m-as fi asteptat si decat am vrut sa admit...dar eu cand zic "sarma" sau "sarmaluta" am in minte carne invelita in foaie de varza cu un pic de smantanica pe deasupra :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Corecte sau incorecte, cum or fi, rulourile arata demential! Si ce idee interesanta cu ata, nu m-as fi gindit niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  12. eu am mancat si din alea cu zahar brun si din cele cu zahar normal.ambele sunt delicioase dar intr-adevar putin diferitr.ale tale arata perfect.felicitari

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata fenomenal! abia astept sa le produc!
    nu pot sa nu iti spun ca te invidiez ca tu chiar poti, datorita siluetei, sa si mananci ce pregatesti. te pup.

    RăspundețiȘtergere