Prajitura Mocca

marți, 22 martie 2011

Cafea...nuca...ciocolata... Ce pot spune mai mult? :)))



Pentru blat:

5 oua
5 linguri zahar
5 linguri faina
2 linguri ulei
100 g nuca macinata
1 praf de copt
esenta de rom

Galbenusurile se amesteca cu uleiul si esenta de rom. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana se obtine o spuma tare si lucioasa. Turnam galbenusurile deasupra si amestecam usor. Faina amestecata cu praful de copt si nuca macinata o incorporam usor in compozitie.

Turnam compozitia intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu, pana trece testul cu scobitoarea. Se scoate pe un gratar si se lasa la racit.

Blatul este unul moale si foarte pufos si se poate folosi la orice fel de retete de prajituri cu crema sau chiar la torturi.

Crema:

200 g unt
100 g zahar
2 linguri ness
60 g nuca prajita si rupta bucati cu mana
esenta de vanilie

Untul se topeste la foc mic. Nu se va topi de tot, sa mai ramana bucati netopite. Se mixeaza apoi pana se intareste din nou si devine pufos. Se adauga zaharul (pudra, de preferat) si se mixeaza pana se topeste. Nessul il dizolvam in putina apa calduta (daca este granulat, daca e din cel fin merge si nedizolvat) si il incorporam in crema de unt impreuna cu esenta de vanilie. La sfarsit incorporam si nuca prajita si rupta bucati cu mana.

Glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml frisca lichida

Ciocolata rupa bucatele o topim la foc mic cu untul si frisca lichida. Cand a ajuns la punctul de fierbere dam deoparte, omogenizam si lasam la racit.

Peste blatul racit turnam crema de unt, nivelam si dam la rece cateva minute, sa se intareasca putin, dupa care acoperim cu glazura de ciocolata. Dam din nou la rece pentru cel putin 1 ora, dupa care se portioneaza.

Share This Post

24 de comentarii:

  1. Arata foarte bine ! Ce pacat ca la mine in famili nu prea este apreciata nuca !

    RăspundețiȘtergere
  2. vai,ce bine arata si cat de buna o fi....

    RăspundețiȘtergere
  3. Haces unos bizcochitos geniales, me encanta. TEngo que probar a hornear alguno.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum adica Mocca? Dai prajituri mocca? Poi sa ne anunti cand si cum.

    RăspundețiȘtergere
  5. ce poti spune mai mult? nimik, Miha, deja ai zis tot :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce poti spune mai mult?
    Iti zic eu:
    -Hai Gaby si papa:))))

    RăspundețiȘtergere
  7. vreau si ioooooo....daca-i moca ..hi,hi :P

    RăspundețiȘtergere
  8. buna,Miha! am facut tortul martisor dar, mi s-a taiat crema, s-a branzit stii tu de ce? trebuia sa fie mascarponele la temperatura camerei? mascarponele era de la frigi ciocolata topita cu frisca la fel de la frigi am inceput sa bat mascarponele cu mixerul sa adaug cate o lingura de cioco continuand cu mixerul pe la jumatatea operatiunii s-a taiat si asa a ramas. stii tu de ce poti sa-mi dai un sfat? multumesc! pana la urma l-am asamblat asa nu stiu cum va fii vad eu maine pa,miha!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu, mascarponele trebuie sa fie rece, de la frigider. Nu stiu sa-ti spun de ce s-a taiat... e prima data cand aud ca se poate intampla asta. :(
    Am mai facut crema asta si la tortul de ciocolata http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2010/08/tort-cu-ciocolata.html... Aproximativ la fel se fac si trufele http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2010/05/trufe-cremoase-si-ciocolatoase.html... Niciodata n-am patit asa cum ai patit tu. Imi pare tare rau. :(

    RăspundețiȘtergere
  10. felicitari, miha! am si eu o curiozitate: din toate torturile care le ai pe blog care e tortul tau preferat?

    RăspundețiȘtergere
  11. Mmmmm...grea intrebare. :))) De fiecare data cand mai fac cate unul care-mi place spun "asta e cel mai bun de pana acum" :))) Daca are ciocolata e preferat. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. dai si la Sibiu prajitura moca?:)))

    RăspundețiȘtergere
  13. Cat de bine arata! Super prajiturica Miha!

    RăspundețiȘtergere
  14. Minunata prajitura. Si o veste rea. Dupa ce mi-am gasit o poza de-a mea furata si postata pe http://prajituria.ro/, nu a fost greu sa gasesc si o poza de-a ta. Poate sunt mai multe...????!!!! Verifica:
    http://prajituria.ro/retete/prajituri-cu-crema-delicioasa/kinder-bueno/12858/#imagini
    Nu stiu ce-i de facut. La link-ul cu poza de la mine am postat un comentariu de acum doua zile, in care am spus ca-i furt, dar fiind in defavoarea sitului nu a aparut.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sara, multumesc.
    Le-am lasat si eu un comentariu. Si le-am scris si pe Facebook.

    RăspundețiȘtergere
  16. arata demential rpajitura ta,miha! cat priveste prajituria sunt si eu patita cu ei.da'vad ca de cand le scriu pe facebook s-a mai miscat ceva.ca pe mail le scriu de 2-3 saptamini si nimic.

    RăspundețiȘtergere
  17. ce bine arata
    vreau si eu o bucatica
    in schimb te invit pe la mine la o ciorbica

    RăspundețiȘtergere
  18. Miha, iar ne omori cu prajituri asa bune??? Salivez de o jumatate de ora in fata pozei! Bravo din nou!
    Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  19. Intradevar este f buna prajitura,abia acum cateva minutele am termina-to de facut !MULTUMESC DIN SUFLET PENTRU RETETELE TALE !

    RăspundețiȘtergere
  20. Multumesc fetelor! Ma bucur tare mult ca v-a placut! :*

    RăspundețiȘtergere
  21. Oare daca as pune alune in loc de nuci ar iesi la fel de buna?
    Mersi

    RăspundețiȘtergere