Prajitura cu bombite de branza

joi, 6 octombrie 2011

Periodic cumpar branza de vaci pentru copii. Si periodic imi ramane branza de vaci in frigider. :)) Si atunci trebuie s-o valorific cumva si fac o placinta sau o prajitura de casa.

Desi am mai facut si eu prajitura asta cu ceva vreme in urma, mi-a tot stat gandul la ea de cum am vazut-o din nou la Gabi. :))  Mi-am adunat ingredientele si am purces la treaba...





Pentru blat:

50 g cacao neagra
150 ml apa
6 oua
150 g zahar
120 ml ulei
280 g faina
1 lingurita praf de copt
esenta de rom

Punem cacaoa intr-un vas si turnam apa clocotita, amestecand continuu. Amestecam pana dispar toate cocoloasele si obtinem o compozitie de consistenta uleiului. Lasam la racit.

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam jumatate din cantitatea de zahar si mixam pana obtinem o bezea lucioasa. Galbenusurile se freaca pana devin ca o crema cu cealalta jumatate din cantitatea de zahar. Adaugam treptat uleiul, esenta de rom, apoi compozitia cu cacao racita. Amestecam usor, ca la maioneza. Incorporam faina amestecata cu praful de copt si la sfarsit (in cateva reprize) bezeaua. 

Pentru bombitele de branza:

400 g branza de vaci
100 g nuca de cocos
100 g zahar
2 galbenusuri
 4-5 linguri amidon

Branza se mixeaza cu zaharul. Se adauga galbenusurile, pe rand, mixand bine dupa fiecare. Adaugam apoi nuca de cocos si amidonul. Trebuie sa obtinem o compozitie ce poate fi modelata.  Cu mainile umezite se formeaza bombitele.

Se aseaza intr-o tava (42/29 cm) tapetata cu hartie de copt, apoi se acopera cu aluatul pentru blat.


Se da tava la cuptor la foc mediu, pentru cca jumatate de ora. Se face proba cu scobitoarea.

Pentru glazura:

150 g ciocolata amaruie
100 ml smantana pentru frisca
50 g unt
1 lingura coniac

Topim ciocolata la foc mic impreuna cu smantana pentru frisca si untul. Aducem la punctul de fierbere, dam deoparte si omogenizam. Lasam sa se racoreasca, adaugam lingura de coniac, apoi turnam peste prajitura. Repatizam uniform si presaram cateva bilute de ciocolata.

Dupa racirea completa se portioneaza dupa dorinta.




Share This Post

14 comentarii:

  1. Arata genial! Si presupun ca si gustul e unul pe masura! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna si foarte sanatoasa. Cum sa refuze un copil o prajitura cu ciocolata?
    Pupici si weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. o alta prajiturica delicioasa cu branzica vad azi , bravoo!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. mai...m-ati omorit cu praji asta...e de musai s-o incerc si eu..pe bune.

    of, doamne:)) pupicei Miha

    RăspundețiȘtergere
  5. O am pe lista de ceva vreme. Tare bine arata!
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumos arata!!!Tare delicioase trebuie sa fie! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Trebuie sa vad ce e cu prajitura asta ca e tare aratoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte bine arata prajitura ! Trebuie incercata ! :p

    RăspundețiȘtergere
  9. Mereu in viteza si cu capul in nori...uit sa mai trec pe la retete... :(

    Va multumesc atat cat de mult si frumos pot prin intermediul tastaturii.

    RăspundețiȘtergere
  10. foarte buna prajitura am facuto si e super ...... felicitari|

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc. Si ma bucur ca ti-a placut! ;)

    RăspundețiȘtergere