Prajitura Noire

vineri, 24 iunie 2011

Va povesteam la prajitura Blanc, cum ca m-a obsedat mult si bine aceasta reteta de prajitura, de cum am vazut-o la Licuta. La momentul respectiv mi-a iesit alba, dar trebuia sa fac si varianta originala. Ciocoholicul din mine nu mi-a dat pace. :)))

Ei, si pentru ca azi e ziua dragei mele Natalia... si pentru ca stiu ca-i place ciocolata... i-o dedic din tot sufletul, alaturi de cele mai sincere urari de bine.



Pentru blat:

150 g biscuiti
75 g unt
2 linguri cacao neagra


Biscuitii se macina fin in robotul de bucatarie. Se adauga cacaoa, apoi se toarna untul topit si racit. Se mixeaza pana compozitia devine ca niste firimituri.

Rasturnam intr-o tava de chec tapetata cu folie alimentara, presand apoi cu o lingura. Dam la rece pana pregatim crema.

Pentru crema:

250 g ciocolata amaruie
50 g unt
250 ml frisca lichida
10 g gelatina
esenta de cafea

Gelatina o punem la hidratat in cateva linguri de apa rece.

Ciocolata o topim la foc mic impreuna cu untul si frisca lichida. Aducem la punctul de fierbere, dam deoparte si omogenizam. Lasam sa se racoreasca putin, cat sa ajunga la o temperatura suportabila la deget si adaugam gelatina. Amestecam pana aceasta se topeste si se incorporeaza foarte bine in compozitia de ciocolata. Aromam cu esenta de cafea, dupa gust.

Turnam compozitia in tava peste blatul de biscuiti si dam la frigider pentru cateva ore, pana se intareste.

Se rastoarna pe un platou si se acopera cu o glazura de ciocolata preparata din: 50 g ciocolata amaruie topita la foc mic impreuna cu 50 g unt si putin lapte, cat sa ajunga la consistenta dorita.

Se portioneaza dupa dorinta.

Share This Post

29 de comentarii:

  1. La multi ani Natalia !! minunata prajitura Mihaela.... Mi-am luat si eu tavita.. daca tot e la moda prajitura :)) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, de ce nu-mi zici ca ai dedicatie? Absolut din intimplare am intrat aici acum, la cite chestii mai am inca de bifat. Multumesc din suflet!
    Siii, ai grija cu dedicatii din astea, ca poate ti le pretind cind ne vedem! :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Anto, e o adevarata nebunie cu prajitura asta! :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Natalia, chiar nu mi-ar strica niste pretentii. M-ai scoate din incurcatura, nu mi-as mai bate capul cu incropirea de meniu. :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, Natalia!
    S-o pui sa-ti faca! S-o pui, asa! :))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Me encantan estas preparaciones, me llevo la receta.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  7. pentru mine e greu sa aleg pretentiile, cind intru pe blogul tau, vreau totul, si in cantitati cit mai mari! :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata superb!...ma bucur ca ai incercat si varianta neagra. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. LA MULTI ANI , Nataliei ! Frumos gest , Miha ...
    Obssedant cette noir .
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place muuult cum arata, acum vreau si eu forma :) unde se gaseste? :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Deci asa Gabi? Ei las'... ca doar te-o impinge vrodata pacatul sa ma inviti la tine... :)))) Sa vezi atunci pretentii pe mine. :))))

    RăspundețiȘtergere
  12. Saludos Jose Manuel! Gracias! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Licuta, nu se putea sa nu o incerc si pe asta. :))
    Ai creat o adevarata isterie cu prajitura asta. :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Mona mea draga! Te pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Diana! :*
    Daaaa...e obsedant...deloc nu-ti da pace, pana nu-l dai gata :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. Mihaela, eu am luat forma de aici: http://www.pentrucopt.ro/teflonate/1098-forma--semirotunda-pentru-chec-teflonata.html Dar poti folosi orice altfel de tava sau forma.

    RăspundețiȘtergere
  17. Miha,salut,complimente pentru ricetele tale minunate! fotografiile sunt ale tale? sunt foarte originale si de calitate :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Vica, toate fotografiile din acest blog imi apartin.
    Multumesc de aprecieri! :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Delicios Miha, ciocolata si cirese, ce mai poti cere de la o prajitura :) XoXo

    RăspundețiȘtergere
  20. esti grozava cu tineretea ta si aplombul culinar!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Si pe mine ma obsedeaza prajitura asta si abia astept sa o incerc. Arata super!

    RăspundețiȘtergere
  22. AM vazut-o si eu la Licuta.Nu-s ciocolatoasa tare,dar îmi place tare mult cum arata!

    RăspundețiȘtergere
  23. Miha, ce fel de biscuiti ai folosit? Mersi mult

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu am folosit biscuiti de aia de tip fainos, nu stiu cum le zice exact. Dar cred ca poti folosi orice fel de biscuiti.

    RăspundețiȘtergere
  25. cum i-ai dat forma semirotunda?arata excelent eu inca nu am facut varianta neagra dar in frigider am varianta blanc

    RăspundețiȘtergere
  26. Tava in care am facut prajitura are forma semirotunda. Se vede tava in reteta de la Prajitura Blanc :)

    RăspundețiȘtergere