Stangluri cu ciocolata

sâmbătă, 26 septembrie 2009



Pentru foi avem nevoie de:

6 albusuri
180 g zahar pudra
180 g nuca macinata

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare.Se adauga zaharul si se mixeaza pana spuma face moturi. :) La sfarsit,nuca macinata.



Compozitia se imparte in jumatate si se coc 2 foi intr-o tava (20/30 cm) tapetata cu hartie de copt,in cuptorul incins la 180 de grade,timp de 20 de minute.

Cand sunt gata, se trece imediat un cutit de jur imprejurul foii,se rastoarna pe o tava si se scoate cu mare grija hartia.Se pun pe gratar sa se raceasca.

Pentru crema avem nevoie de:

6 galbenusuri
100 g zahar
3 linguri cacao
100 g unt

Galbenusurile se freaca cu zaharul pana devin ca o crema.Se adauga cacao si se pune pe bain-marine,pana incepe sa se ingroase.Se da deoparte si se lasa la racit.

Se freaca untul spuma si se adauga crema racita, lingura cu lingura.

Am umplut foile cu 3/4 din crema,restul l-am pus deasupra.



Delicioasa!


Multumesc Laurei ca a gasit-o inaintea mea :)) si lui Carmen ca a impartasit cu noi o asa prajitura minunata. :)

Share This Post

13 comentarii:

  1. Mamma mia Miha these dessert looks do tasty...I want one piece of it! Kisses!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari,arata minunat!
    Ma bucur ca ai facut-o si ca ti-a placut!
    XXX

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha,deci ai facut-o,hihihih...si eu vreau sa o execut,:))....merita,da???:)...la mine numai gandul ca are nuca ma termina de placere,hahahaha...pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. am notat-o imi place grav! :D sa ai o zi buna, Miha! pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria,if I could I would invite a cake. :) Kisses!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Carmen! O prajitura minunata! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mirela,merita cu varf si indesat! :) Eu zic sa faci portie dubla. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Diamond,multumesc!

    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  9. Toate ca toate, dar asta-i cea mai cea... Eu sunt innebunita dupa tot ce inseamna prajitura cu foi + nuca + ciocolata, insa mi se par destul de migaloase si nu am tot timpul rabdare cu ele... De acum incep sa testez retete de dulciuri pentru Craciun si prajitura asta e exact ce cautam :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ralu,ma bucur tare mult ca ti-a placut prajiturica si sper sa mai gasesti si altele la fel de bune aici la mine! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna! Am facut reteta aceasta chiar acum. Nu mi-am inchipuit ca foile prajiturii ma vor chinui chiar asa. Sunt foarte moi si indiferent pe ce le-as fi copt ( am incercat in tava cu si fara hartie de copt precum si in forma de tort cu hartie de copt)nu am reusit sa le desprind decat prin faramitare . Plus ca s-au strans si a iesit o prajiturica mitiica . Albusurile le-am bautut bat , cuptorul era preincalzit si setat la 180 grade. De curiozitate , cat de mare trebuie sa iasa prajitura? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Alina, eu am copt intr-o tava de 20/30 cm. Deci nu foarte mare,dar indeajuns cat sa te saturi. :)

    Asa cum am zis in reteta, imediat ce scoti tava din cuptor desprinzi marginile prajiturii cu un cutit de jur imprejur, o rastorni din tava, apoi scoti hartia cu grija. Foile sunt casante intr-adevar. Dar cat sunt calde se pot manevra destul de bine.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am facut prajitura si a iesit foarte bine.
    Imi place cum explici retetele.
    Sper ca in 2010 ai sa ne incanti la fel cu retete.

    Anul care incepe sa-ti astearna in cale, poteca neteda, vegheata de stelute norocoase, sa ai parte de multa iubire.
    Iar dorintele tale, toate-toate sa se implineasca, cate una in fiecare zi...!!

    LA MULTI ANI 2010!

    RăspundețiȘtergere