Salata de cartofi cu maioneza

luni, 17 ianuarie 2011


* ~ 1 kg cartofi
* 1 ceapa
* sare si piper

* Maioneza:

* 1 galbenus de ou fiert tare
* 150 ml ulei
* zeama de la 1/2 lamaie
* 1-2 linguri mustar

Cartofii se pun la fiert in coaja, in apa cu sare. Se fierb pana furculita intra bine in cartof.

Pentru maioneza, amestecam galbenusul de ou sfaramat cu putina sare si o lingura de mustar. Se amesteca incontinuu cu o lingura de lemn, punand la inceput cate putin ulei. Cand incepe sa se lege se stropeste cu putina apa rece si se continua cu uleiul. Dupa ce am terminat uleiul se adauga zeama de lamaie si se amesteca. Dupa gust, se mai poate adauga zeama de lamaie si/sau mustar.

Cartofii fierti se trec sub un jet de apa rece, se curata de coaja si se taie cuburi. Se pun intr-un castron, apoi adaugam ceapa tocata marunt ( sau taiata julienne, dupa preferinta), sare si piper dupa gust, albusul de ou dat pe razatoarea cu ochiuri mici si la sfarsit maioneza. Amestecam usor pana la omogenizare.

Se poate servi ca atare sau ca garnitura la o friptura.

Share This Post

12 comentarii:

  1. Cred ca as manca salata din asta pana as pocni! E tare buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm!!! me encanta la ensalada de papas con mayonesa, yo le pongo muchoooo perejíl, me gusta como combinan. Besos.

    RăspundețiȘtergere
  3. ai mei manaca salata asta cu mare aplicatie de 27 de ani.e tare buna ! simpla,dulce,fara masline si gustoasa.a fost printre primele feluri de mancare facute de mine,proaspat maritata fiind si ziceam ca eu am inventat-o.piesa de rezistenta a fost timp de multi ani (27 !!?)Atata ca eu pun 2 cepe mari la 1 kg de cartofi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place foarte tare, dar eu pun si oua

    RăspundețiȘtergere
  5. Intamplator am dat peste una din retetele tale aici: http://retetedeprajituri.eu/2010/12/cuina-banateana/ , ma indoiesc ca are acordul tau. Am gasit de asemenea si o reteta de-a mea si o sumedenie luate de la gourmandine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Minoki, tu poti si pune si masline, daca doresti. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Iulia, si mie imi place mult. ;) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pansy, eu pun mai putina, ca altfel n-o mananca piticii. :)) Cred ca e foarte buna si cu mai multa ceapa.
    Reteta e veche intr-adevar...ne facea si mama acasa de multe ori.

    RăspundețiȘtergere
  9. Vio, multumesc de atentionare.
    Foarte urat din partea lor. Un site construit pe munca altora si pe furtisaguri.

    RăspundețiȘtergere