Tarta cu ciocolata si crema de branza

miercuri, 9 mai 2012

 Pentru ca afara s-a mai racit...si pentru ca ploua... propun ca astazi sa ne rasfatam si se ne "incalzim" :))) cu putina ciocolata. O reteta usor de facut, o prajitura cu crema fina de branza si glazura de ciocolata. Si pentru ca totul sa fie foarte savuros si aromat, serviti alaturi de cateva capsuni.

 
 



Pentru blat:

150 g unt
100 g zahar
1 ou
1 zahar vanilat
putina sare
1 lingurita praf de copt
2 linguri cacao neagra
300 g faina

Amestecam intr-un castron  faina cu cacaoa, zaharul pudra (eu il rasnesc putin in masina de cafea), praful de copt, zaharul vanilat si un praf de sare. Adaugam oul si untul moale la temperatura camerei si incepem sa framantam pana obtinem un aluat compact, ce nu se mai lipeste de maini.

Intindem aluatul in tava de tarta, ridicand si pe margini, formand o bordura. Intepam aluatul din loc in loc cu furculita, acoperim cu o bucata de hartie de copt si punem deasupra o greutate. Aceasta poate fi o craticioara, niste boabe de fasole sau orez.

Se da tava la cuptor pentru cca 15-20 de minute, la foc mediu. Se lasa la racit in tava. Dupa ce s-a racit foarte bine se poate scoate blatul pe un platou sau poate ramane in tava.

Pentru crema:

225 g branza "Miez de lapte"
200 g lapte condensat indulcit
1 intaritor de frisca

Branza se mixeaza cu blenderul vertical pana devine fina. Se adauga laptele  condensat si se mixeaza in continuare. Pentru ca mi s-a parut cam moale am adaugat 1 intaritor de frisca si am mixat pana a capatat consistenta.

Am turnat crema peste blat si am dat la frigider pana am pregatit glazura de ciocolata.

Pentru glazura:

200 g ciocolata
250 ml smantana pentru frisca

Topim ciocolata rupta bucatele impreuna cu smantana pentru frisca. Aducem compozitia la punctul de fierbere, dam deoparte si omogenizam. Lasam la racit. Cand s-a racit bine si s-a intarit putin, turnam peste crema de branza. Dam din nou la frigider pana se intareste glazura.

Se portioneaza dupa dorinta. Pofta buna!


Share This Post

26 de comentarii:

  1. Draga Micha, nu te-am vizitat cateva zile, si iata, am gasit o serie de bunatati de-ti lasa gura apa ! felicitari si pentru prezentarea impecabila, Dana

    RăspundețiȘtergere
  2. Hummm... chocolat...chocolat... mon Dieux cette tarte et une vrai délice difficile de lui résister, bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Miha, maine e ziua baietelului meu cel mic si cred ca o sa fac aceasta tarta.Initial am facut un blat de tort cu oua de tara, mare crescut frumos si am avut neplacuta surpriza sa constat ca ,,s-a dezumflat,, si e crud la mijloc.L-am lasat in cuptor sa se raceasca si a trecut de testul cu scobitoarea...si totusi...Ai idee ce as putea face cu el?Imi pare rau sa il arunc.Te pupic, Madalici, Tg Jiu

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos arata sectiunea! Si nici capsunile nu-s de lepadat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai ce bine arata !!!! Abia astept sa fac si eu tarta cu fructe !! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mihaaa, cu ce ne ispitesti tu aici? :))
    Delicioasa tarta, abea astept sa o incerc si eu!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Madalici, sa nu arunci bunatate de blat. Poti face prajitura pe bat, copiii se vor bucura.

    http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2012/02/prajitura-pe-bat-cake-pops.html

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata minunat!!!!dar nu cred sa rezist..........o zi faina sa ai!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Wow superb, felicitari!!
    As vrea doar sa te intreb cu ce as putea inlocui branza "miez de lapte", nu traiesc in Romania si pentru ca nu am gustat niciodata acest tip de branza chiar nu stiu cam cu ce altceva ar putea fi inlocuita.
    Iti multumesc anticipat pentru raspuns!
    O zi excelenta,
    Maria.

    RăspundețiȘtergere
  10. Maria, poti inlocui cu o crema de branza gen Philadelphia.
    "Miez de lapte" aduce la textura cu mozzarella, dar nu stiu daca mozzarella chiar ar merge facuta crema...

    RăspundețiȘtergere
  11. incredibil de delicios arata fotografiile tale...si o cu ciocolata..yum..

    RăspundețiȘtergere
  12. Jos palaria! Pe cuvint..
    Suna banal.. cit de bine si apetisant arata ... dar arata aexcelent!!! Ma tot uit la poza cu felia si m-am indragostit de fiecare stratulet in parte

    RăspundețiȘtergere
  13. Va multumesc tare mult de aprecieri! :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna Miha, tarta este la frigider dar pana maine cand vin musafirii trebuie sa ma abtin. Multumesc pentru pont in legatura cu blatul...am blatul, am lapte condensat si bete deci...la treaba.Dar ai idee la cantitatea de lapte condensat cam cate sute de grame de pandispan sa pun?Tu ai pus 3 felii, eu avand blat rotund...sunt foarte aratoase prajiturelele pe bat, sper sa fie si ale mele la fel.Te pupic Madalici...

    RăspundețiȘtergere
  15. Mama, ce de-a ciucalata... Sa trimiti si la mine cind faci tura viitoare, ca la mine sper sa vine caldura ca m-am saturat de frig si ploi... brrr...

    RăspundețiȘtergere
  16. Madalici, pui treptat atata lapte cat sa obtii o compozitie ce o poti lua intre degete, apoi sa o modelezi in palme.

    RăspundețiȘtergere
  17. Cuscra, iti trimit, dar ma pun si pe mine in colet. :))))

    RăspundețiȘtergere
  18. Dap - minunat, delicios, apetisant, yummi - cateva din cuvintele care mi-au venit in minte la prima vedere. Ma declar fan al acestui blog!

    RăspundețiȘtergere
  19. Zici ca se portioneaza dupa dorinta...Eu doresc o felie maaaaaaaaareeeee!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Arata minunat d bine, super apetisanta!

    RăspundețiȘtergere
  21. O prajitura care iti incanta cu siguranta toate simturile!Felicitari.

    RăspundețiȘtergere