Tort cu cafea si crema mascarpone

vineri, 11 februarie 2011

Zilele trecute v-am "servit" cu o prajitura cu ocazia aniversarii surorii mele. Azi sper sa va delectati cu acesta reteta de tort. Si daca vreodata o sa decideti sa-l incercati, va spun cu mana pe inima ca n-o sa va para rau. :)



Pentru blat:

4 oua
4 linguri zahar
2 linguri ulei
4 linguri faina
1 lingurita praf de copt
esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana vom obtine o spuma tare si lucioasa. Galbenusurile frecate cu ulei si esenta de vanilie, ca pentru maioneza, se toarna peste spuma de albus si se omogenizeaza usor. Incorporam usor, cu miscari de jos in sus, si faina amestecata cu praful de copt. Compozitia se imparte in 2 parti si se coc 2 blaturi intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt, in cuptorul incins la foc mediu, in jur de 15 minute fiecare. Dupa ce s-au copt se scot pe un gratar si se lasa la racit, fara sa le suprapunem.

Pentru crema:

2 galbenusuri
3 linguri lapte
50 g zahar
50 g ciocolata alba
3 foi de gelatina
250 g mascarpone
250 ml frisca lichida/smantana dulce pentru frisca
esenta de vanilie

Gelatina se pune la hidratat in apa rece.

Galbenusurile se mixeaza bine bine cu zaharul pana se albesc si devin ca o crema. Se adauga laptele rece, se omogenizeaza si se pune la fiert la baine-marine. Cand s-a infierbantat se pune ciocolata rupta bucatele. Amestecand continuu se fierbe pana compozitia se ingroasa. Se da deoparte si se lasa sa se racoreasca, pana ajunge la o temperatura suportabila la deget, moment in care adaugam foile de gelatina, pe care le-am stors bine de apa. Se omogenizeaza si se lasa la racit complet.

In crema racita punem branza mascarpone si mixam pana la incorporarea completa. La sfarsit, punem frisca batuta si amestecam usor.

Pentru blatul de piscot:

18 piscoturi Savoiardi

Pentru insiropat:

cafea tare fara zahar

In tava in care am copt blaturile tapetata cu folie alimentara punem un blat pe care-l insiropam cu cafea. Turnam cu o lingura pe toata suprafata blatului, din loc in loc.

Crema o impartim in 2 parti.

E posibil, sa iasa mai lichida compozitia, datorita smantanii. Daca veti folosi frisca vegetala va iesi o idee mai ferma. Nu e nici o problema, o puneti cateva minute la congelator si se va ingrosa.

Peste blatul insiropam turnam o parte din crema, apoi forman un nou blat din piscoturi, pe care le insiropam in cafea. Piscoturile le inmuiem foarte putin in cafea si numai pe o parte. Turnam si cealalta parte din crema, acoperim cu cel de-al doilea blat insiropat cu cafea si dam la rece pentru cel putin 3 ore. De preferat ar fi sa stea peste noapte.

Se rastoarna pe un platou si se orneaza cu frisca, piscoturi si un praf de cacao. Sau dupa cum va este dorinta.


Si sectiunea...

Share This Post

26 de comentarii:

  1. Mama, mama, de la atata cafea, o sa fac ca trenu'...hai taie repede si a doua felie! ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Que maravilla de tarta, esto se ve realmente delicioso.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte fain si pe gustul meu. Cu siguranta am sa-l incerc.

    RăspundețiȘtergere
  4. esti pamanteana? in orice caz ai maini de inger! felicitari!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oh My GOD!!!!!!!!!!!!!!!!! Cea mai frumoasa praji pe care am vazut-o vreodata Miha!!! Doamne ce aparat foto ai?

    RăspundețiȘtergere
  6. Doamnee ce imi vad ochii!!Acesta o sa fie urmatorul pe lista mea. Ieri am facut tortul cu lapte a Amaliei, este o divinitate,cu toate ca nu mi-a iesit blatul respectiv ( care a ajuns la cosul de gunoi)am facut un pandispan simplu recomndat tot de pe un blog care a iesit extraordinar, sa incerci acest tort este minunat. O zi dulce

    RăspundețiȘtergere
  7. Si as mai vrea sa iti multumesc pentru rapiditatea raspunsurilor , cred ca esti singura care intradevar vrea sa lamureasca lumea nestiutoare ca mine..:)),restul raspund din pacate dupa ce fac eu minuni..:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Liana, eu zic sa nu faci ca trenu', ci sa te sui in tren si sa vii la Iasi daca vrei felia aia de tort. :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Jose Manuel. Ca intotdeauna, esti un dragut. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Gabi. Te poftesc la cafeluta de dupa amiaza. Una fara cofeina. :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristina, ma bucur tare mult ca ti-a placut. Ma voi bucura si mai mult daca vei incerca reteta. ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim, multumesc!
    Sunt cat se poate de reala. :)) Daca din cand in cand mai calc pe cate o jucarie aruncata prin casa si ma doare inseamna ca-s reala, nu? :)))
    Un week-end minunat iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ruxy, multumesc draga mea! Ma flatezi si ma faci sa rosesc pana la ultimul fir de par. :)))
    De curand am schimbat camera foto, dar inca mai sunt in teste cu ea. :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Cristina, am facut si eu ceva de genul acela. Vezi aici http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2010/02/tort-cupidon.html Crema este intr-adevar delicioasa.

    Multumesc de aprecieri. Ma stradui in limita timpului disponibil sa raspund oricaror nelamuriri.

    Week-end minunat!

    RăspundețiȘtergere
  15. e prima data cand scriu un comentariu, dar nu ma mai pot abtine.............. sunt toate retetele EXTRAORDINARE. de vreo 3 zile tot salvez la retete si nu stiu cu care sa incep. FELICITARI

    WEEK-END PLACUT!

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim, multumesc de aprecieri si ma bucur tare mult ca ai gasit aici pe blog ceea ce-ti place. Daca te vei hotari sa faci ceva si ai vreo nelamurire nu ezita sa ma intrebi, voi raspunde negresit.

    O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  17. ..da arata super tortul tau..si cred ca este si foarte delicios..as dori totusi sa stiu daca as putea inlocui 3 foi de gelatina si gelatina la plic si cam cit..? eu nu gasesc aici foi de gelatina..mersi si poate imi dai vreo idee,as dori sa experimentez si eu..sper sa imi iasa..

    RăspundețiȘtergere
  18. ah...si inca ceva.mereu uit. ..marimea tavilor pe care le folosesti la cantitatea de ingrediente este foarte importanta..mereu ma intreb ce tava sa folosesc..mersi

    RăspundețiȘtergere
  19. 3 foi de gelatina se pot inlocui cu 5 g gelatina granule, jumatate de pachetel.

    De marimea tavii am scris in postare, e o tava rotunda cu inel detasabil de 24 cm diametru.

    Daca mai ai nelamuriri sa-mi spui, iti voi raspunde negresit. Tin pumnii sa iasa tortul. ;)

    RăspundețiȘtergere