Tort cu mac

miercuri, 13 ianuarie 2010

Asa e ca am cam ramas in urma? :)))
Acesta este tortul ce l-am pregatit pentru Revelion. Un tort cu mac si crema de ciocolata alba. Buuuun....:))



* Pentru blat:

* 200 g unt
* 150 g zahar
* 100 g mac
* 5 oua
* 1 praf de copt
* 2 cani faina
* esenta de vanilie

Macul il punem la inmuiat in apa fierbinte, timp de 1 ora, apoi il scurgem bine de apa intr-o sita deasa.

Untul moale, la temperatura camerei il frecam bine cu zaharul (pudra) pana devine ca o crema. Adaugam macul si vanilia si omogenizam.



Separam albusurile de galbenusuri. Acestea din urma le adaugam, unul cate unul, in crema de unt, mixand bine dupa fiecare.

Faina o amestecam cu praful de copt si o adaugam cate putin, in crema de unt cu mac.

Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare, ca pentru bezea. Rasturnam peste compozitia de mai sus si ametecam usor, cu miscari de jos in sus.

Turnam aluatul rezultat intr-o tava rotunda (24 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor, la foc mediu, pana incepe sa se rumeneasca.



* Pentru crema:

* 400 ml frisca lichida
* 200 g ciocolata alba
* 1 plic Crem Ole de vanilie

Ciocolata rupta bucati o punem la topit impreuna cu frisca lichida. Omogenizam si dam la rece, 1-2 ore.

Mixam aceasta compozitie si cand incepe sa se ingroase adaugam praful de budinca. Mixam in continuare pana se intareste.



Blatul copt si racit il taiem in 2. Crema o punem intre cele 2 blaturi.

Acoperim tortul cu frisca si ornam dupa preferinta.



Si sectiune...



Eu am vrut sa fac un "tort ceas" pentru noaptea de Revelion. Prin urmare am spritat 12 moturi de frisca, fiecare fiind marcat de cifre de ciocolata.

Cifrele le-am desenat mai intai pe hartie de copt, apoi le-am pictat cu pensonul. :)) Am pus cred ca vreo 4 straturi de ciocolata, intre fiecare strat fiind o pauza de congelator de cateva minute. :)

In aceste pauze ne-a facut mare placere sa ne pictam cu ciocolata. :)))

Share This Post

11 comentarii:

  1. Hi, hi... tu n-ai ramas in urma ca ti-a functionat cesuletul, doar ca ai postat tortul tirziu si eu n-am putut sa savurez o feliuta de tort proaspat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Hallo Miha,

    super feinä Combination. Sint incintat..

    Multe Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha , cred ca a fost tare gustos...si chiar aveam in cap intrebarea despre cifre...:))
    Asta cu crema Ole in frisca cu ciocolata nu mi-o inchipuiam , am crezut ca trebuie cu lapte , dar cred ca a fost crem Ole la rece,asa e?
    Sa ai zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Miha,imi place cum arata si combinatia este foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. magnifiques photos, ton gâteau a l'air délicieux bravo
    bonne journée et bientôt

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata bestial sectiunea! si tortul, dar sectiunea...

    RăspundețiȘtergere
  7. wow,dar in ce "hal" poate sa arate... e superba sectiunea!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Immm, acum l-am vazut, arata super, mor dupa mac.
    Miha, spune-mi, te rog, cu ce-as putea inlocui crema Ole? Din cauza Tatianei nu pot incerca sa fac si eu tortuletul, iar not sa mancam si ea sa priveasca parca nu prea merge.

    RăspundețiȘtergere
  9. Super tortul!
    Interesanta combinatia mac si mousse de ciocolata!

    RăspundețiȘtergere