Mini tarta cu visine

luni, 11 iulie 2011

Neaparat trebuie sa incercati si voi aceste tarte cu visine. Sunt atat de bune, incat atunci cand le termini, daca esti din gasca mea, cea a devoratorilor de ciocolata, te intrebi mirat: "zicea cineva ca-mi place ciocolata?" :)))

Daca nu aveti forme mici de tarta se poate face si in forma mare, nu va fi o problema, ba chiar cred ca va fi mai usor si rapid de preparat. Mie mi-au iesit 6 bucati, dar din aluat mi-a mai ramas o bucata din care am facut niste biscuiti simpi pentru copii.


Pentru aluat:

60 g unt
130 g faina
1 ou
50 g zahar pudra


Intr-un castron se amesteca faina cu zaharul si un praf de sare. Se adauga apoi oul si untul rece taiat cubulete si se incepe a framanta repede cu varful degetelor, pana se obtine un aluat compact si omogen. Se acopera cu folie alimentara si se da la rece pentru minim jumatate de ora.

Se rup bucati din aluat si se pun in forme. Aluatul fiind destul de "gras" nu am uns formele cu nimic. Se inteapa aluatul din loc in loc cu furculita si se dau la cuptor la foc mediu pentru cca 10 minute, timp in care vom prepara umplutura.


Pentru umplutura:

150 g visine fara samburi
1 lingura zahar
1 lingura amidon
1 lingura lapte
2 galbenusuri

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana se albesc si devin ca o crema. Se adauga amidonul, se omogenizeaza, apoi totul "se desface" cu putin lapte. Se pune vasul la foc mic si se fierbe pana incepe sa se ingroase, amestecand continuu, avand grija sa nu se lipeasca de fundul vasului. Pentru siguranta se poate fierbe pe baie de aburi.

Se da vasul deoparte de pe foc si se adauga visinile. Daca visinile lasa prea mult suc si compozitia se inmoaie, se pune vasul din nou pe foc si se mai dau cateva clocote, pana compozitia se ingroasa din nou.

Pentru bezea:

2 albusuri
2 linguri zahar
1 zahar vanilat

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga treptat zaharul amestecat cu zaharul vanilat si se mixeaza energic pana se obtine o spuma tare si lucioasa, care face turturi in momentul in care scoatem paletele mixerului.

Se scot formele cu aluat din cuptor si se umplu cu compozitia cu visine. Deasupra fiecarei tarte se spriteaza bezeaua. Se da tava din nou la cuptor la foc mare, pana se rumeneste bezeaua.



Sursa






Share This Post

23 de comentarii:

  1. Ce-mi plac!!!Mai ales ca au bezea:d

    RăspundețiȘtergere
  2. Mhh...cred ca e croncatel blatul de tarta si cu visinele acrisoare....o bunatate!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce faine ti-au iesit!!!
    v-au placut? pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine ti-au iesit ! minunate ! pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Am niste visine si cautam o reteta buna, buna. Revin cu impresii.
    Pup! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Superbe tartele!!!...reteta notata! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunate aceste ,,biju-uri" .
    Pupici Miha !
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  8. Prea complicat. Prefer sa ma inviti la tine cand mai faci!

    RăspundețiȘtergere
  9. Gabi, si mie mi-au placut. Ma mai gandesc daca-ti dau si tie. :)) Pupici draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  10. Da Betty, atunci cat is proaspete (ca sa zic asa) blatul e crocantel. Daca apuca urmatoarea zi, blatul se fragezeste si capata o consistenta super!

    RăspundețiȘtergere
  11. Alina, multumesc! Da, mi-au placut! ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Anto! Pupici cu lipci! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Ancuta, ma bucur ca ti-au placut. Astept impresiile tale. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Licuta! Te astept cu impresii dupa ce le faci! ;) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Mino, eu spun ca nu e complicat deloc. Mai bine fa-ti, decat sa te culci pe-o ureche, cum ca te-oi chema la mine. :))))

    RăspundețiȘtergere