Tort cu crema de zahar ars

luni, 24 ianuarie 2011


 Pentru crema:

6 oua
700 ml lapte
6 linguri de zahar
1 lingurita amidon
esenta vanilie

Pentru blat:

4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
2 linguri ulei
1 lingurita praf de copt
esenta de vanilie

Pentru caramel:

5 linguri zahar

Se caramelizeaza cele 5 linguri de zahar in cratita ( 22 cm diametru) in care vom prepara tortul. Cand zaharul a devenit lichid si a capatat o culoare aurie frumoasa, se da deoparte de pe foc si se intinde uniform pe fundul cratitei si putin pe peretii laterali. Se lasa la racit.

Se bat ouale cu zahar, se adauga amidonul, apoi laptele amestecat cu esenta de vanilie, putin cate putin, amestecand mereu. Compozitia obtinuta se toarna in cratita peste caramel si se da cuptor la foc mediu, pana crema incepe sa se inchege.

Intre timp preparam blatul. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana obtinem o spuma lucioasa ca pentru bezea. Galbenusurile frecate cu ulei si esenta de vanilie se toarna peste bezea si se incorporeaza usor, apoi punem si faina amestecata cu praful de copt.

Turnam usor compozitia peste crema de zahar ars, usor inchegata si dam din nou la cuptor pana se rumeneste blatul.

Se scoate cratita din cuptor si se lasa sa se racoreasca. Punem un platou peste cratita si cu o miscare ferma rasturnam tortul, fara a ridica deloc cratita. Lasam la racit, apoi dam la frigider de preferat peste noapte, daca nu, macar cateva ore.

Tortul se poate servi ca atare sau ornat cu frisca.


Pentru iubitorii de mere si aroma de scortisoara recomand si varianta cu mere. Desigur ca puteti face crema simpla fara blat. Daca va place crema de zahar ars, va va placea orice varianta, cu siguranta.

Share This Post

25 de comentarii:

  1. arata foarte foarte bine....nu am incercat nicidata sa fac crema de zahar ars dar dupa cum ai explicat pare usor de facut...acum imi ramane sa imi fac curaj:)

    RăspundețiȘtergere
  2. dumnezeule,miha!!!!!!!!!!!!!!!!! esti reala?????? FELICITARI!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihaaaaaaa....ce bine arata si ce bun trebuie sa fie......am mancat asa ceva de cateva ori,delicios....

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,mi-am permis sa postez si eu reteta dvs.pentru ca mi-a placut f.mult.Cu permisiunea dvs de a nu modifica nimic.Va trimit blogul meu sa verificati .....http://gastronomie-sanatate.blogspot.com/search/label/Torturi
    Va multumesc! La cat mai multe retete din partea mea si a gospodinelor de pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Asubana, credeam ca ai si incercat reteta. M-as bucura mai mult sa incerci reteta si sa ma citezi ca sursa, decat sa ma copii cu totul. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mihai, sper ca OMG e de bine. :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Lady's Cosmetice...multumesc, deocamdata nu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Naty, curaj draga mea. E atat de usor de facut...si atat de bun! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim, multumesc. Daa...sunt cat se poate de reala. Cred! :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. Ionixule, draga mea draga...multumesc! Ce faci? Pe unde umbli? Esti bine? Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Minoki, avand in vedere ca de obicei esti foarte critica...:)) ma simt flatata. Multumesc! :))

    RăspundețiȘtergere
  12. crema de zahar ars e un deliciu,ce rafinat arata

    RăspundețiȘtergere
  13. mie nu mia esit asa ca in poze dar la gust a esit gustos poate din cauza oualelorca sant de casa si nu prea mia crescut blatul,,,,orcum misto'; felicitari:-p

    RăspundețiȘtergere
  14. Am observat si eu ca ouale de la gainile de tara nu se bat asa bine ca si cele cumparate de la magazin. Nu stiu care ar fi motivul...

    RăspundețiȘtergere
  15. maine incerc si eu, sa nu uit sa cumpar oua de la smk. sper sa fie bun.

    RăspundețiȘtergere
  16. L-AM FACUT SI EU . ESTE FOARTE BUN. MERITA SA INCERCATI ! Cat despre ouale de tara aflati ca se bat foarte bine dar trebuie tinute mai mult ta pemperatura camerei[de seara pana dimineata] , iar vasul in care se bat sa fie uscat.

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumim frumos de pont! Voi tine minte! ;)

    RăspundețiȘtergere