Prajitura cu ciocolata si caramel

joi, 1 decembrie 2011

As fi vrut ca astazi sa va invit la o felie din tortul pe care l-am facut pentru Robert-Andrei, pui mic si drag, cu ocazia onomasticii. Din pacate, vremea si lumina foarte proasta nu mi-au permis sa fac asta.

Dar ca sa nu treaca evenimentul fara prajituri si voie buna, o sa va tentez cu o bomba de calorii :))) Un fel de brownie, densa, cu gust intens de ciocolata, cu exterior crocant si miez umed... Promit ca ciocolatosii vor fi in extaz. :))



5 oua
250 g ciocolata amaruie
150 g unt
150 g zahar pudra
esenta de vanilie
100 g migdale macinate


Ciocolata se topeste la foc mic sau pe baie de aburi impreuna cu untul, apoi se adauga zaharul si se amesteca bine pana se omogenizeaza. Dam deoparte si lasam la racit. Aromam dupa gust cu esenta de vanilie si incepem sa adaugam galbenusurile, unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare. Incorporam si migdalele macinate amestecand usor cu o spatula, apoi albusurile batute spuma tare cu un praf de sare. 

Turnam jumatate din compozitie intr-o tava (20/30 cm) tapetata cu hartie de copt. Caramelul il punem intr-o punga sau posh si il spritam deasupra aluatului, din loc in loc, in forme neregulate. :))


Acoperim cu cealalta jumatate din cantitatea de aluat si dam la cuptor la foc mediu, in jur de 30 de minute, pana suprafata prajiturii devine neteda.

Se lasa la racit in tava, apoi se portioneaza. 


Sursa de inspiratie Alice via Anto. Sau invers... :)))


Share This Post

14 comentarii:

  1. stiu prijiturica asta! E grozava! O face mama mea! Buna-buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi faci simie o prajitura din asta de ziua mea?

    RăspundețiȘtergere
  3. Yummy, nu refuz o bucatica, ca e prea buna!!!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Credeam ca numai eu am o treaba cu caramelul(a se citi obsesie:))Bun bun!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata super si nu este greu de facut!Dar caramelul cum se face?

    RăspundețiȘtergere
  6. ha,ha,credeai ca nu te gasesc si lipsesc de la ciocolatoasa!!!pupici draga mea!!

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte buna praji asta. Si complet fara faina ! trebuie sa incerc si eu !!

    RăspundețiȘtergere
  8. ha ha..asta e tortul care e ptrajiturica? super idee! deci a fo bun??? dupa sarbatori e musai sa repet!

    RăspundețiȘtergere
  9. BUNA.AM FACUT SI EU ACEASTA PRAJITURA SI A IESIT FOARTE BUNA.SA MANCAT FOARTE REPEDE.AM SA O FAC SI DE SARBATORI.MULTUMESC PENTRU TOATE RETETELE MINUNATE PE CARE LE POSTEZI.AM FACUT PESTE 30 SI TOATE AU IESIT SUPER BUNE.SA AI SARBATORI FRUMOASE ALATURI DE TOTI DRAGI TIE.CU RESPECT ADRIANA

    RăspundețiȘtergere
  10. Adriana, sarbatori fericite si linistite.
    Ma bucur tare mult ca ai incercat din retetele de pe blog, sunt tare mandra de asta.
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere