Coronita cu carne

miercuri, 13 iulie 2011

Nu stiu care o fi originea acestei retete, eu o stiu de mai multa vreme, chiar de pe vremea cand nu faceam poze la mancare :)) Cert e ca multa lume a facut-o si modificari a suferit de-a lungul vremii. Cu toate acestea va arata intotdeauna foarte bine printre alte aperitive de pe orice masa festiva.


Pentru aluat:

150 ml apa
~250 g faina
1 lingurita drojdie uscata
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
1 lingura ulei


Drojdia se amesteca cu zaharul si se dizolva cu putina apa calduta. Lasam 10 minute la dospit. In vasul masinii de paine (sau intr-un castron daca framantam manual) punem faina, sarea si uleiul. Adaugam maiaua si restul de apa si framantam un aluat potrivit de tare, care se lasa la dospit jumatate de ora.

Pentru umplutura:

1 piept de pui
4 catei usturoi
1 morcov
1 ou
sare si piper
patrunjel verde

In plus, mai avem nevoie de:

cateva felii de mozzarella
1 galbenus + 1 lingura lapte
susan

Pieptul de pui se toaca, apoi se amesteca impreuna cu morcovul tocat marunt, usturoiul pisat, oul, patrunjelul verde tocat, sare si piper dupa gust.

Aluatul se intinde intr-o tava (de tarta, am pus eu) unsa cu ulei. Se ridica putin aluatul si pe marginea tavii. Se aseaza umplutura pe margine, formand un inel.


Se acopera cu felii subtiri de mozzarella. Mijlocul se cresteaza cu un cutit sau cu o rola de taiat aluatul, in forma de stea, formand 8 triunghiuri. Fiecare triunghi se trage apoi peste carne, lipind varful de marginea aluatului. Galbenusul il "desfacem" in putin lapte, apoi ungem coronita cu o pensula. Presaram cu susan.


Dam tava la cuptor la foc mediu, pana se rumeneste, in jur de jumatate de ora, depinde de cuptorul fiecaruia.

Share This Post

29 de comentarii:

  1. da...tare bine mai arata! din nou ai bifat o reusita! imi place plusul ce l-ai adus retetei ( feliile de mozarella ce gratineaza carnea!!! )- o idee originala !

    RăspundețiȘtergere
  2. in loc de mozarella pot pune cascaval? iese oare?? ca arat foarte fancy si as face si eu..

    RăspundețiȘtergere
  3. Ofelia, multumesc de aprecieri draga mea! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bianka, multumesc!
    Ma bucur ca ti-a placut si ca o vei face. N-o sa-ti para rau. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Alina, poti pune si cascaval, de ce nu? Eu doar mozzarella aveam in casa atunci cand am facut, altfel n-as fi avut retineri sa pun cascaval. :))
    Pupici draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  6. Super frumoasa tarta, imi place mult cum ai impaturit-o :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata tare bine,ma tenteaza si cred c-am s-o prestez in we.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici la astea nu ma inviti? Vrei sa nu dorm noaptea?

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata fff bine! Imi plac si ingredientele, ce mai , o reteta super! Puup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce faina-i! Si cred si tare buna.
    Somnic bun <3.

    RăspundețiȘtergere
  11. arata divin!as putea manca asa ceva zilnic.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  12. ai mainile si priceperea unei zeite!
    in rest...i'm speachless!!!
    (ilda76)

    RăspundețiȘtergere
  13. Vai ce bine arata...Vreau si eu sa o incerc. Cum e mai buna de servit, calda sau rece?

    RăspundețiȘtergere
  14. Ralu, noi am papat-o calda. Dar cred ca e buna si rece. ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Ilda, multumesc! Ma flatezi draga mea! Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  16. Sarah, te invit cu drag la masa! :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Gabi, multumesc!
    Buna dimineata, la pranz. :)))) Pup fata draga!

    RăspundețiȘtergere
  18. Nadina, te astept. Sau vrei sa fac un colet? :))))
    Besos! :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Adela, multumesc mult. Esti o draguta si te pup cu foc! :*

    RăspundețiȘtergere
  20. Mino, noaptea e pentru dormit nu pentru gandit la mancaruri care ingrasa. :)))

    RăspundețiȘtergere
  21. Flory, multumesc! Ma bucur ca ti-a placut si ca o vei face. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  22. Diamar, multumesc! Sa ai o zi frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc Alina! Nu e ideea mea, am vazut si eu la altii. :)) Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  24. Alina, sa ai spor. Abia astept sa o vad si la tine. :*

    RăspundețiȘtergere