Lady's Cake

luni, 8 martie 2010

La multi ani doamnelor! Sa aveti o zi frumoasa, alaturi de cei dragi voua.





Avem nevoie de:

* Pentru blatul alb:

* 2 oua
* 2 linguri zahar
* 1 lingura ulei
* 1 lingura amidon
* 2 linguri faina
* esenta de vanilie
* 5 g praf de copt

Galbenusurile se mixeaza bine cu zaharul si esenta de vanilie, pana devin ca o crema. Se adauga amidonul amestecat cu faina si praful de copt. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare si se incorporeaza usor in crema de gabenusuri.

Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu, pana incepe sa se rumeneasca pe margini.

* Pentru blatul maro:

* 2 oua
* 2 linguri zahar
* 1 lingura ulei
* 1 lingura amidon
* 1 lingura faina
* 1 lingura cacao neagra
* esenta de rom
* 5 g praf de copt

Se prepara intocmai ca si blatul alb, inlocuind o lingura de faina cu o lingura de cacao neagra.

* Pentru mousse de cocos:

* 2 oua
* 5 linguri zahar
* 100 g nuca de cocos
* 350 ml lapte
* 3 linguri amidon
* 250 ml frisca lichida
* 5 g gelatina

Laptele se pune la fiert si in momentul in care da in clocot se pune nuca de cocos. Omogenizam si lasam cocosul la inmuiat cateva ore, dupa care il punem intr-o strecuratoare si-l lasam sa se scurca bine de lichid.

Ouale se mixeaza cu zaharul pana isi dubleaza volumul. adaugam amidonul si mixam energic, sa nu se formeze cocoloase. Laptele il punem din nou la fiert, apoi fierbinte il turnam incet peste crema de oua. Punem din nou pe foc si amestecand continuu fierbem pana incepe sa se ingroase. Lasam la racit.

Gelatina o punem la inmuiat in cateva linguri de apa rece, apoi o punem peste budinca usor racita. Omogenizam si dam la rece. Cand s-a racit foarte bine, amestecam cu frisca batuta.

* Pentru crema ganache de ciocolata:

* 200 g ciocolata amaruie
* 250 ml frisca lichida

Ciocolata rupta bucatele o punem pe foc intr-un vas impreuna cu frisca lichida. Aducem pana la punctul de fierbere, omogenizam si dam la rece pentru cateva ore. Cand s-a intarit bine, mixam pana obtinem o frisca ciocolatoasa si pufoasa.

* Pentru decor:

* bomboane Raffaello
* 100 g pesmet de biscuit

Pentru decor am facut o portie de bomboane Raffaello, folosind nuca de cocos, ramasa de la crema.



Asamblarea o vom face intr-o tava detasabila.

Blaturile le insiropam cu cateva linguri de lapte amestecate cu zahar si esenta de rom, dupa gust.

Peste blatul alb punem crema ganache de ciocolata, iar peste cel maro mousse-ul de cocos. Acoperim cu un strat subtire de pesmet si dam la rece pentru cateva ore, de preferat peste noapte.

A doua zi se acopera cu un alt strat, de aceasta data generos :) de pesmet de biscuit si se orneaza cu bomboane.

Share This Post

45 de comentarii:

  1. Chiar ti-a iesit frumos tortul. Sectiunea e tare apetisanta.
    Imi place si cum arata pesmetul, se vede ca e intr-adevar fin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai omorat, tortul arata absolut minunat si mai sunt si fan nuca de cocos, superb. La multi ani si pt 8 Martie, iti doresc o primavara insorita si cu multe realizari.

    RăspundețiȘtergere
  3. arata senzational,de altfel la fel ca toate minunatiile pe care le faci!felicitari pt munca si daruirea de care dai dovada.ai un blog superb si extrem de apetisant:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Niha , La multi ani! De ziua noastar iti doresc sa ai o zi pe masura sufletului tau. Si acum , daca tot ti-am facut asa o urare frumoasa...dai si tu o felie din tortul ala?

    RăspundețiȘtergere
  5. Iti doresc un 8 martie fericit, la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga cuscra, iti doresc din inima sa ai un 8 Martie minunata, sa fii fericita si mai ales iubita !
    La multi ani !
    Aaa, astept si eu o feliuta, ies in balcon...
    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. la multi ani!arata foarte bine tortul!cred ca nu a mai ramas o feliuta si pt mine!?dar nu-i nimic sa sambata il fac si eu:))

    RăspundețiȘtergere
  8. La Multi Ani draga mea!! Iti doresc un 8 Marie plin soare si caldura si o primavara minunata!! Te pupic!!

    RăspundețiȘtergere
  9. la multi ani si multe torturi superbe ,ca acesta! a mai ramas vreo firimitura si pt. mine?

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani!

    Tortul este minunat! Sa mai spun ca vreau si eu o feliuta?!:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Un tort special. La multi ani si o primavara frumoasa. Sanda

    RăspundețiȘtergere
  12. minunat tort ai facut.si mie imi place cocosul dar cu eu nu-s asa priceputa fac tortulete simple.pupici si La multi ani pentru 8 Martie

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest tort m-a dat pe spate.Foarte frumos si elegant.Mi-am scos reteta si pe 15 Martie vreau s-o prestez pentru ziua surori mele.Multumesc Miha.

    RăspundețiȘtergere
  14. Dac-as putea, as aduna toate bomboanele Rafaello pe o singura felie...pt. mine, hi, hi, hi!
    Nu stiu de care sa ma apuc mai intai: de tort sau de Rafaello?
    A-pe-ti-sant!
    Bravo, Miha!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  15. Miha,am intimpinat probleme mari la blatul de tort:)...mie una nu mi-a crescut si au ramas foite de blat subtirele ca la dobos.Oare de ce?am adaugat si praf de copt dar n-a mers.Merge cred ca si altfel de bat.Nu?Mersi.

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc mult de urari si aprecieri tuturor! O primavara frumoasa, luminoasa si calda va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  17. Paradis draga mea, blaturile sunt subtirele, ca si cele de la rulada. Am mai folosit genul asta de blat si la alte torturi si n-au fost probleme. Daca tu vrei sa folosesti alt blat, desigur ca se poate. De ce nu?
    Ma gandesc ca poate a fost prea putina compozitie pentru tava pe care ai folosit-o!? :-s

    RăspundețiȘtergere
  18. ti-am descoperit blogul de curand.
    pana acum am facut doar krem a la krem care a iesit f f f bun.
    vreau sa fac acest tortulet zilele astea. spune-mi te rog, pesmetul de biscuit se face, banuiesc, din biscuiti macinati la robot? eu sunt praf in ceea ce inseamna bucataria. si ce biscuiti ai folosit?
    multumesc mult pt informatie!
    o zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  19. A.M multumesc! Ma bucur ca iti place aici la mine. :)
    Da, pesmetul de biscuit l-am facut din biscuiti obisnuiti, macinati la robot. Poti folosi orice fel de biscuiti, de care ai sau de care va plac.
    O zi buna iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  20. Arata f.bine tortul tau Miha!Ma gandeam sa il fac de Revelion...sau imi poti recomanda tu un tort?ms

    RăspundețiȘtergere
  21. Elena, tortul e foarte bun si, zic eu, potrivit pentru o seara festiva.
    Daca vrei ceva racoritor, fara "putina ciocolata" :)) poti incerca Lemon Cake. http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2010/03/lemon-cake.html

    RăspundețiȘtergere
  22. Mersi Miha!da cred ca merg tot pe aceasta varianta de tort, ca sa fie pe placul tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu inteleg ceva, la crema decocos , amestec 350 de lapte cu cocos., dar la oua CARE LAPTE MAI PUN? TE ROG AS VREA SA FAC TORTUL SI NU PRICEP.

    RăspundețiȘtergere
  24. si cocosul stors can il adaug, cred ca sunt o toanta te rog ajuta-ma

    RăspundețiȘtergere
  25. Cristina, in lapte inmoi nuca de cocos. Apoi nuca de cocos o pui la scurs, iar laptele rezultat il folosesti la crema de oua. Poti folosi lapte de cocos cumparat si atunci poti sari peste etapa aceasta.
    Nuca de cocos nu am folosit-o. Daca vrei o poti pune, rau n-are ce sa fie.

    RăspundețiȘtergere
  26. AAAAaaaa, am inteles de ce ai folosit nuca de cocos, ms ca mai luminat.

    RăspundețiȘtergere
  27. Scz , dar mai am o intrebare, la crema de cocos ouale le pun intregi sau doar galbenusurile?

    RăspundețiȘtergere
  28. M-am aprovizionat cu de toate iar maine vreau sa il incerc, scz daca te-am inebunit cu intrebarile, ms de raspunsuri. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  29. Tin pumnii sa iasa perfect. ;)
    Daca mai ai ceva nelamuriri...cu drag oricand.

    RăspundețiȘtergere
  30. Am pus de dimineata cocosul cu lapte, cat lapte ti-a iesit tie, ca mie mi-a iesit f putin cam 150 ml..crezi ca ajunge?

    RăspundețiȘtergere
  31. Cristina, eu am pus cocosul intr-o strecuratoare, l-am lasat sa se scurga bine, apoi l-am presat bine cu o lingura. Nu stiu sa-ti spun exact gramajul, nu m-am mai gandit sa masor dupa aceea. :(

    RăspundețiȘtergere
  32. Sa iti spun ce a iesit si ce nu mi-a iesit, am facut un singur pandispan ptr ca eram in criza de timp ( dormea pitica), a iesit super, crema de cocos mi s-a "grisat" la fiert nu stiu dc, am aruncat-o , se simtea efectiv ca grisul cu lapte, crema de ciocolata cu frisca a iesit putin c-am moale dar ok( am folosit ciocolata menaj, nu am fost satisfacuta delok de gust, pina acum foloseam Poiana sau Milka, nu stiu ce mi-a venit sa cumpar menaj)bomboanele de rafaelo au iesit dementiale, in final crema de cocos am inlocuit-o cu o crema alba din ciocolata cu frisca si am mijat-o, dar la gust dinou nu am fost multumita ( era cioco Poiana) avea gust de lapte praf, poate imi spui tu ce cioco folosesti, dar familionul tot a devorat jumatate de tort, chiar daca eu eram nesatisfacut-a de gust.

    RăspundețiȘtergere
  33. Cristina, probabil ca ai dat crema in fiert de s-a "grisat". Cu un mixer vertical/blender ai fi rezolvat problema, nu trebuia sa o arunci.
    Crema de ciocolata a iesit moale din cauza ciocolatei de menaj, nici eu nu ma impac deloc cu ea, nu-mi place.
    Eu folosesc ciocolata amaruie luata de la Carrefour (marca lor, e in ambalaj galben, gramaj 200 g). E tot un fel de ciocolata de menaj, doar ca are procent mare de cacao si este foarte buna la gust. Ciocolata alba folosesc de la Primola.
    Pana la urma, tot raul spre bine. Daca familionul a fost incantat de rezultat, asta e tot ce conteaza.

    RăspundețiȘtergere
  34. buna miha acest tort vreau sa-l fac sambata pt duminica de ziua fetitei mele ,vreau sa te intreb cat de usor de taie tortul?biscuitii rasi nu o sa cada sau peste noapte crema alba va absoarbe putin biscuitii ,nu vreau sa ratez mai ales ca o sa vina si cativa invitati ,in rest sunt lamurita cu celelalte mai ales ca am mai facut prajituri de-ale tale si au iesit super...

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna Cris.

    Tortul se taie foarte usor si frumos, fiind facut cu mousse.

    Primul strat de pesmet de biscuit, va fi oarecum absorbit de crema, adica se lipeste bine de tort. Cel de-al 2-lea strat care-l pui a doua zi e pur de design, s-ar putea sa mai cada din el, dar nu de tot. :)

    La multi ani in avans fetitei. Si nepotica mea e nascuta tot pe 13. ;)

    Daca mai ai nelamuriri, sa-mi scrii. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  36. am cumparat tot ce imi trebuie dar nu am gasit amidon ce as pute sa pun ca inlocuitor? faina ?

    RăspundețiȘtergere
  37. buna,pot adauga in jurul blatului bilute de rafaelo si apoi sa pun crema de cocos!

    RăspundețiȘtergere
  38. pentru o tava de 42/29 detasabila,crema de cocos sa iese mai inalta sa o fac dubla sau tripla,am luat lapte de cocos?

    RăspundețiȘtergere
  39. Pentru blat cantitatile ar trebui triplate, pentru crema cred ca ar fi ok numai dublate. Dar daca vrei un strat de crema generos tripleaza si pentru crema. :)

    RăspundețiȘtergere