Dulceata de capsuni

sâmbătă, 11 iunie 2011


 De regula nu fac dulceata sau gem. Pentru cat mananc eu si numai eu :))  imi ajung borcanele primite de la mama sau de la mama soacra. :)))

Anul trecut am facut gem de capsuni, anul acesta am zis sa fac dulceata, acestea fiind exceptiile care intaresc regula, cum se spune.

Drept sa spun nu stiam exact care e diferenta intre dulceata si gem. Pana la urma, ajungand la Maniacu' via Gabi :)) am inteles ca ar fi vorba doar de consistenta, la dulceata fructele ramanand intregi. Cantitatea de zahar difera in functie de cat de dulci sunt fructele si (evident!) de preferinta fiecaruia. Desi am gasit si retete cu proportia 1:1 eu am preferat cu zahar mai putin, astfel ca la 1 kg de capsuni am folosit ~500 g zahar.

Capsunile bine spalate si curatate de codite se pun la fiert la foc foarte mic. Pentru inceput amestecam foarte putin, pana isi lasa zeama. Cand zeama lasata de fructe a scazut cam la jumatate adaugam zaharul si amestecam usor cu o lingura de lemn, sa nu sfaramam fructele. Din cand in cand curatam spuma de la suprafata si amestecam usor sa nu se prinda de fundul cratitei.

Fierbem dulceata pana obtinem consistenta dorita. Pentru a ne da seama de consistenta scoatem din cand in cand cate putin pe o farfurie, pentru ca atunci cand se raceste se ingroasa destul de mult.

Fiind pentru uz curent nu m-am complicat cu borcane, cu sterilizare... Dar, pentru cine doreste sa pastreze dulceata mai multa vreme, se pune fierbinte in borcane, se capseaza si se lasa sa se raceasca.

Asa-i ca nu e complicat? :))

Share This Post

14 comentarii:

  1. Tare buna. Noi mancam toti gemuri si dulceturi, asa ca ce am facut eu nu ne va ajunge prea mult timp :D
    Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Très bonne confiture. J'aime beaucoup.
    A très bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tres bonne confiture. Eu am facut confiture saptamana trecuta tot de capsuni.Et j'ai recu un lighean de fraises.Sic!

    RăspundețiȘtergere
  4. e dulceata si gemul meu preferat !

    RăspundețiȘtergere
  5. super buna,la pachet se poate...............anu acesta nu am facut.............am fost lenesa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ancuta, voi nu sunteti mofturosi... Ce bine! Te invidiez! :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Minoki esti tres tres hazlie. :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Pansy si mie imi place! :* Mult!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nadina, tu lenesa? Ma faci sa rad mey! :)) Pupici cu lipici!
    Iesi pe balcon, ca acu arunc borcanu'! :))))

    RăspundețiȘtergere
  10. buna
    am facut si eu dulceata dar ceva s-a intamplat, a ramas cam lichida, are multa zeama si aproape curge....acum caut idei cum s-o "intaresc", sa fie mai inchegata; poti sa ma ajuti cu o sugestie ?

    RăspundețiȘtergere
  11. Giani, asa cum ziceam si in reteta, dulceata se fierbe pana ajunge la consistenta pe care o doresti, mai lichida sau mai bine inchegata. Din cand in cand scoti din sirop cate o lingurita pe o farfurie si lasa sa se raceasca. Astfel vei afla ce consistenta va avea dulceata dupa racire, pentru ca dupa ce se raceste se intareste destul de mult.
    Deci, ceea ce trebuie sa faci e sa mai fierbi dulceata, daca ti se pare prea lichida.

    RăspundețiȘtergere