Prajitura "Tavalita" cu ciocolata

luni, 28 iunie 2010




* Pentru blat:

* 6 oua
* 200 g zahar
* 50 g unt
* 1 praf de copt
* 1 cana faina
* esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si esenta de vanilie si se mixeaza pana devin lucioase, ca pentru bezea.

Galbenusurile se mixeaza cu untul topit si se toarna peste albusuri. Adaugam faina amestecata cu praful de copt si omogenizam.

Turnam compozitia intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu, pana se rumeneste. Se face proba cu scobitoarea.

Blatul copt si racit se taie cubulete de marime potrivita.


* Pentru sosul de ciocolata:

* 400 g ciocolata
* 200 g unt
* ~50 ml lapte
* esenta de rom

* Pentru "tavaleala" :))

* nuca macinata

Ciocolata o topim impreuna cu untul moale, apoi adaugam laptele si omogenizam. Daca mai este nevoie se adauga mai mult lapte, atat cat sa obtinem un sos de consistenta unei smantani subtiri.

Fiecare cubulet de blat il trecem prin sosul de ciocolata, pe toate partile, apoi il tavalim prin nuca macinata, din abundenta.



Share This Post

6 comentarii:

  1. Oh, Miha, ce frumos arata "tavalita" aceasta! Eu o fac aproape la fel, doar ca blatul are si cacao. ce pofta mi s-a facut! Am pe cineva foarte drag care este incantat de prajitura asta atat de simpla, dar foarte buna si cred ca o sa profit de ocazie sa fac si eu varianta ta. Daca-ti face placere, la mine pe blog sunt cateva premii foarte frumoase, oferite de mine tuturor, deci si tie, pentru ca te admir foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. Maine vin la vizita saptamanala. Sa-mi pasterzi si mie o bucatica. Pleeeeaaaaaseeee!

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha arata de nota 10. O sa o fac si eu cred ca merita.Iti urez o zi frumoasa in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici nu mai discut trebuie sa o execut cat de curand,arata demential,am si salvat reteta!pupik!

    RăspundețiȘtergere
  5. grozava reteta.sigur o incerc si eu

    RăspundețiȘtergere