Tulumbe

luni, 28 februarie 2011

Am promis Feliciei ca fac acest desert. Pentru ea si pentru voi, toti cei ce ati fost alaturi de mine in concursul de pe bucataras.ro, concurs ce tocmai s-a incheiat. Asteptam cu nerabdare ziua de maine, cand vom afla rezultatele finale.

Un desert foarte bun, potrivit pentru atunci cand aveti pofta de ceva insiropat si foarte dulce.


200 ml apa
100 ml ulei
putina sare
150 g faina
3 oua mari

Aluatul este ca si cel de eclere.

Punem apa la fiert impreuna cu uleiul si sarea. Dam cateva clocote, apoi punem faina,toata deodata si amestecam energic cu un tel, pana se desprinde aluatul de pe vas. Lasam un pic sa se racoreasca, apoi adaugam ouale, unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare.

Aluatul se pune in posh cu dui in forma de stea mare si se spriteaza bastonase ce se prajesc in ulei bine incins.


Eu am facut jumatate prajite, jumatate am spritat aluatul pe hartie de copt si le-am bagat la cuptor la foc mediu spre mare, pentru aproximativ 20 de minute. Categoric gustul difera, dar sunt la fel de bune, iar pentru cine nu agreeaza "prajelile" este varianta ideala.

Pentru sirop:

500 ml apa
400 g zahar
1 esenta de rom (se poate inlocui cu coaja de lamaine, portocala...)

Apa se pune la fiert cu zaharul. Se fierbe 5 minute, se da deoparte si se lasa la racit. Cand s-a racorit se adauga esenta de rom.

In reteta ce mi-a trimis-o Felicia, se puneau peste 600 g zahar, dar eu am considerat ca e prea mult pentru gustul nostru. Cred ca 350 g, ba chiar 300 ar fi fost suficient.

Bastonasele prajite sau coapte, depinde de varianta pentru care ati optat, se pun intr-o tava, se toarna siropul deasupra si se presara cu nuca prajita si macinata. Se da tava la frigider pentru 2 ore.


Share This Post

15 comentarii:

  1. martisorul e aproape si aduce o provocare din Dulcea Romanie :) Te astept cu drag sa ni te alaturi!

    RăspundețiȘtergere
  2. o idee super.sunt nous si va urmaresc in fie care zi.am si facut unle retete super au iesit si nu spun ce incantati au fost puii mei.spor si succes in continoare pop

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha,iti doresc primavara in suflet si numai bucurii!!!
    1 Martie cu muuulte martisoare!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani scumpa mea de 1 Martie si o primavara cat mai frumoasa cu multe, multe flori si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  5. Miha te rog spune-mi,daca aluatul iese ca cel de ecler,cu il pui la prajit,sau iese putin mai tare?

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc tuturor de aprecieri. Va doresc din suflet o primavara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim, aluatul se spriteaza direct in ulei. E putin mai greu la inceput, dar apoi merge ca uns. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. felicia(mangalia)1 martie 2011 la 18:43

    Din tot sufletul iti multumesc,au iesit super sper ca le-a placut celor mici.Iti dorim o primavara plina cu bucurii,realizari si multa sanatate.:))

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicia, eu iti multumesc. Da, au placut si copiilor, le-am zis ca-s gogosi. :)))

    O primavara frumoasa si tie. :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Bravo!!! The best Tulumbes I've seen ever!!!

    RăspundețiȘtergere