Clatite cu crema de vanilie

duminică, 2 mai 2010

Clatite cu crema de vanilie


* Clatite:

* 2 oua
* 300 ml lapte
* 300 ml apa minerala
* 100 g zahar
* 4 linguri ulei
* cca 400 g faina

Eu am folosit reteta de clatite ce o fac de obicei.

Faina se amesteca cu laptele caldut si apa minerala,sa iasa o compozitie ca o smantana.Se adauga zahar,galbenusurile,uleiul si se mixeaza bine.La sfarsit,incorporam si albusurile batute spuma cu un praf de sare.

Se unge o tigaie cu putin ulei, se pune cate un polonic din compozitie, cat sa acopere tigaia in strat subtire, se coc pe ambele parti.

* Umplutura:

* 2 oua
* 6 linguri zahar
* 3 linguri amidon
* 500 ml lapte
* 50 g unt
* 3 linguri bilute de ciocolata
* esenta de vanilie

Ouale se mixeaza pana isi dubleaza volumul. Se amesteca amidonul cu zaharul si se pun peste oua, amestecand bine, sa nu ramana cocoloase. Laptele se da in fiert, apoi se toarna incet in compozitia de mai sus. Se muta totul in apoi in vasul in care a fiert laptele si se pune pe foc mic, amestecand continuu, cateva minute, pana la ingrosarea compozitiei. Dam deoparte, lasam sa se racoreasca putin, apoi punem untul moale si omogenizam.

Lasam pana se raceste complet, incorporam bilutele de ciocolata si esenta de vanilie, apoi umplem fiecare clatita in parte.

Share This Post

4 comentarii:

  1. ohhh...arata delicios!
    Nu m-am ganditi niciodata sa pun crema de vanilie in clatite...
    Am incercat cateva umpluturi ( tot feluri de gemuri si dulceturi, nutella, ciocolata, inghetata etc) dar nu mi-au placut. Doar cele umplute cu zahar vanilat imi plac :( Dar dupa cum arata clatitele tale si dupa cum "suna" cred ca o sa-mi placa...mult de tot!

    http://kittytweedy.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. ah, apropo de cinnabon rolls sau cinnamon rolls sau sticky buns, uite o reteta care se face in masina de facut paine. In sudul Statelor Unite fac cinnamom rolls-urile "lipite" unele de altele... si "toarna" glazura peste ele imediat ce iau tava din cuptor cat sunt inca in tava. In sud, coc aceste cinnamon rolls in tavi mai adanci...
    http://cookerycorner.blogspot.com/2009/01/cinnamon-rolls.html

    Exista multe variante de cinnamon rolls, cinnabon rolls sau sticky buns. O variata foarte rapida, este cea cu foi de placinta cumparate. Desfaci foaia de placinta, ungi cu putin unt, presarezi cu zaharul brun amestecat cu scortisoara, rulezi, tai si coci!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tanjesc si eu dupa o bucatica,mica,mica...

    RăspundețiȘtergere