Chec cu smantana si ciocolata

sâmbătă, 27 martie 2010



* 180 g crema de unt Milli
* 3 oua
* 150 g zahar
* 250 ml smantana pt frisca
* 50 g ciocolata
* 20 g cacao
* 150 g faina
* 1 praf de copt
* esenta de vanilie

Ciocolata o topim, o lasam sa se raceasca.

Smantana o batem pana obtinem frisca.

Separam albusurile de galbenusuri si le batem spuma tare cu un praf de sare.

Crema de unt o mixam cu zahar si esenta de vanilie. Adaugam pe rand galbenusurile, mixand bine dupa fiecare. Urmeaza ciocolata, apoi faina amestecata cu cacao si praful de copt.

La sfarsit, incorporam frisca si albusurile spuma, amestecand usor.

Aluatul obtinut il turnam intr-o tava bine unsa cu unt



si dam la cuptor la foc mediu.



Facem proba scobitorii.

Se lasa la racit in tava, se rastoarna pe un platou si se presara cu zahar pudra.



Share This Post

12 comentarii:

  1. Si eu tot cu premii am venit!!:)
    Foarte frumos checul...
    O duminica placuta!!

    RăspundețiȘtergere
  2. miha checul arata delicios.dar nu stiu ce inseamna crema de unt?! as putea pune unt normal?? aici in germania nu am vazut asa ceva.
    o duminica minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea Miha, nu vin cu vesti bune la tine desi as dori inversul :( am gasit un furum unde se fura cu mare nesimtire si se pare ca este un grup de oameni carora nu le este pasa ca nu le apartin retetele mai mult ca atat ca le si multumeste Adminul siteului pentru retetele postate se pare ca asa e acolo obiceiul sa faca capy-paste si sa se multumeasca reciproc pentru acest fapt rusinos, i-ti dau linkul cu reteta ta 'Prajitura Tosca' http://kulinaria.md/viewtopic.php?f=15&t=1843 si te pun la curent ca nu poti lua legatura cu Adminul siteului pana nu-ti faci un cont cum am facut si eu cand am gasit acolo reteta mea 'Tort lapte de pasare cu cacao' la alta utilizatoare a acelui forum fara obraz ca nu am cuvinte sa-mi exprim supararea :(( eu deja am semnalat despre userul la care am gasit reteta mea ca sa-i blocheze contul si in asa fel sa nu-i mai permita sa posteze retete furate, dar nu sant sigura ca o face cu acordul lui ! si te mai rog sa ai putina rabdare si sa nu bagi comentarii cateva zile la retetele furate, ca le poate sterge acele retete fara urme ca a furat ceva si sa-i scrii doar Adminului sa faca ceva cu acesti useri nerusinosi !
    si cea mai mare nesimtire este ca sant pozele cu semnaturile noastre si nu au fost banate de furt !

    http://kulinaria.md/viewtopic.php?f=15&t=1843

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihaela, scuze...scuze...scuze...

    Se poate inlocui crema de unt cu unt normal desigur. Eu de asta mai aveam prin frigider. :))

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. nu stiu de ce se pune asa anastasia ca doar in fond si la urma urmei cam toate retetele se repeta ,eu intru in multe bloguri si nu prea vad retete noi cam toate sunt la fel si eu am o gramada de retete antiguas care au alta denumire si le vad in bloguri cu numele schimbat si nu ma deranjaza .ce mai conteaza ca doar de aceea le postati sau poate ca alte persoane le are mai de mult si anastasia crede ca iau fost furate ei .nu poti sa condamni nici o persoana si nici sa o insulti gratuitamente.asa ca anastasia ar fi bine sa se calmeze si sa nu creada ca ea e unica persoana care stie sa faca prajituri .un saludo

    RăspundețiȘtergere
  6. Miska, imi pare rau ca trebuie sa te contrazic. Eu cred ca una e sa preiei o reteta de undeva, reteta la care iti aduci aportul personal si faci pozele tale, deci e o reteta muncita de tine si una e sa intri pe un blog sa iei reteta cu tot cu poze cu copy/paste si sa o publici cu numele tau, ca si cum ar fi facuta de tine.
    Asta s-a si intamplat de forumul respectiv...Nu era nicaieri precizata o sursa a retetei sau a pozelor...
    Salutari si tie

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte bun pare checuletul. am sa-l incerc si eu chiar astazi...
    In privinta comentariilor anterioare aveti dreptate Miha si Anastasia. Una este sa preiei o reteta care ti-a placut in mod deosebit si alta este sa o copii cu poze si sa o pui cum ar fi a ta.
    Eu sunt de acord daca unul face o reteta si chiar daca ii schimba numele daca este munca lui personala nu am nimik impotriva dar din pacate nu de multe ori se intampla asa.
    Te pupic dulce si o zi buna...

    RăspundețiȘtergere
  8. Miha nu stiu cand ai tu timp de toate treburile casei, copiii, retetele, serios as vrea si eu reteta ta de organizare... Te pupic. Vali.

    RăspundețiȘtergere
  9. Vali, multumesc de aprecieri si de sustinere.
    Ma crezi ca nu am nici un plan de organizare bine pus la punct? :)) In linii mari...treburile casnice mi le fac dimineata, atunci is mai odihnita si cu chef de toate. :))

    RăspundețiȘtergere