Tort cu mere si crema de zahar ars

vineri, 27 martie 2009

A fost prima pentru data cand am facut tort de mere. A fost delicios si racoritor.




Avem nevoie de:

3 mere
8 oua
50 g unt
500 ml lapte
14 linguri de zahar
3 linguri de faina
esenta vanilie
1 lingurita scortisoara
frisca pentru decor

4 linguri de zahar (se poate pune si mai mult ca sa iasa crema cu sirop mai mult, astfel si blatul este mai insiropat) se caramelizeaza in vasul in care vom face tortul, intinzandu-se bine pe peretii acestuia si se lasa la rece pana trosneste.

Merele curatate si taiate in jumatate se aseaza in vas cu scobitura in sus, iar in fiecare scobitura punem cate o bucatica de unt. Pudram cu scortisoara si 2 linguri de zahar, apoi dam la cuptor pentru 20 de minute.



In tot acest timp mixam 5 oua foarte bine, apoi amestecam cu laptele, 5 linguri de zahar si vanilia.



Turnam totul peste mere si dam din nou la cuptor pentru 30 de minute, la foc mediu.



Cand mai avem aproximativ 10 minute pana e gata crema de zahar ars, facem un aluat de pandispan din 3 oua, 3 linguri de zahar si 3 linguri de faina, pe care-l turnam peste crema bine inchegata.

Dupa ce s-a copt blatul, lasam un pic sa se racoreasca, apoi rasturnam tortul pe un platou, dar nu ridicam vasul in care l-am copt.



Lasam vasul in capul tortului :) si dam la frigider cateva ore bune.

Dupa ce s-a racit foarte bine ridicam vasul cu grija si ornam cu frisca, dupa preferinta si imaginatie. :)

Foarte bun, racoritor si insiropat! :)

Share This Post

40 de comentarii:

  1. Sa inteleg ca, feliuta asta e pentru mine ?! Multumesc, delicioasa si gustoasa... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha, arata foarte bine tortul tau!
    Il trec pe lista!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cuscra,serveste cat vrei! :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sabina,multumesc!
    E o bunatate de tort,daca iti place crema de zahar ars!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Miha, multumesc mult pt. premiu!
    .... cat despre tortuletz... arata super delicios :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. miha,foarte ingenios ornat,imi place!cred ca-l voi comite si eu!

    RăspundețiȘtergere
  7. Wow ce bine arata al tau cu mere...gind la gind...azi am prestat si eu un tortulet rapid de zahar ars pentru cumnata-mea.Mersi pentru premi.te pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Maniacule,bine ne-am gasit! :))) Te mai astept pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Alison,ma bucur ca-ti place si ca ti-am starnit interesul! ;) Te astept cu impresii! ;)

    Premiul ti l-ai luat? :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Paradis,multumesc!
    La ce torturi frumoase si delicioase faci tu...mi-e frica sa ma duc sa ma uit! :))) Dar o voi face! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. deci m-am gandit la tortul asta pentru rev... mi se pare foarte bun si usor, dupa atata grasime;
    am o intrebare: cantitatile sunt pentru o forma obisnuita de tort?

    RăspundețiȘtergere
  12. Iolanda, eu am facut intr-o cratita de inox de marime medie, de aproximativ 20 cm diametru.
    De preferat e sa faci tortul intr-o cratita sau o tava nedetasabila. Compozitia este lichida.

    RăspundețiȘtergere
  13. pai da, asa ma gandeam si eu, sa nu curga.... multumesc pentru raspuns, o sa-ti dau de stire cum a iesit! poop

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani!
    am facut acest tort pentru masa de Rev, a fost un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ma bucur mult ca v-a placut!
    La multi ani si un An Nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna seara, am reusit si eu aseara sa fac acest tort, a iesit superb chiar daca l`am pus pe tata sa rastoarne tortul si a ridicat vazul.... Multumesc pentru reteta.Si voiam sa va intreb daca aveti vreo reteta pentru pricomigdale.

    RăspundețiȘtergere
  17. Stefana, cu placere si drag oricand. Ma bucur si felicitari pentru reusita.
    De pricomigdale nu am reteta, dar poti incerca reteta de "alcazare" http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2011/01/alcazare.html Se aseamana foarte mult si sunt foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  18. Le`am vazut acum cateva zile si chiar ma gandeam sa le fac.Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  19. Stefana, cu mare placere. :)
    Te astept sa-mi spui cum ti-a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  20. Tocmai ce am facut tortul tau care imi facea cu ochiul de ceva timp..a iesit absolut delicios si nu ma mai satur..sper sa ma opresc la timp:) Multumim

    RăspundețiȘtergere
  21. Elena, sa papati sanatosi! Ma bucur ca v-a placut. ;)

    RăspundețiȘtergere
  22. arata super tortul si este delicios

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc. Ma bucur ca-ti place. :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna.acum l am pus la facut.multumesc pt.retete.am incercat si alte retete si au iesit super m am mirat si eu ca am nimerit.intru de multicel si citesc dar nu am scris .o zi faina si spor in ceea ce faceti.

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna,arata superb tortul,chiar cautam o reteta mai deosebita cu mere si eram sigura ca gasesc aici.Ai niste retete deosebite pe blogul tau gasesc mereu idei cand vreau si am timp de gatit ceva mai special.FELICITARI PENTRU CEEA CE GATESTI SI PENTRU BLOG!

    RăspundețiȘtergere
  26. Sonia, multumesc mult de aprecieri. Ma bucur tare mult ca-ti place aici la mine, te astept oricand cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  27. Anonim, si eu multumesc de aprecieri. :*

    RăspundețiȘtergere
  28. sotia mea i-l face cu gutui si pere ,inainte de a le pune in tort le coace pe jumatate in cuptor .este un deliciu scortisoara de pe fructe cu aroma de zahar ars.

    RăspundețiȘtergere
  29. Foarte buna ideea cu gutui si pere, cred ca tortul are o savoare deosebita. ;)

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna.Am facut si eu tortul tau si a iesit absolut delicios,de fapt sotul meu nu se mai oprea din mincat.Multumesc mult pentru reteta,intr-adevar foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  31. Ma bucur tare mult ca v-a placut! E un tort intr-adevar foarte bun. ;)

    Te imbratisez si te mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  32. Am facut si eu tortul respectiv dar nu sunt foarte multumita,pt ca nu stiu la ce temperatura sa-l pun cuptorul electric.Poti sa specifici te rog temp la care il faci?!

    RăspundețiȘtergere
  33. In general, toate prajiturile (daca nu sunt alte specificatii) se coc la foc mediu. Asta inseamna 180-190 grade Celsius.

    Voi specifica asta si in reteta, sa nu mai existe probleme. Multumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna, Miha! Astazi voiam un tort de mere si cum reteta ta a fost prima care am vazut-o, am trecut la treaba. Acum este in cuptor.Trebuie sa-mi iasa bun ca-l duc parintilor mei! Cristiana

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna!Am facut tortul, este absolut delicios! Multumesc mult pentru reteta! Cristiana

    RăspundețiȘtergere
  36. Tare ma bucur ca v-a placut Cristiana! :*

    RăspundețiȘtergere