Faguri

marți, 17 martie 2009

O alta reteta din "cartea de bucate a bunicii"... Acesti faguri ii devoram cu mare pofta in copilarie...:)



Pentru faguri avem nevoie de:
3 oua
4 linguri de zahar
4 linguri de ulei
5 linguri de lapte
esenta de vanilie
1/2 lingurita amoniac stins cu otet
faina cat sa iasa un aluat consistent,ca o smantana



Ouale le-am mixat bine impreuna cu un praf de sare,apoi am adaugat pe rand zaharul,vanilia,uleiul,laptele,amoniacul si la sfarsit faina.

Inainte acesti faguri se faceau in forme de fonta ce se incingeau pe ochiul de la aragaz.Cum eu n-am forma respectiva,le-am copt in aparatul de gauffre.
Am luat cate o lingurita din compozitie, am pus din loc in loc in presa



Si am copt cate aproximativ 5 minute.



Nu stiu cate mi-au iesit,caci am avut prin preajma "hotomanii de prajituri" :)) Dar i-am iertat pentru ca m-au ajutat sa macin nuca. :)) Nu mai conteaza cum arata bucataria dupa aceea,important e ca am avut ajutoare. ;)



Pentru crema avem nevoie de:
50 g unt
3 linguri de zahar
1-2 linguri cacao
esenta de rom
nuca dupa gust si preferinta

Untul l-am topit,apoi l-am mixat pana a devenit ca o crema,am adaugat zaharul,cacaoa,romul si nuca si am dat la rece pana am terminat de copt fagurii.



Am lipit fagurii cate 2,cu crema de unt.

Share This Post

32 de comentarii:

  1. Vai....ce pofta mi-ai facut! Nici eu n-am mai mancat asa ceva din copilarie! Imi aduc aminte ca erau tare buni!
    Sa-ti traiasca "hotomanii" si sa se bucure de bunatatile facute de mamica lor! Tare simpatici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha, ce draguti sunt piticii tai!
    Un ajutor de nadejde pentru mami :)!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. doamne mai inebunit cu pozele astea, o sa fac si eu, chit ca o sa cumpar forma, ca mama a aruncat forma veche

    RăspundețiȘtergere
  4. Sabina,ei sunt secretul reusitei mele in bucatarie! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Tulipa,ca faci fagurii sau nu-i faci,forma sa-ti iei neaparat. :)) Ca e buna si pentru multe alte retete de gauffre. ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. eu inghit in sec...miha...nu inchiriezi o camera? Ma mut la Iasi...gata...!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Rodica,mie mi-ar conveni mai mult sa vin eu la tine! :)))

    Te pup si te mai astept pe la mine,macar virtual! ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pentru blog!Aceste prajiturele imi amintesc de copilarie.. eram innebunita dupa ele.As vrea sa stiu de unde ai cumparat aparatul de gauffre.Am cautat peste tot si nu am gasit.. si imi doresc asa de mult unul!Astept cu nerabdare raspunsul tau. Inca o data felicitari pentru ce faci.Toate retetele tale sunt minunate.
    Cu admiratie,
    Flory

    RăspundețiȘtergere
  9. Flory, iti multumesc tare mult de aprecieri.
    Aparatul de gauffre l-am luat acum cativa ani de pe quelle.ro Nu stiu daca mai au, dar poti face o incercare.
    O zi buna si o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. arata extraordinar de bine!!

    musai sa fac si eu desi eu nu am o forma din asta noua ci una veche de pe timpul bunicii

    RăspundețiȘtergere
  11. Andreea, daca as fi stiut cu ani in urma ce cautare o sa aiba forma asta n-as fi aruncat-o si as fi pastrat-o cu sfintenie. :)) Asa...ma descurc cu ce am. ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. buna. dunt din iasi. unde pot gasi forme de faguri ? :O3 numai pot de pofta.

    RăspundețiȘtergere
  13. Diana, forme din alea din fonta (sau ce material o mai fi) nu stiu unde se gasesc. Si eu as vrea sa stiu.
    Eu i-am facut in aparatul de vafe, aparat pe care l-am cumparat de la Quelle. Am facut comanda on line.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cu asa ajutoare nu are ce sa nu iti iasa in bucatarie.Sa-ti traiasca si tu sa fii sanatoasa si sa mai faci muuuuuulte bunatati alaturi de ''hotomani''(:-*).Mi-am luat si eu forma din asta si sper sa functioneze.Voi face pentru prima data dupa reteta ta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc mult pentru urari si aprecieri.

    Sper sa-ti placa aceste prajiturele delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  16. foarte bune prajiturele.miam luat si eu forma si am facut si eu

    RăspundețiȘtergere
  17. Sa papati sanatosi! Ma bucur ca v-au placut! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. DE UNDE AI FORMA AIA DE FAGURI

    RăspundețiȘtergere
  19. E multa vreme de cand am cumparat aparatul. L-am luat de pe quelle.ro Nu stiu daca mai au, poti incerca. :)

    RăspundețiȘtergere
  20. O bunatate de faguri :) I-am facut in seara asta dar nu stiu daca mai apuca ziua de maine ca sa ii umplu cu crema. Multumesc pt reteta Miha!
    Pentru cine este din Iasi forme de fagure gasiti in bazar la cei ce vand oale si ceaune din tuci sau la Piata ALexandru sub pod la acelasi tip de persoane.
    Multumesc inca o data:)

    RăspundețiȘtergere
  21. deci sunte super mega extra tari faguri astea...ti se topesc in gura:>...multumim pentru reteta esti cea mai tare:*:*

    RăspundețiȘtergere
  22. Ma bucur ca v-au placut! Sa le papati sanatosi!

    Va doresc un Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
  23. foarte bun sa stii esti o buna bucatareasa dar si "hotomani" sunt de ajutor.bun bun foarte bun

    RăspundețiȘtergere
  24. vreau si eu forma asta.............va rog

    RăspundețiȘtergere
  25. Anca, forma asta am cumparat-o cu ceva vreme in urma de la Quelle. Sincer, nu stiu unde ar mai putea fi.

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna,
    In Iasi gasiti forma pentru faguri din fonta in Bazar, la tiganii care au si ceaune si costa 30 Ron; dar lasa si la 20-2 Ron daca te targuiesti cu ei.
    Arata foarte bine fagurii!

    RăspundețiȘtergere
  27. fetelor!!!! aceste forme se gasesc in balci sau iarmaroc, de toate tipurile : faguri, nuci, etc. spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere